-
Data: 2019-03-03 23:12:27
Temat: Re: 1.
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-03-03 o 19:12, Lewis pisze:
> W dniu 2019-03-02 o 23:38, Adam pisze:
>> W dniu 2019-03-02 o 21:18, RadoslawF pisze:
>>> W dniu 2019-03-02 o 19:44, Tomasz Pyra pisze:
>>>
>>>>>>> Ojcu rozbiegany silnik
>>>>>> jaki silnik i jaki rok? skoro sie nie rozpadl przy takiej akcji to
>>>>>> szacun
>>>>>> dla producenta....
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> 4CT90 Andoria
>>>>
>>>> 90KM z 2.4l :)
>>>> No i dlatego tak dużo, bo z turbiną.
>>>>
>>>> Kiedyś to były czasy ;)
>>>
>>> A tam zaraz były. Niedawno oglądałem fajną terenówkę.
>>> Silnik V8, 4,2 litra a moc całe dwieście koni.
>>> Też dizel. :-)
>>>
>>
>> To sobie obejrzyj jeden z najsłynniejszych silników: HZJ od Land
>> Cruizera, głównie J7 czy innych bush taxi typu HD.
>> Silnik w zasadzie nieśmiertelny. Tyle, że moc niemal połowę mniejsza
>> od tego, co piszesz.
>>
>>
> to możemy iść w silniki przemysłowe np. MWM d227-6 5.7l 90KM :)
>
A żebyś się nie zdziwił ;)
Niestety, utraciłem gdzieś super materiał o projektowaniu silnika HZJ do
Toyoty.
W każdym razie w skrócie założenia: silnik miał przejeździć w Afryce
milion kilometrów. I to na tamtejszym paliwie (albo czymś
przypominającym paliwo) i serwisowany przez tamtejszych "mechaników" -
czyli w zasadzie bez serwisu.
Konstrukcja silnika z lat powojennych (żeliwo, komora wstępna), ale
materiały jak najbardziej współczesne (wytrzymałość). Zresztą bush-taxi
całe było tak projektowane. Nawet nie miały korbek do szyb bo te mogą
się zepsuć. Miały przesuwane szyby jak w Nysce.
Czyli konstrukcja i założenia podobne, jak w prawdziwych jeszcze
ciągnikach - więc i jak we wspomnianym przez Ciebie renaulcie. A w
ciągniku liczy się moment obrotowy, a nie moc.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 04.03.19 10:21 viktorius
- 04.03.19 10:28 viktorius
- 04.03.19 12:40 Adam
- 04.03.19 13:27 viktorius
- 04.03.19 16:12 JDX
- 05.03.19 10:06 viktorius
- 29.03.19 12:04 robot
- 31.03.19 22:42 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo