eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Data: 2011-06-25 01:05:40
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik napisał w wiadomości:
    >
    > > Ano po to że one w czasie pracy silnika sa bardziej rozgrzane niż jak
    > > zasilane
    > > prądem. I to od nich zapala się paliwo. Jak wykręcisz to tak jak byś na
    > > przegrzanym benzynowym bez świec próbował jechac.
    >
    > > Mieszanka we współczesnych silnikach spala się w sposób kontrolowany. Nie
    > > tak jak w
    > > pierwowzorze.
    >
    > Mieszkanka w współecznych silnikach _ZS_ zapala się właśnie w sposób _nie do
    > końca kontrolowany_ (bardziej niekontrolowany niż w ZI z lat < 90.) - mówi o
    > zapłonie mieszanki w różnych miejsach przestrzeni cylindra - stąd _m.in_
    > właśnie klekot w ZSach. W przestrzeni ostatnich dwóch dekad klekot się
    > zmniejszył z powodu kształtów denka tłoka, kąta rozpylania paliwa, otworków
    > i kilku sekwencji wtrysku (w CR nawet 6) w suwie sprężania (i na początku
    > suwu rozprężania) oraz paru innch czynników. ON po prostu ma taką właściwość
    > spalania samoczynnego że pary paliwa nie zapalą się dokładnie w miejscu w
    > którym byśmy sobie tego życzylu z punktu widzenia zachowania cichobieżności
    > i występowania niekorzystnej pulsacji ciśnienia sprężania motorowni.
    >
    > > Myślisz że nie było takich co wykręcili świece żarowe bo się przepaliły a
    > > silnik
    > > zapalał bez nich. Szybciutko wkręcali popsute. Jak się nie zapali paliwo
    > > przy
    > > świecy to też się zapali.
    >
    > W dzisiejszych silnikach na pewno się nie zapali z powodu wykrycia przez
    > sterownik silnika (za pomocą przekaźnika świec zarowych) braku napięcia na
    > wykręconej świecy - czyli ECU nie wysteruje nic do odpalenia.
    >
    > > Bo zawór gorący bo tłok się na jakiejś krawędzi
    > > żarzy. Ale nie spala się tak jak powinno. W zwykłych szkołach o tym nie
    > > uczą
    > > bo to nikomu do niczego nie potrzebne. Ale są takie co uczą. Jesteś w
    > > stanie
    > > wyobrazić sobie co się dzieje z zaworem jak przy nim jest największe
    > > źródło
    > > ciepła. Rozgrzewa się jeszcze bardziej. Niby centymetr różnicy a mu to
    > > bardzo
    > > szkodzi. On jak jest wszystko dobrze to ma trudne warunki pracy. Pojedz do
    > > jakiejś firmy co tylko remonty silników robią. Pokażą Ci tak upalone
    > > zawory że
    > > nawet byś nie przypuszczał że to możliwe. Wypalone dziury w tłokach Ci
    > > pokażą.
    > > To od nie kontrolowanego spalania się robi. Diesel pod tym względem jest
    > > dużo
    > > wrażliwszy od benzynowego.
    >
    > Silnik Diesla to nie homo sapiens - nie jest na nic wrażliwy bo nie ma
    > uczuć - to maszyna ;-), nie ma smaku węchu, dotyku, wzroku i ma w pupie
    > ekologów ;-)
    >
    > > Benzynowy jak się zgrzeje to przestaje pracować. A
    > > diesel nie.
    >
    > > Możesz nie odczuć że się zgrzał bo temperatura wody może nie
    > > rosnąć. Benzynowemu temperatura wyższa niż włąściwa od razu szkodzi. A
    > > dieslowi nie. Jemu by pasowała wyższa tylko materiały nie wytrzymuja. W
    > > tym
    > > teście na spalanie to wykorzystali. Zrobili maksymalnie ubogą mieszankę.
    > > Ale
    > > taką że jeszzce chciałą się palić. Ze`dwie takie trasy by zrobili i albo
    > > zawory by się zniszczyły, dziurę w tłoku mogli by wypalić.
    >
    > Już któryś raz to powtarzam. ZSy pracują normalnie na mieszance mocno
    > ubogiej.
    > Gdyby diesel pracował na lambdzie < 1 to by mocno dymił. Duża dawka paliwa w
    > ZS powoduje znaczny wzrost temp. spalin (a więc ODWROTNIE niż piszesz ! ).
    > Zaś w ZI jest na odwrót.
    >
    > > Wiesz że jak by
    > > podnieść średnią temperaturę spalania w benzyniaku o 10 stopni. Czyli
    > > zamiast
    > > 90 na wskażniku miałbyś 100 to jego sprawność będzie bliska dieslowi.
    >
    > Niech Pan już nic więcej nie mówi tylko prosze sobie przeczytać książkę (ale
    > nie AŚ czy tam AutoMoto czy coś za parę zł) albo zeszyty naukowo-badawcze
    > zanim Pan publicznie głosi takie nieprawości te i wyżej napisane.
    >
    > Pozdr.
    >
    Masz rację. Mnie to wisi i powiewa że nie wiesz jak to działa.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: