eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ent22.internet
    dsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1.
    Date: Sun, 3 Mar 2019 23:12:27 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <q5hjg9$4pi$1$Adam@news.chmurka.net>
    References: <8...@g...com>
    <q58oja$pbs$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <d...@g...com>
    <5c785f4c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <q5ao4b$i86$1$viktoriu@news.chmurka.net> <q5aodn$e57$1@dont-email.me>
    <q5apiu$it5$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5c7acef7$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <q5eoef$kn7$2@node1.news.atman.pl> <q5f0l7$464$1$Adam@news.chmurka.net>
    <q5h5ej$ulo$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 3 Mar 2019 22:12:25 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="ent22.internetdsl.tpnet.pl:83.15.205.22";
    logging-data="4914"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.1
    In-Reply-To: <q5h5ej$ulo$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651417
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-03-03 o 19:12, Lewis pisze:
    > W dniu 2019-03-02 o 23:38, Adam pisze:
    >> W dniu 2019-03-02 o 21:18, RadoslawF pisze:
    >>> W dniu 2019-03-02 o 19:44, Tomasz Pyra pisze:
    >>>
    >>>>>>> Ojcu rozbiegany silnik
    >>>>>> jaki silnik i jaki rok? skoro sie nie rozpadl przy takiej akcji to
    >>>>>> szacun
    >>>>>> dla producenta....
    >>>>>>
    >>>>>>
    >>>>> 4CT90 Andoria
    >>>>
    >>>> 90KM z 2.4l :)
    >>>> No i dlatego tak dużo, bo z turbiną.
    >>>>
    >>>> Kiedyś to były czasy ;)
    >>>
    >>> A tam zaraz były. Niedawno oglądałem fajną terenówkę.
    >>> Silnik V8, 4,2 litra a moc całe dwieście koni.
    >>> Też dizel. :-)
    >>>
    >>
    >> To sobie obejrzyj jeden z najsłynniejszych silników: HZJ od Land
    >> Cruizera, głównie J7 czy innych bush taxi typu HD.
    >> Silnik w zasadzie nieśmiertelny. Tyle, że moc niemal połowę mniejsza
    >> od tego, co piszesz.
    >>
    >>
    >  to możemy iść w silniki przemysłowe np. MWM d227-6 5.7l 90KM :)
    >

    A żebyś się nie zdziwił ;)

    Niestety, utraciłem gdzieś super materiał o projektowaniu silnika HZJ do
    Toyoty.
    W każdym razie w skrócie założenia: silnik miał przejeździć w Afryce
    milion kilometrów. I to na tamtejszym paliwie (albo czymś
    przypominającym paliwo) i serwisowany przez tamtejszych "mechaników" -
    czyli w zasadzie bez serwisu.
    Konstrukcja silnika z lat powojennych (żeliwo, komora wstępna), ale
    materiały jak najbardziej współczesne (wytrzymałość). Zresztą bush-taxi
    całe było tak projektowane. Nawet nie miały korbek do szyb bo te mogą
    się zepsuć. Miały przesuwane szyby jak w Nysce.

    Czyli konstrukcja i założenia podobne, jak w prawdziwych jeszcze
    ciągnikach - więc i jak we wspomnianym przez Ciebie renaulcie. A w
    ciągniku liczy się moment obrotowy, a nie moc.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: