  • 81. Data: 2010-11-04 16:12:26
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-11-04 15:31, Cavallino pisze:

    > Po ZX miałem właśnie takiego boxera (1.4 a nie 1.3)

    Dobra nie bedziemy sie klocic o 2 cm3

    > więc wiem jak
    > jeździl i wiem, że w życiu nie był to standard w tej klasie.
    > A stwierdzenie nie brzmiało "znajdzie się taki dupowóz, co 175 km/h da
    > radę przekroczyć" - wtedy Twoja uwaga miałaby sens.

    Eee tam dobrze poszukasz, to sie okaze ze nie bylo ich tak malo.
    A moja uwaga ma sens, bo nie byla na zasadzie, ze znajdzie sie jakis
    dupowoz, tylko, ze istnialy takie dupowozy i wcale na alfie sie nie
    konczyly i nie byly jakimis strasznymi rodzynkami na drodze.

    --
    Karolek

  • 82. Data: 2010-11-04 16:23:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-04, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Na bujanego z zepsutym licznikiem. Spróbuj w rzeczywistych warunkach.
    > Tylko się nie zabij.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że 1.4 60KM to nie było jedyne 1.4 pakowane w
    Astry?

    > Nieistotne. By taką średnią osiągnąć to trzeba nawet przy pustawej
    > autostradzie ciągnąć grubo ponad 200.

    Primo: nie pisałem o średniej. Secundo: nie trzeba ciągnąć grubo ponad
    dwieście, trzeba niezwalniać poniżej 170.

    > Spróbuj to zrobić czymś
    > takim co proponujesz i jeszcze czasem zahamować, by ta sztuka
    > w ogóle miała sens omawiania, a nie skończyła się w czarnym worku.

    Kwestia bezpieczeństwa to jeszcze inna sprawa.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 83. Data: 2010-11-04 16:32:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Przepustowość to liczebność w czasie, czyli mierzona w punkcie.

    To jest przepustowość punktu.
    A ja mówię o przepustowości autostrady.

    > To co mówisz to jest po prostu średnia prędkość

    Nie, to jest przepustowość 100 km autostrady.

    > Przepustowość to stosunek liczebności do czasu.

    Dokładnie.
    Im mniejszy czas potrzebny na przebycie odcinka, tym więcej aut jest w
    stanie przejechać ten sam odcinek w tym samym czasie.

    > Odstęp między samochodami zmienia się nieliniowo względem prędkości i stąd
    > bierze się jakaś prędkość optymalna pod względem przepustowości.

    Nie - to jest prędkość optymalna pod względem bezpieczeństwa.
    Przy pozostawieniu tych samych odstępów, przepustowość jest tym większa,
    czym większa jest prędkość.

    > Wiadomo że gdyby jechać szybciej bez zmiany odstępów to przepustowość by
    > rosła, ale w praktyce to się nie uda.

    Podobnie jak takie zapełnienie autostrady, żeby jej przepustowość była
    wykorzystana w stopniu w którym odstępy zaczynają grać rolę.

    > No ale to się dzieje jak ilość samochodów się zmniejszy.

    Albo jak wszyscy jadą szybciej.
    Wjedź sobie w duży ruch w mieście (na dwupasmowej drodze bez skrzyżowań) i
    na autostradzie poza miastem.
    Gdzie da radę przejechać więcej aut?

    Zwolnienia to tylko kwestia psychiki, a nie bezwzględna konieczność.

  • 84. Data: 2010-11-04 16:33:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Eee tam dobrze poszukasz, to sie okaze ze nie bylo ich tak malo.

    Na pewno nie były w większości, a tylko wtedy takie gadanie miałoby sens.

    > A moja uwaga ma sens, bo nie byla na zasadzie, ze znajdzie sie jakis
    > dupowoz, tylko, ze istnialy takie dupowozy

    Nikt nie mówi że nie.
    Ale tam nie było pytania czy istniały.

  • 85. Data: 2010-11-04 16:36:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w <news:4cd2cc78$0$21003$65785112@news.neos

    > No ale to się dzieje jak ilość samochodów się zmniejszy.
    > Tak czy siak dopiero wtedy zaczyna mieć sens zastanawianie się nad
    > prędkością maksymalną.

    <http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApple
    t/>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 86. Data: 2010-11-04 17:29:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > On 2010-11-04, Artur Maśląg<f...@p...com> wrote:
    (...)

    > Ale zdajesz sobie sprawę,że 1.4 60KM to nie było jedyne 1.4 pakowane w
    > Astry?

    Też tak potrafię - zdajesz sobie sprawę, że mowa była o średniej
    prędkości na polskiej autostradzie, a nie o wyszukiwaniu samochodów
    którym by się udało przekroczyć granicę 160km/h? Doskonale też wiem,
    że istniały astry 1.4 o mocy całych 82KM, czy też 1.4 16V o mocy
    całych 90KM. Tak się składa, że było ich niewiele. Podobnie jak
    1.6.

    > Primo: nie pisałem o średniej.

    No pewnie. O chwilowej z wiatrem i z górki.

    > Secundo: nie trzeba ciągnąć grubo ponad
    > dwieście, trzeba niezwalniać poniżej 170.

    Witamy teoretyka. Spróbuj taką astrą nie zwalniać poniżej 170, ba,
    spróbuj to zrobić samochodem o 3x większej mocy itd.

    No jasne - wszystko to inna sprawa.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 87. Data: 2010-11-04 18:18:51
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 4 Nov 2010 12:56:32 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell>
    wrote:

    > niestety potrafi tylko łapać przekroczenia prędkości. No można jeszcze
    > zautomatyzować fotki za przejeżdżanie na czerwonym. NIemcy kombinują z
    > łapaniem automatycznym jazdy zbyt blikso poprzednika. I to tyle. Cała
    > reszta debilnych zachowań na drodze pozostanie bezkarna dopóki policja
    > nie zacznie się tym aktywnie zajmować.

    Może jak się policję odstawi od radarów, to zaczną się zajmować
    innymi sprawami na drogach? Choćby dlatego, że czymś muszą
    słupki zapełniać?

    r.
    _____________

  • 88. Data: 2010-11-04 20:33:50
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > Nie - to jest prędkość optymalna pod względem bezpieczeństwa.
    > Przy pozostawieniu tych samych odstępów, przepustowość jest tym większa,
    > czym większa jest prędkość.

    oczywiście w teorii tak
    zauważ, że jezeli przy np 100km/h utrzymujesz odstęp od poprzedzającego cię
    samochodu 5m
    to żeby zachować tą samą (wcale nie większą) przepustowość przy 200km/h
    musiałbyś jechac 10m za kimś.
    rzyczę powodzenia ;-)

    > Zwolnienia to tylko kwestia psychiki, a nie bezwzględna konieczność.

    "Psikuta bez S.. mam zajebiście mocną psychikę"

    ;-)

  • 89. Data: 2010-11-04 20:57:46
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    r...@k...pl wrote:
    > Robert Terepacz ze śląskiej drogówki dodaje, że
    > przyczyną zdecydowanej większości wypadków na autostradach jest nadmierna
    > prędkość.

    Nie cytujemy ludzi sprawnych (...)inaczej.
    To raz.

    Dwa:
    Co się dzieje po przekroczeniu granicy nadmiernej prędkości?
    Skrzydła odpadają?
    ;>

    Nie prędkość zabija, a idiota za kierownicą, nie rozumiejący
    konsekwencji swoich działań.
    Dzień, w którym głupki z drogówki to zrozumieją, będzie dniem Cudu
    Narodowego.

    --
    Bydlę

  • 90. Data: 2010-11-04 20:59:42
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    jerzu wrote:

    > Mam inne obserwacje. Ale ja może po innych autostradach jeżdżę.

    Na odcinku Gliwice-Katowice zdecydowana większość jedzie te przepisowe
    licznikowe 110-140.

    --
    Bydlę