  • Data: 2010-12-23 08:55:59
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

    > pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzem
    > bym tej swiecy nie mierzył, bo wyjedzie prawie zwarcie na każdej.

    Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2? ("szybkie") do
    gdzieś 1?. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
    przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na każdej
    świecy.

    > Trzeba
    > by zmierzyć prąd, i dopiero ten prąd porównywać. Amperomierza tylko
    > chyba na takie prądy brak.... Bo coś mi sie wydaje ze 10A dla takiej
    > swiecy to pikuś....

    Mechanik sprawdzi to wpinając żarówkę w szereg między świecą a zasilaniem
    i będzie oceniał po jasności świecenia tej żarówki. Mam wrażenie, że
    multimetr
    będzie dokładniejszy :-)

    pozdrawiam,
    --