  • Data: 2011-04-21 09:02:52
    Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.04.2011 16:40, Ariusz pisze:

    > Manuale czytałem, ja nie bardzo lubię i chcę się w to bawić - raczej
    > chciałem szybko coś zlokalizować i ewentualnie mechanikowi, który
    > powinien o tym wiedzieć powiedzieć/ udowodnić, że ni zrobił wszystkiego
    > co powinien - bo wziął sporo kasy za naprawę.

    Czy mechanik wyczyścił intercooler? Po padzie turbiny trzeba go wyjąć,
    wylać z niego olej, przepłukać i o ile jest OK założyć z powrotem.

    Intercooler jest tak zbudowany, że jak i dolot, tak i wylot powietrza ma
    w połowie jego wysokości, jak coś się tam dostanie, to trzeba by auto na
    boku postawić aby się wylało. Śladowe ilości zostaną przedmuchane i nie
    należy się nimi przejmować, ale jak turbina ciekła to tam mogło być
    kilka litrów oleju.

    Niech przy okazji mechanik zrobi próbę przelewową wtryskiwaczy, trwa to
    5-10 minut, i kosztuje tyle co czasu trwa. A można tym jednoznacznie
    wyeliminować uszkodzenie układu wtryskowego.

    Turbinę masz nową? czy regenerowaną?
    Jak już pisałem wcześniej, trzeba ją wyregulować, jest do tego specjalny
    zawór, regulacją niech się zajmie ktoś kto się na tym zna.

    Sprawdź szczelność całego układu powietrza. Jaki to masz rocznik? w
    pierwszych rocznikach była seria wadliwych intercoolerów, później wyszły
    już wzmocnione.

    Jeżeli masz nową turbinę, pierścienie, uszczelkę pod głowicą, szczelny
    układ powietrza, nie lejące wtryski to silnik musi działać poprawnie,
    kwestia co najwyżej regulacji, ewentualnie jakiegoś świrującego czujnika.