  • Data: 2011-06-25 01:00:50
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik

    > A teraz przez chwilę rusz szare ciałka - nie prościej zamiast
    > skomplikowanej świecy zarowej umieścić na stałe w komorze spalania
    > zwykły pręt lub spiralę? Że też nikt na to nie wpadł co? Dopiero Ty i
    > podręczniki fachowe.

    Wpadli. W tym przykładowym ursusie tak było. Z tym że tam miało to
    uzasadnienie. Silnik nie wysilony, żeliwny tłok i żeliwna głowica. Wiesz że on
    miał 30 koni z 2 litrów. Współczesny diesel potrafi mieś 30 i jeszcze 100 koni
    przy dwóch litrach. I kręci się 4 razy szybciej. To i trochę inne wymagania ma
    co do osprzętu.