  • 1. Data: 2011-09-27 14:25:08
    Temat: 2 terabajty za niewiele ponad 200zl
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Co to sie porobiło na tym świecie - szukam sobie dysku twardego
    do wmontowania do peceta nagrywającego telewizję HDTV i widzę
    ceny szokujące mnie bo dawno na ceny dysków nie zaglądałem:
    http://www.portatech.com/catalog/viewitem.asp?id=411
    16&r=p
    Samsung 2TB New w/ 3yr Wnty - Spinpoint HD204UI za $78 USD.

    Czy taki rozmiar partycji w ogóle obsłuży Windows XP 32-bit SP3?
    Coś mi świta w głowie że był jakiś limit w XP do 137GB czy coś?

  • 2. Data: 2011-09-27 14:57:18
    Temat: Re: 2 terabajty za niewiele ponad 200zl
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Pszemol wrote:

    > Czy taki rozmiar partycji w ogóle obsłuży Windows XP 32-bit SP3?
    > Coś mi świta w głowie że był jakiś limit w XP do 137GB czy coś?

    obsłuży...
    ale XP na tym dysku zachowuje się dość dziwnie - mianowicie podczas
    uruchamiania na dole pojawia się pasek stanu. Na dyskach poniżej 2T
    paska nie ma. A tak wogóle jest OK.
    Dysk pracuje nawet w archaicznej kieszeni pod USB.

    > Coś mi świta w głowie że był jakiś limit w XP do 137GB czy coś?

    to na Win98 i coś mi się w głowie kołacze, że jest to ograniczenie FAT32

    R.

  • 3. Data: 2011-09-27 14:57:20
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Samsung 2TB New w/ 3yr Wnty - Spinpoint HD204UI za $78 USD.
    > Czy taki rozmiar partycji w ogóle obsłuży Windows XP 32-bit SP3?

    Bez problemu.
    Pamiętaj tylko, że ten dysk to "Advanced Format Drive" (sektory 4KB), czyli nie
    należy zakładać na takim dysku partycji pod WinXP, bo troszkę pogorszy to
    wydajność (zapisu, bez wpływu na odczyt).

    latet

  • 4. Data: 2011-09-27 14:59:46
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > należy zakładać na takim dysku partycji pod WinXP, bo troszkę pogorszy to
    > wydajność (zapisu, bez wpływu na odczyt).

    ja założyłem partycje NTFS pod PartitionMagic
    czy to znaczy, że zrobiłem błąd?

  • 5. Data: 2011-09-27 15:07:58
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > ja założyłem partycje NTFS pod PartitionMagic
    > czy to znaczy, że zrobiłem błąd?

    Nie wiem, ale bardzo łatwo to sprawdzić. Najprościej programem "AS SSD
    Benchmark":
    http://pliki.onet.pl/plik2122_AS.SSD.Benchmark.1.6.4
    237.30508.html
    Pod linkiem jest też screen i tam widać taki czerwony napis "8032 K - BAD".
    Czyli źle. Jeśli natomiast partycja jest poprawnie założona, to będzie tam
    zielony napis "xxxxx OK". Linię wyżej z kolei jest napis, który daje info o tym,
    czy właczony jekst tryb AHCI.

    latet

  • 6. Data: 2011-09-27 15:10:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Latet" <l...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > czyli nie należy zakładać na takim dysku partycji pod WinXP, bo troszkę
    > pogorszy to wydajność (zapisu, bez wpływu na odczyt).

    Nic mi o tym nie wiadomo - szukam właśnie na witrynie Samsunga
    datasheeta do tego dysku i dziwnie nie mogę nic znaleźć takiego jak
    dla konkurencji Westerna Digitala... notabene 2TB z serii czarnej WD
    kosztuje dwa razy tyle co ten Samsung...

    Wkładam go do peceta co ma zapisywać na żywo telewizję HD
    z cyfrowego tunera w postaci karty na PCI-E x1. Interesuje mnie
    maksymalna pojemność dysku przy wydajności niezbędnej dla
    takiej pracy ale sądzę że nada się do tego celu nawet
    najpowolniejszy dziś produkowany dysk 5400rpm...

    O Advanced Format Drive nie słyszałem - będę musiał doczytać ;-)

  • 7. Data: 2011-09-27 15:15:17
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > zielony napis "xxxxx OK". Linię wyżej z kolei jest napis, który daje info o tym,

    u mnie jest :
    Si3531 - OK
    31 K - BAD

    znaczy coś nie tak?

  • 8. Data: 2011-09-27 15:20:27
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > u mnie jest :
    > Si3531 - OK
    > 31 K - BAD
    > znaczy coś nie tak?

    Zgadza się. "31 K - BAD" - czyli partycja założona w taki sam sposób, jak robi
    to WinXP.
    Powinno być "1024 K - OK".

    latet

  • 9. Data: 2011-09-27 15:23:30
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > najpowolniejszy dziś produkowany dysk 5400rpm...
    >
    > O Advanced Format Drive nie słyszałem - będę musiał doczytać ;-)

    Skoro do takiego zapisu video nie jest potrzebna duża wydajność, to raczej nie
    musisz sobie zawracać głowy prawidłowym założeniem partycji. Wydajność zapisu
    sekwencyjnego w przypadku partycji źle założonej spada bardzo nieznacznie.

    latet

  • 10. Data: 2011-09-27 15:25:35
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Latet wrote:

    > Zgadza się. "31 K - BAD" - czyli partycja założona w taki sam sposób, jak robi
    > to WinXP.
    > Powinno być "1024 K - OK".

    Przypomniało mi się. Gdy ten surowy dysk założyłem pod Win7
    to podczas inicjacji dysku o coś mnie pytał.

    O MBR czy… i to już zapomniałem ;)

    Jako się nie wiedziałem co odpowiedzieć partycje założyłem PartitionMagicem.
    A jak należy poprawnie założyć tą partycje?