eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Fri, 24 Jun 2011 23:00:50 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 62
    Message-ID: <iu34v2$e7e$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
    <itvqvb$j1h$1@node2.news.atman.pl> <itvsuk$ot1$1@inews.gazeta.pl>
    <iu05bk$60u$1@mx1.internetia.pl> <iu07je$1h1$1@inews.gazeta.pl>
    <iu08ha$n5h$1@mx1.internetia.pl> <iu0h5n$23e$1@inews.gazeta.pl>
    <iu2k22$r2k$1@mx1.internetia.pl> <4e04dd93$1@news.home.net.pl>
    <iu2s16$ecg$1@inews.gazeta.pl> <iu2t9i$c0a$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308956450 14574 172.20.26.238 (24 Jun 2011 23:00:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 23:00:50 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 46.113.194.198
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378963
    [ ukryj nagłówki ]

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    >
    > Użytkownik
    >
    > > To nie ja mam rację. Nie wymyśliłem sobie tego o świecy żarowej. Też
    > > kiedyś
    > > nie wiedziałem. Też myślałem jak wszyscy że ona tylko do rozruchu
    > > potrzebna.
    > > Rację mają ci co konstruują silniki. Oni dokładnie wiedzą po co
    > > świeca, Jak ma
    > > się spalać mieszanka, w jakim tempie i kierunku. To co opisałem
    > > przeczytałem w
    > > fachowej literaturze. Ty już wiesz że świeca nie tylko do rozruchu
    > > służy. Sam
    > > się przekonałeś i to nie jak pojawił się ten temat tylko wcześniej.
    > > Inni
    > > wiedzę czerpią z Wikipedii, forów na których różne niedouczone Mietki
    > > się
    > > mondrują. Tak jak tutaj jakiś Mondek od perfon czipuje silniki że 10
    > > minut
    > > jazdy na maksa i silnik papa. Sam napisał. Ekspert po Wikipedii. Nie
    > > mam
    > > pretensji do tych co nie wiedzieli. Nie można wiedzieć wszystkiego. A
    > > ci co
    > > nie wiedzieli i się mądrują mogą mieć pretensję tylko do siebie. Bo
    > > się w
    > > szkole nie uczyli i nie potrafią samodzielnie myśleć. Jak by potrafili
    > > myśleć
    > > to by wymyślili że źródło ciepła w cylindrze o mocy stu czy stu
    > > pięćdziesięciu
    > > watów nie może podnieść temperatury zasysanego powietrza co ma -25
    > > stopni
    > > nawet o pół stopnia. To jak z tego wynika że nie grzeje świeca
    > > powietrza a
    > > jest wsadzona to że ona do czegoś innego jest. Każdy pełnosprawny
    > > diesel
    > > odpali bez rozgrzanej świecy żarowej. Wynika to z zasady jego
    > > działania. Ze
    > > świecą ma po prostu lżej. Jak się świeca przepali to będzie miał
    > > trudniej. Ale
    > > po po kilku zapłonach w cylindrze swieca będzie miała temperaturę
    > > wyższą niż
    > > by była grzana prądem. Rozgrzeje się bo ma małą masę i nie jest niczym
    > > chłodzona. Przepalona też się ugrzeje. A oni tutaj wręcz twierdzą że
    > > po
    > > wyłączeniu prądu jest zimna, bo żaden nie napisał że grubo ponad 1000
    > > stopni.
    >
    > A teraz przez chwilę rusz szare ciałka - nie prościej zamiast
    > skomplikowanej świecy zarowej umieścić na stałe w komorze spalania
    > zwykły pręt lub spiralę? Że też nikt na to nie wpadł co? Dopiero Ty i
    > podręczniki fachowe.
    >
    Wpadli. W tym przykładowym ursusie tak było. Z tym że tam miało to
    uzasadnienie. Silnik nie wysilony, żeliwny tłok i żeliwna głowica. Wiesz że on
    miał 30 koni z 2 litrów. Współczesny diesel potrafi mieś 30 i jeszcze 100 koni
    przy dwóch litrach. I kręci się 4 razy szybciej. To i trochę inne wymagania ma
    co do osprzętu.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: