-
Data: 2017-07-26 13:27:57
Temat: Re: 100C
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"JaNus" <bez@adresu> wrote in message
news:5977cc4f$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2017-07-26 o 00:29, Pszemol pisze:
>> J.F.<j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów
>> ładuje się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności
>> akumulatora...
>>> Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil
>>> :-P
>>
> Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by
> raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie
> kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik.
Dla modelarza też chyba ma znaczenie czy jego zabawka da się
szybko naładować 5 razy i potem trzeba kupić nową czy można
się pobawić samolocikiem 300 razy, nie?
>> No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym
>> w kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.
>>
> Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane,
> i to bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym.
Układ aktywnie chłodzący baterie już w samochodach elektrycznych jest.
> A druga, a raczej
> pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie
> podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego
> poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do
> degradacji ogniwa.
Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.07.17 13:43 elmer radi radisson
- 26.07.17 14:29 Pszemol
- 26.07.17 15:39 elmer radi radisson
- 26.07.17 15:41 Shrek
- 26.07.17 16:44 Zenek Kapelinder
- 26.07.17 17:49 HF5BS
- 26.07.17 17:58 J.F.
- 26.07.17 18:17 re
- 26.07.17 18:21 Shrek
- 26.07.17 18:54 Pszemol
- 26.07.17 19:14 re
- 26.07.17 22:12 Marek
- 27.07.17 00:25 JaNus
- 27.07.17 01:28 Tomasz Pyra
- 27.07.17 04:48 JaNus
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=