  • Data: 2019-03-04 13:27:45
    Temat: Re: 1.
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-04 o 12:40, Adam pisze:

    > Albo stare, sprawdzone, typu mokry filtr olejowy.
    > A wcześniej snorkel z cyklonem wielkości wiadra.
    >
    > Kolega, który zjeździł część Afryki, mówił, że nieraz z powodu zapylenia
    > jechało się dosłownie na czuja, ale o filtry go nie pytałem.

    Na pewno silnik oddychał lepszym powietrzem niż on sam :)

    > Tego nie wiedziałem, dzięki.
    > Nie miałem okazji oglądać silników ciągnikowych na stole.

    Ja też nie rozbierałem takiego silnika. Ale dziadek mi o tym mówił, przy
    okazji zachwytu bezpośrednim wtryskiem w osobówkach w latach '90, że on
    taką super nowość techniczną, to w latach już w latach 60tych używał.
    Zresztą, pierwszy silnik Rudolfa Diesla też miał wtrysk bezpostredni,
    komora wstępna to 1908 rok wg Wiki.

    --
    viktorius