  • 31. Data: 2011-11-20 19:02:47
    Temat: Re:
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-11-20 18:55, J.F. pisze:

    > Tak dziala tacho ze dla ciebie to jest 5 minut straty, a dla niego moze byc
    > 16h. Tu 5 minut, tam 5 minut, i trzeba nocowac 30 km od celu.
    > Albo ryzykowac srogie mandaty lub kary umowne.

    ZTCW to nie musi. Przepisy pozwalają w takiej sytuacji na _uzasadnione_
    przedłużenie czasu pracy. Uzasadnione - czyli trzeba usiąść i papierek
    napisać.. Czyli trzeba wiedzieć jak i trzeba jeszcze chcieć.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 32. Data: 2011-11-20 19:33:43
    Od: Pablo <p...@f...pl>

    W dniu 2011-11-20 19:00, J.F. pisze:

    > Owszem, to idiotyczne wyprzedzac zeby zaraz hamulce mocniej wciskac, ale
    > sam pisales o paru km a nie 100m :-)
    > Na paru km to mozna pare minut zaoszczedzic, potem drugi, trzeci raz - i
    > godzina sie uzbiera :-)
    >
    > J.

    Tak średnio w tygodniu robię 650 km .. głównie Tarnów - Warszawa i taka
    kalkulacja do mnie już nie trafia. "Zaoszczędzę" 30 minut, góra godzina
    przy naprawdę sprzyjających okolicznościach ... kosztem.. spalenia
    przynajmniej dodatkowych kilku litrów, kilkunastu komórek nerwowych,
    ryzyka nacięcia się na mandat, zrobienia komuś lub sobie krzywdy.. na
    koniec przyjeżdżam do domu i muszę kolejne pół godziny poświęcić na
    wyparowanie negatywnych emocji na drodze. Podziękował.
    Samochód to dla mnie tylko środek do przemieszczenia się z miejsca A do
    miejsca B, a nie narzędzie do wyładowania frustracji. Od tego mam salę
    gimnastyczną.

  • 33. Data: 2011-11-20 19:45:51
    Od: "made myself" <m...@g...pl>

    Pablo <p...@f...pl> napisał(a):

> [...]
    > Samochód to dla mnie tylko środek do przemieszczenia się z miejsca A do
    > miejsca B, a nie narzędzie do wyładowania frustracji. Od tego mam salę

    Dokładnie o to mi chodzi. Po prostu trzeba nauczyć się "odpinać" od tych
    sytuacji. Świat się nie skończy jak się pojedzie 30 minut dłużej, a zdrowia
    lub życia nikt Ci nie odda.

    --
    Pzdr,
    made_myself

  • 34. Data: 2011-11-20 19:49:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 19:02:47 +0100, Michał Baszyński napisał(a):

    > ZTCW to nie musi. Przepisy pozwalają w takiej sytuacji na _uzasadnione_
    > przedłużenie czasu pracy. Uzasadnione - czyli trzeba usiąść i papierek
    > napisać.. Czyli trzeba wiedzieć jak i trzeba jeszcze chcieć.

    WildS nam moze napisze fachowo, ale odkad LPR przegral wybory to watpie aby
    "mialem tylko pol godziny do domu i trojki dzieci" bylo uzasadnionym
    przedluzeniem.
    Co innego "MOP byl caly zajety", ewentualnie "banany by sie zepsuly".

    J.

  • 35. Data: 2011-11-20 19:53:21
    Od: "made myself" <m...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak dziala tacho ze dla ciebie to jest 5 minut straty, a dla niego moze byc
    > 16h. Tu 5 minut, tam 5 minut, i trzeba nocowac 30 km od celu.
    > Albo ryzykowac srogie mandaty lub kary umowne.

    To niech _on_ ryzykuje _swoimi_ pieniędzmi, a nie życiem swoim i _moim_ przy
    okazji.

    > No i tu sie zgadzamy - z tym ze zazwyczaj tam gdzie sie wyprzedza na
    > trzeciego to szerokosc drogi na to pozwala.

    No mnie tak już raz szedł dym z opon, bo spieszącemu się w busie szerokość
    pozwalała, natomiast zmierzchało i nie zauważył rowerzysty na poboczu po mojej
    stronie jezdni.

    > no i wez jeszcze pod uwage ze to nie jest glupie pol godziny roznicy -
    > kierowca jedzie 8-9h dziennie i jak mu zabraknie poltorej godziny
    > codziennie, to rodzine zobaczy we wtorek zamiast w sobote

    Wzruszyła mnie ta historia, tylko co mnie to obchodzi? Jak mnie zabije, to
    ja już swojej rodziny nie zobaczę, a on ją zobaczy jak wyjdzie po paru latach.

    --
    Pzdr,
    made_myself

  • 36. Data: 2011-11-20 19:55:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 19:33:43 +0100, Pablo napisał(a):

> [...]
    > koniec przyjeżdżam do domu i muszę kolejne pół godziny poświęcić na
    > wyparowanie negatywnych emocji na drodze. Podziękował.

    Co kto lubi ... bo z drugiej strony te ciagle linie u nas tak wymalowane, a
    i 40-tek bywa tak nacpane, ze ich przestrzeganie nie ma sensu :-)

    A tak swoja droga to raz ostro padalo, pojechalem "tak jak wszyscy" i do
    Warszawy zrobilo sie godzine dluzej. Zaskoczony bylem, spodziewalem sie
    wlasnie pol godziny.

    J.

  • 37. Data: 2011-11-20 20:04:14
    Od: to <t...@x...abc>

    begin WildS

    > zaoszczedzil. Bo ty go dogoniles zazwyczaj jadac wiecej niz 90km/h a on
    > sie kulał 90. I tu nawet nie chodzi o to czy szybciej dojedzie tylko o
    > zuzycie jak najmniejszej liczby minut na tacho. Jazda 70 na godzine
    > takim oszczednosciom nie sprzyja.

    A co nas obchodzi Twoje "tacho"? Nie potrafisz swojej pracy wykonywać w
    sposób bezpieczny i nieuciążliwy dla innych, to zmień zawód.

  • 38. Data: 2011-11-20 20:05:16
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Karolek

    > Tu nie o to chodzi.
    > Tacho + czas pracy = moze stanac w polu 5 km przed celem trasy i bedzie
    > musial robic pauze.

    To niech nie planuje na styk. Ktoś mu każe? Ktoś mu w ogóle kazał zostać
    kierowcą tira?

  • 39. Data: 2011-11-20 20:41:43
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-11-20, Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> wrote:
    > ZTCW to nie musi. Przepisy pozwalają w takiej sytuacji na _uzasadnione_
    > przedłużenie czasu pracy. Uzasadnione - czyli trzeba usiąść i papierek
    > napisać.. Czyli trzeba wiedzieć jak i trzeba jeszcze chcieć.

    Pozwalają, dojechać do najbliższego parkingu.
    Opisanie wydruku/tarczki w stylu, że musiałeś dojechać na rozładunek nie
    jest akceptowane.

    Mandaty za przekroczenia czasu jazdy a tym bardziej przekroczenia czasu
    pracy (czytaj nie oddania odpoczynku dobowego) są bardzo wysokie. Duzo
    wyzsze niz jakiestam mandaty za predkosc czy wyprzedzanie na ciaglej.
    ITD w naszym kochanym kraju rozlicza to podobnie jak żaby. Jesli
    przekroczysz czas pracy o np. 5 minut to znaczy, ze nie oddales pauzy
    dobowej. Dostajesz kare za przekroczenie czasu pracy + za skrocenie
    odpoczynku + za przekroczenie czasu jazdy o tyle godzin ile jechales
    nastepnego dnia. Cos pod 2kPLN spokojnie wyjdzie za to, ze 5 minut
    przegiales i nie wazne, ze potem miales 16h pauzy. Wazne, ze nie miales
    obowiazkowych 9 w 24h od rozpoczecia.

    Co do wyprzedznia - owszem, czasami to jest wbrew przepisom, czasami
    jest głupie niebezpieczne i takich sytuacji nie bronię absolutnie.

    Zdarzaja sie rozne sytuacje. np. prosta droga, podwojna ciagla bo
    skrzyzowanie z jakas polna droga, ktora przez pole widac doskonale.
    Lepiej wyprzedzic tam czy na przerywanej z zakretami w lesie?
    Albo te zasrane wysepki na prostej drodze.

    Do tego czasami znajdzie sie pomoc na CB od osoby, ktora wyprzedzila
    powolniaka i jest juz kilkaset metrow z przodu. Z informacjami od niego
    mozna wyprzedzac juz w roznych dziwnych miejscach.

    --
    WildS

  • 40. Data: 2011-11-20 20:48:51
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-11-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przedluzeniem.
    > Co innego "MOP byl caly zajety", ewentualnie "banany by sie zepsuly".

    banany to by raczej nikogo nie obchodzily, parking predzej. Tylko trzeba
    pamietac, ze jezdzi sie nie tylko po Polsce.

    Ok, przegialem tacho, opisze wydruk po Polsku, moze nawet po angielsku i
    co, pojade do żaby, gdzie parkingi są co 10-20 km i on sobie przeczyta,
    ze napisalem mu, ze brak parkingu z i tej okazji przegialem o pol
    godziny. Albo do czecha, ktory do kazdej minuty sie dopieprzy bardziej
    niz niemiec.

    Tacho trzeba na miedzynarodowce szanowac bo nikt za kierowce mandatu nie
    zaplaci.

    --
    WildS