eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1.9 dci - dymi i słabyRe: 1.9 dci - dymi i słaby
  • Data: 2011-04-26 11:02:17
    Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-04-21 09:02, Albercik pisze:
    > W dniu 20.04.2011 16:40, Ariusz pisze:
    >
    >> Manuale czytałem, ja nie bardzo lubię i chcę się w to bawić - raczej
    >> chciałem szybko coś zlokalizować i ewentualnie mechanikowi, który
    >> powinien o tym wiedzieć powiedzieć/ udowodnić, że ni zrobił wszystkiego
    >> co powinien - bo wziął sporo kasy za naprawę.
    >>
    >
    > Czy mechanik wyczyścił intercooler? Po padzie turbiny trzeba go wyjąć,
    > wylać z niego olej, przepłukać i o ile jest OK założyć z powrotem.

    Po wymianie turbiny (na regenerowaną) wyczyszczone było wszystko -
    począwszy od intercoolera poprzez cały układ - łącznie z całym układem
    wydechowym.


    > Intercooler jest tak zbudowany, że jak i dolot, tak i wylot powietrza ma
    > w połowie jego wysokości, jak coś się tam dostanie, to trzeba by auto na
    > boku postawić aby się wylało. Śladowe ilości zostaną przedmuchane i nie
    > należy się nimi przejmować, ale jak turbina ciekła to tam mogło być
    > kilka litrów oleju.

    Po wymianie pierścieni i czego tam trzeba czyszczona była turbina - oraz
    sprawdzona i wyważona na przyrządach. Intercoolera nie czyścili.

    Doszedł nowy objaw - zaczęło lać (lać to mało powiedziane) olejem
    sprawdzili intercooler i jest suchy - tzn. są tam jakieś delikatne
    zabrudzenia, które wg. mechanika nie mają wpływu. Za to olej leciał na
    powrocie do turbiny - jakieś uszczelki do wymiany.

    >
    > Niech przy okazji mechanik zrobi próbę przelewową wtryskiwaczy, trwa to
    > 5-10 minut, i kosztuje tyle co czasu trwa. A można tym jednoznacznie
    > wyeliminować uszkodzenie układu wtryskowego.
    >

    Przekażę mu tą radę.

    > Turbinę masz nową? czy regenerowaną?
    > Jak już pisałem wcześniej, trzeba ją wyregulować, jest do tego specjalny
    > zawór, regulacją niech się zajmie ktoś kto się na tym zna.
    >
    Turbina regenerowana - niby regulowane coś tam było.

    > Sprawdź szczelność całego układu powietrza. Jaki to masz rocznik? w
    > pierwszych rocznikach była seria wadliwych intercoolerów, później wyszły
    > już wzmocnione.

    2001 r.

    > Jeżeli masz nową turbinę, pierścienie, uszczelkę pod głowicą, szczelny
    > układ powietrza, nie lejące wtryski to silnik musi działać poprawnie,
    > kwestia co najwyżej regulacji, ewentualnie jakiegoś świrującego czujnika.

    Też mi się tak wydaje, dziś mają umówić się z serwisantem z ASO który
    podłączy "swój" komputer i pojeździ tym autem. Zobaczymy co wyskoczy.
    Bo problem pojawia się chwilami.

    Ariusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: