  • 41. Data: 2011-11-20 20:52:49
    Temat: Re:
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-11-20, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Po piierwsze to osiołki z cieżarówek, autobusów i innego ciężkiego
    > tałatajstwa mogły by pojąć, że jadą cieżkimi nieruchawymi, długimi pojazdami
    > które do 100 rozpedzają sie nie w 8 tylko w 30 sekund.

    Ja bym powiedzial, ze ciezarowki do 100 to generalnie w ogole sie nei
    rozpedzaja, chyba, ze z gorki ;)

    > Najlepsze co powinni robic to spokojnie jechać zachowując odpowiednio duże
    > odstepy od kolegów.

    spróbuj tak osobowka, w koncu masz ograniczenie do 90 w niezabudowanym,
    to po co wyprzedzac ciezarowke jadaca 5km/h wolniej :P

    to fajna teoria ale kiepsko sie w polsce sprawdza.

    --
    WildS

  • 42. Data: 2011-11-20 20:59:00
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-11-20, to <t...@x...abc> wrote:

    > A co nas obchodzi Twoje "tacho"? Nie potrafisz swojej pracy wykonywać w
    > sposób bezpieczny i nieuciążliwy dla innych, to zmień zawód.

    i vice versa. Jazda 70 jest uciazliwa.

    Pozwole sobie tu na mala dygresje. Widzialem kiedys jakis filmik
    edukacyjny zrobiony przez anglikow, ktorego ogolnym przeslaniem bylo to,
    zeby swoja powolna jazda nie blokowac innych. Umozliwiac wyprzedzanie
    itd. Ba, czasami są nawet wrecz znaki przy drodze w skrocie mowiace,
    zeby umozliwic wyprzedzanie, zeby uniknac frustracji.

    W Polsce by to sie bardzo przydalo ;) No ale u nas kultura jazdy jest
    daleko za murzynami. "Bede jechal 70 srodkiem bo to moj fiat uno i jade
    ile chce!".

    --
    WildS

  • 43. Data: 2011-11-20 21:07:52
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-11-20, to <t...@x...abc> wrote:
    > To niech nie planuje na styk. Ktoś mu każe? Ktoś mu w ogóle kazał zostać
    > kierowcą tira?

    a ktos tobie kazal zostac kierowca w ogole?
    Ja wybrałem ten zawod bo go lubię i jeszcze mi za to płacą. Nie jest to
    lekki kawałek chleba a wiele osób takich jak ty by nieraz z czystej
    złosliwosci go jeszcze chetnie bardziej utrudnilo.

    A co do planowania - ciekawe jak mi zaplanujesz jak dlugo bede wyjezdzal
    z warszawy przez blonie, sochaczew, łowicz. Godzina w te, dwie we
    wte to tam norma. Caly zapas sie zuzyje w jednym korku + sznurku
    jadacym 60-70 od wawy do łowicza, to trzeba potem nadrabiac w trasie
    jesli sie da.

    Polska to tragedia. Na zachodzie sobie przyjmuje srednią 80km/h do
    obliczen, jade 90 na tempomacie i rzadko gdzies sie spozniam. W Polsce
    przyjmuje 60 i jeszcze sobie dodaje jakis zapas. Czasami i to jest mało.

    --
    WildS

  • 44. Data: 2011-11-20 23:02:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 18:53:21 +0000 (UTC), made myself napisał(a):

    > To niech _on_ ryzykuje _swoimi_ pieniędzmi, a nie życiem swoim i _moim_ przy
    > okazji.

    > Wzruszyła mnie ta historia, tylko co mnie to obchodzi? Jak mnie zabije, to
    > ja już swojej rodziny nie zobaczę, a on ją zobaczy jak wyjdzie po paru latach.

    Jesli potrafisz, to policz ile zycia statystycznie stracisz z powodu
    wypadku, a ile przez przestrzeganie przepisow.

    A potem mozesz sprobowac oszacowac o ile wzrosnie ryzyko zasniecia za
    kierownica. No chyba ze jestes swiety, zawsze prowadzisz wyspany,
    wypoczety, a jak nie to zatrzymujesz sie w motelu :-)

    J.

  • 45. Data: 2011-11-20 23:19:19
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 20:52:49 +0100 (CET), WildS napisał(a):

    > spróbuj tak osobowka, w koncu masz ograniczenie do 90 w niezabudowanym,
    > to po co wyprzedzac ciezarowke jadaca 5km/h wolniej :P
    >
    > to fajna teoria ale kiepsko sie w polsce sprawdza.

    FAjna teoria bo ustawiasz ją pod siebie. Na tej samej drodze co tz
    osobówka ma mieć ograniczenie do 90 Ty masz do 70, więc jest to więcej
    niż 5km/h.

    --
    Heniek

  • 46. Data: 2011-11-20 23:26:41
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 20:59:00 +0100 (CET), WildS napisał(a):

    > i vice versa. Jazda 70 jest uciazliwa.

    Jakoś jak się wleczecie w górach 20km/h bo mocy brakuje, (a trzeba tym
    przejściem granicznym , a nie tym 30km obok, które nie jest tak
    wymagające), albo zablokuje którys z was drogę bo stanie w poprzek (co
    tam oblodzony stok) to nie jest uciążliwe?

    Jakbyście trzmali te 70km/h i odstępu pomiedzy sobą nie byłony to, aż
    tak bardzo uciążliwe.

> [...]
    > itd. Ba, czasami są nawet wrecz znaki przy drodze w skrocie mowiace,
    > zeby umozliwic wyprzedzanie, zeby uniknac frustracji.

    Pewnie, że tak, tylko, że to też tyczy się kierowców cieżarówek.
    "Wyścigi żółwi" na A4 to nie jest ułatwienie wyprzedzania.

    > W Polsce by to sie bardzo przydalo ;) No ale u nas kultura jazdy jest
    > daleko za murzynami. "Bede jechal 70 srodkiem bo to moj fiat uno i jade
    > ile chce!".

    Tak samo "jak będe jechał jak debil, bo mi 5minut zabraknie", albo
    "będę wyprzedazł kumpla przez 5km to mi na tempomacie nie chce sie
    zmienić' tudzięż "wpieprze sie przed tą samotną osobówkę nich se
    hamuje". Poprawianie świata zaczyna się od siebie.

    --
    Heniek

  • 47. Data: 2011-11-20 23:38:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-20, Pablo <p...@f...pl> wrote:

    > Tia.. najgłupsze z możliwych tłumaczeń takiego zachowania. Często jestem
    > świadkiem takich akcji, jak jeden z drugim wcina się z podporządkowanej,
    > wyprzedzanie po podwójnej ciągłej, po to tylko, żeby parę km dalej
    > zjechać na stację lub do sklepu.

    Twoje jest jeszcze glupsze :-) "Patrz, patrz, wyprzedzal a teraz
    skreca/zjezdza na stacje" - tyle ze on zjezdza na stacje przed Toba i
    zanim dojedziesz do skretu na stacje on juz tankuje. Gdyby jechal za
    Toba to tankowal by pozniej - czas. Takie ciezkie do pojecia?

    Czesto wlasnie takich spotykam i mowi jeden do drugiego "patrz jak
    zapierdalal a spotykamy sie na stacji", tyle ze ja juz wtedy jestem
    zatankowany, najedzony, napity i pale drugiego fajka...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 48. Data: 2011-11-21 00:02:41
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-11-20, HeniekMogiłko <h...@h...he> wrote:

> [...]
    > wymagające), albo zablokuje którys z was drogę bo stanie w poprzek (co
    > tam oblodzony stok) to nie jest uciążliwe?

    Nie zawsze wybierasz sobie trasę a o nadłozone 60km szef moze sie
    czepiac.

    My jezdzimy tyle ile auto daje rade i warunki pozwalaja. Osobowka nie ma
    ogranicznika predkosci ani tez pod gorke nie wchodzi powoli a jednak
    potrafi skutecznie blokowac droge powolną jazdą.

    Nawet nie przypominaj mi o zimie ;) tylko czekac az ktos pod gorke nie
    podjedzie na sliskim bo go osobowka wyhamuje bo tam jakas z dupy
    piecdziesiatka postawiona np.

    > Jakbyście trzmali te 70km/h i odstępu pomiedzy sobą nie byłony to, aż
    > tak bardzo uciążliwe.

    Obudz sie ;) 70 to jedzie moze co piaty niemiec na landówce i nikt poza
    tym ;) Chcesz z Polski zrobic drugie niemcy to najpierw drogi takie jak
    tam wybuduj. To nie bedzie problemu, ze pojade sobie ostatnie 10 km
    dojazdu landowką 70km/h bo co mi zalezy jak przejechalem juz 700 km
    autostrada 90 km/h na tempomacie. Polska to jest jedna wielka landowka
    z okazjonalnymi autostradami, po ktorych i tak za drogo jest jechac.

    Ciekawe co by bylo jakby osobowki jezdzily 90 ;)

    --
    WildS

  • 49. Data: 2011-11-21 06:58:56
    Temat: Re: Re:
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 20-11-2011 o 19:33:43 Pablo <p...@f...pl> napisał(a):

> [...]
    > kalkulacja do mnie już nie trafia. "Zaoszczędzę" 30 minut, góra godzina
    > przy naprawdę sprzyjających okolicznościach ... kosztem.. spalenia
    > przynajmniej dodatkowych kilku litrów, kilkunastu komórek nerwowych,
    > ryzyka nacięcia się na mandat, zrobienia komuś lub sobie krzywdy.. na
    > koniec przyjeżdżam do domu i muszę kolejne pół godziny poświęcić na
    > wyparowanie negatywnych emocji na drodze. Podziękował.
    > Samochód to dla mnie tylko środek do przemieszczenia się z miejsca A do
    > miejsca B, a nie narzędzie do wyładowania frustracji. Od tego mam salę

    Ja też często robię 650 km ale ... dziennie. W piatek jechałem
    Wa-wa-Wrocława-Wa-wa i trasa powrotna wyszła mi 1h20min dłużej właśnie
    przez takich, którym się nie spieszy i na krajówce jadą 65-70. W niedzielę
    niech sobie tak jadą, ale w piątek po południu to zbrodnia przeciw
    ludzkości :-), w systuacji gdy natężenie ruchu jest duże momentalnie robią
    sie korki.

    Jadę zazwyczaj przepisowo, nie wyprzedzam na ciagłych, nikogo nie
    "poganiam" długimi etc.

    Pzdr
    TG

  • 50. Data: 2011-11-21 08:52:21
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-20, WildS <f...@n...pl> wrote:

> [...]
    > wte to tam norma. Caly zapas sie zuzyje w jednym korku + sznurku
    > jadacym 60-70 od wawy do łowicza, to trzeba potem nadrabiac w trasie

    Nie kolego, jak się "zużyło zapas" to się ma bliżej pauzę, wcale nie
    trzeba próbować kogoś zabić.

    > Polska to tragedia. Na zachodzie sobie przyjmuje srednią 80km/h do
    > obliczen, jade 90 na tempomacie i rzadko gdzies sie spozniam. W Polsce
    > przyjmuje 60 i jeszcze sobie dodaje jakis zapas. Czasami i to jest mało.

    Właśnie odkryłeś, że w Polsce mamy kiepską sieć dróg. Nobla za to nie chcesz?

    Krzysiek Kiełczewski