  • Data: 2010-12-23 00:19:13
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-22 23:36, nexus6 pisze:

    > na razie testy zawieszone, temperatura wzrosła. Wczoraj jeszcze było -7
    > i pierwszy raz przytrzymałem świece dłużej niż do zgaśnięcia kontrolki i
    > zaskoczył od razu. Widać po desce rozdzielczej: jak świece kończą grzać
    > (chwilę po stanięciu pompki paliwa) to wzrasta jasność podświetlenia
    > (koniec pracy świec).

    Ale świece mogą nadal grzać.

    > Może za krótko grzałem, poczekam na mróz.

    Ja ostatnio spróbowałem odpalić bez grzania świec, od razu przekręciłem
    silnik i troszkę ciężej mu było ale odpalił po 2 sekundach bez problemu
    przy -8 stopniach. Więc z tymi świeczkami to też tak się nie napalaj,
    powinieneś mieć dobry akumulator, to jest podstawa.

    > Silnik od razu po zaskoczeniu
    > pracuje równiutko, więc chyba świece grzeją wszystkie.

    Jedna świeca jak będzie grzała, to też silnik musi równiutko pracować.

    > Obroty wału korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne.
    > To dla mnie interesujący trop, dziękuję autorowi sugestii o zbyt
    > niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjadę na test akumulatora.
    > N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kręcenia lub na czwartym
    > napięcie spada do 9 woltów (mam elektroniczny woltomierz, który o tym
    > ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK).
    > Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie?

    Akumulator masz padnięty, moim zdaniem.

    Rozrusznik, jak każdy inny, ma za zadanie kręcić.