  • Data: 2009-09-21 09:09:01
    Temat: Re: 14/2.8 - oficjalne info
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Sep., 10:54, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Nie mówię o składaniu panoramy, mam na myśli samo przekształcenie
    > geometryczne pojedynczego zdjęcia. Chyba, że jednak przekształcone
    > zdjęcie z fiszaja daje lepsze wyniki (np. szersze pole widzenia) niż
    > przekształcone zdjęcie z normalnego UWA.
    >
    > --
    > Mirek- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    napisalem - przeksztalcenie jet okupione spadkiem rozdzielczosci i
    obejmowanego kata.
    po przeksztalecniu z fisheya dostaniesz raczej gorsza jakosc niz przed
    przeksztalceniem z ultraszerokiego.

    Co do samego przeksztalecenia - to roznie mozna definiowac warunki
    geometryczne przeksztalcenia , ale zdjecie po takim przeksztalceniu
    tez nie wyglada calkiem naturalnie , choc beczkowatosci ( najbardziej
    nioekorzystnego zjawiska )mozna sie pozbyc.
    To mozna stosowac z powodzeniem ( geometrycznym ) do prostowania
    architektury , z prostowaniem osob to juz roznie bywa.

    Do tego powazna slabosc fisheji - one nie maja wysokiej rozdzielczosci
    -spore wady geometryczne , do tego duza wrazliwosc na swiatlo boczne .

    W sumie to rzecz indywidualna dla kazdego zdjecia , czasem jest lepiej
    w oryginale , czasem po wyprostowaniu , ale wyprostowanie obcina kadr
    i to znacznie.