  • Data: 2009-09-21 09:20:44
    Temat: Re: 14/2.8 - oficjalne info
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY napisał(a):
    > po przeksztalecniu z fisheya dostaniesz raczej gorsza jakosc niz przed
    > przeksztalceniem z ultraszerokiego.

    Raczej?
    Liczyłem na konkret jednak.

    > Co do samego przeksztalecenia - to roznie mozna definiowac warunki
    > geometryczne przeksztalcenia , ale zdjecie po takim przeksztalceniu
    > tez nie wyglada calkiem naturalnie , choc beczkowatosci ( najbardziej
    > nioekorzystnego zjawiska )mozna sie pozbyc.
    > To mozna stosowac z powodzeniem ( geometrycznym ) do prostowania
    > architektury , z prostowaniem osob to juz roznie bywa.

    Kiedy właśnie chodzi o to, że do ekstremalnie szerokich ujęć wnętrz, tak
    pustych jak i zawierających ludzi, to właśnie przekształcenie
    cylindryczne daje IMO najbardziej neutralne obrazowanie.
    Miałem nadzieję się dowiedzieć, czy lepiej do tego samego wyniku dojść
    "krzywiąc" materiał z UWA czy "prostując" z fiszaja.
    W obu przypadkach zakładam, że docelowy obraz zachowuje proste linie
    pionowe, i zakrzywia linie poziome (czyli panorama cylindryczna).

    --
    Mirek