    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 100-300mm do 5D MarkII
    Date: Tue, 24 Nov 2009 20:05:49 +0100

    "greenman" ZRVOm.36323$2...@n...ams2

    >> http://leszekc.w.tkb.pl/lotzen/kij_w_mrowisku/

    Są tam ostrzenia fazowe i kontrastowe -- jak widać brak różnicy
    pomiędzy tymi metodami. W przypadku obiektywu bez IS, czasami
    (nie pokazałem tych fotek) fazowe daje lepszy efekt niż
    kontrastowe -- pewnie dlatego, że jest szybsze. :)

    Pomijając ewidentny mój błąd, kontrast nie daje lepszych efektów niż faza.
    Testów było więcej, ale nie wybrałem tendencyjnie tego, co pasuje dla mnie.

    Problemem nie jest fazowy AF, ale jakość obiektywu -- i optyczna, i mechaniczna.

    > Mydlo nie do zniesienia - oba...
    > Jak moznaby takie cos podpiac do 5dmk2?

    Mydło, ale nie do 5dmk2 a do C 450 D.
    Od samego początku (świata? nie, od kiedy mam te szkła)
    twierdzę, że Canony z dolej półki to kiepska inwestycja -- strata pieniędzy.
    Jak jest z eLkami? Myślę, że jeszcze gorzej, zważywszy na współczynnik jakość/cena.
    :)

    Natomiast C 450 D to dobra puszka. I soft Canona (do obróbki fotek) jest dobry.
    Wiem -- z PSa wychodzą jakimś cudem ładniejsze kolory (bez żużlu i popiołu) ale
    jakoś wygodniej mi używać (przynajmniej do wczesnej obróbki) softu Canona.

    Rozmyślam nad kupnem Tamrona lub Sigmy. Może Tokiny... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'