  • Data: 2011-06-26 21:43:03
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "pm" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ?>> okropnie się mylisz

    > cytuję
    >
    > " Turbina jest zdolna do pracy na oleju napędowym, kerozynie, paliwie
    > rakietowym JP-1, jakiejkolwiek jakościowo benzynie i teoretycznie nawet na
    > alkocholu"
    >
    > to cytat opisujący turbinę Abramsa Avco Lycoming AGT-1500C
    >
    > pozostawię bez komentarza

    a co tu komentować?
    nie wiadomo skąd cytat
    nie wiadomo czy np. na alkoholu (jakim) turbina może pracować tyle samo co
    na nafcie lotniczej
    czy np. resurs skróci się 50% albo dochodzi dodatkowa inspekcja itp. itd.
    diabeł tkwi w szczegółach

    ale owszem jeżeli chodzi o zdanie:
    "W M1 Abrams wsadzili turbinę - zaletą jest to, że czego nie nalejesz to
    jedziesz"
    to wykazałeś ,że jest prawdziwe
    pytanie jak długo pojedziesz.

    co do znienawidzonej prze z Waldka kerozyny
    to dla mnie (a obracam sie w środowisku lotniczym) jest ona synonimem paliwa
    do silników turbinowych
    nafta to może być do lampy, może być kosmetyczna, lub slangowo właśnie
    paliwo lotnicze.