eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re:
    Date: Tue, 22 Nov 2011 14:11:20 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 126
    Message-ID: <jag71o$opm$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4ec6cb6c$0$8460$65785112@news.neostrada.pl>
    <ja6i54$808$1@usenet.news.interia.pl>
    <19vecqwhfw1k6.9f9ppzp7txmf$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...istnieje>
    <jo51yxgtblqs$.14t2ytb8z4h39.dlg@40tude.net>
    <jab3e3$fou$1@inews.gazeta.pl>
    <x8wvefcts1sj.1j27gecy3a5k8$.dlg@40tude.net>
    <jab564$kpb$1@inews.gazeta.pl> <s...@m...org>
    <jabbp2$a4e$1@inews.gazeta.pl> <jabcmv$5rm$1@news.mm.pl>
    <4ec94f6c$0$5796$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@m...org>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jadlec$j1m$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jadpi7$3bd$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jag09q$5qm$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    NNTP-Posting-Host: gate.forrest.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1321967480 25398 83.238.97.130 (22 Nov 2011 13:11:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Nov 2011 13:11:20 +0000 (UTC)
    X-User: kazik.ucho
    In-Reply-To: <s...@k...sail-ho.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:8.0) Gecko/20111105
    Thunderbird/8.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2415150
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-11-22 13:18, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > On 2011-11-22, Arek<a...@a...pl> wrote:
    >
    >>> Po za centrum też masz dużo pieszych czy wyjazdów z posesji. Z punktu
    >>> widzenia osoby raz przejeżdżającej przez jakąś wioskę jest to idiotyczne
    >>> ograniczenie, z punktu widzenia pieszego tracącego codziennie po
    >>> kilkanaście minut na przepuszczanie samochodów czy kierowcy ryzykującemu
    >>> życiem przy co trzecim wyjeździe z domu to już inaczej wygląda.
    >>
    >> Pieszy musi mieć świadomość, że łazi przy drodze krajowej, gdzie jest
    >> spory ruch. Na zachodzie się da, więc dlaczego u nas to nie jest
    >> możliwe? A tam wypadków jest znacznie mniej. Więc prawdopodobnie Twój
    >> sposób myślenia jest błędny.
    >
    > Możesz mi wskazać gdzie na zachodzie są drogi z wysokim limitem na
    > drodze z pieszymi i wyjazdami z posesji co dwadzieścia metrów? Nie mam
    > dużego doświadczenia, ale to co widziałem w Holandii i w Niemczech
    > wyglądało inaczej: tam gdzie można jeździć szybko tam nie było
    > pieszych/skrzyżowań/wyjazdów/etc.

    Rozmawiasz ze mną czy ze sobą? Bo nie mam pojęcia do czego się tu odnosisz.

    >>>> 1b. Ograniczenia i jeszcze raz ograniczenia. Na wszelki wypadek gdzie
    >>>> się da. Ograniczenie przed remontem na drodze, zostawia się i po
    >>>> remoncie.
    >>>
    >>> Ogólna tendencja: nacisk jest położony na bezpieczeństwo, od sprawnego
    >>> przemieszczania się są autostrady i ekspresówki. No niestety w budowie.
    >>
    >> Nacisk jest położony na dojenie za FR a nie bezpieczeństwo.
    >
    > Nie myl działań zarządców dróg z działaniami policji i straszników.

    Przecież to wpada do jednej kasy. No dobra, SM miejska zgarniała do
    gminy. Zgarniała, bo już nie będzie. Kasa jest na tyle duże, że
    przejmuje to ITD.

    >> A drogami
    >> krajowymi również można się sprawnie przemieszczać i o tym pisze. A Ty
    >> musisz zrozumieć, że droga krajowa to nie to samo co lokalna. Tak
    >> nawiasem, na lokalnych jest zwykle mniej ograniczeń. Bo tam nie ma tylu
    >> FR. I jest mniej wypadków.
    >
    > Nie. Tam nie ma takiego ruchu, więc nie ma tylu wypadków. A jak nie ma
    > tylu wypadków to nie ma powodów do stawiania ograniczeń. A ogólne
    > ograniczenia najczęściej są przestrzegane, jest mały ruch - więc nikt
    > tam się z radarem nie wybiera.

    Ruch jest ale nie ma tylu wypadków, mimo węższych drug, braku tylu
    ograniczeń i FR. Cud czy co?

    >>>> Teren zabudowany wydłużany jak się da, bo lepiej się kosi na
    >>>> FR. Jak teren zabudowany, to zawsze 50km/h (bardzo rzadko trafia się 70km/h)
    >>>
    >>> Zgoda, ale nie do końca: tam gdzie co kilkaset metrów byłby osobny teren
    >>> zabudowany to średnia prędkość wcale by Ci radykalnie nie wzrosła.
    >>
    >> Dlatego, że jest nadmiarowo rozciągany. Teren zabudowany stawiany jest
    >> nawet tam, gdzie nie ma żadnych budynków. Poza naszymi granicami,
    >> tendencja jest zupełnie inna. Co oczywiście sprzyja bezpieczeństwu. Bo
    >> pieszy wie, że nie jest w terenie zabudowanym i bardziej uważa. Jak
    >> idzie bez odblasków musi się liczyć z mandatem itp.
    >
    > Taa, na pewno bardziej uważa...

    A co to powyższe wnosi. Twierdzisz, że w takich niemczech mają więcej
    potrąceń pieszych? Masz na to statystyki? Bo wygląda na to, że
    trollujesz z braku argumentów.

    >>>> 2b. Ogranicza się możliwość wyprzedzania jak tylko można - na krajówkach
    >>>> robi się trzy pasy. Z czego środkowy jest wyłączony z ruchu. Służy to
    >>>> tzw. "uspokajania ruchu".
    >>>
    >>> To daje wymierne efekty w postaci zmniejszającej się liczby wypadków i
    >>> poszkodowanych - niestety za dużo mamy idiotów na drogach. Jeden, drugi
    >>> i trzeci potrafi się powstrzymać jak jest za mało miejsca do
    >>> wyprzedzania - to się trafi czwarty, który "musi". Większość ludzi
    >>> jednak chce bezpiecznie dojechać do domu.
    >>
    >> Absolutna bzdura i manipulacja. Ludzie chcą się przemieszczać. Jak im
    >> się to umożliwi to będą to robić tak, że nie będą sobie szkodzić.
    >
    > Bzdura. Na wąskich i krętych drogach zapełnionych traktorami, pieszymi i
    > ruchem lokalnym nie da się szybko i bezpiecznie jeździć, fizyka i
    > biologia nie pozawalają.

    Zaraz, zaraz, sam przed chwilą napisałeś, że kierowcy w naszym kraju.
    m.in. i Ty to przestępcy, mający jeden cel: zabijać się nawzajem. To
    dlaczego nie robią tego na drogach lokalnych gdzie nie ma FR, czyli
    konsekwencje są mniejsze.

    Kolejny dowód, że trollujesz.

    >> U nas
    >> traktuje się kierowców jak przestępców i walczy się z nimi wszelkimi
    >> metodami, efekty są jakie są. Mamy chyba najwyższy wskaźnik
    >> śmiertelności na drogach w EU.
    >
    > I dlatego trzeba niektórych kierowców traktować jak przestępców.

    Prymitywizm połączony z debilizmem. Gratuluje. Pytanie pomocnicze,
    dlaczego nie przynosi to rezultatów. A w krajach, gdzie ludzi traktuje
    się jak ludzi, przynosi? Kolejny cud, i kolejny dowód na Twoje trollowanie.


    >>>> Te dwie rzeczy wystarczą, aby zwiększyć średnią szybkość co najmniej o
    >>>> 10, a przypuszczam, że da się więcej. I znacznie poprawić bezpieczeństwo
    >>>> na drogach.
    >>>>
    >>>> Pytanie: "po co". Państwo z obecnego stanu czerpie same korzyści.
    >>>
    >>> Jakie niby?
    >>
    >> Żartujesz? Choćby z mandatów i FR. Jak się umożliwi bezpieczną i sprawną
    >> jazdę, nagle ludzie przestaną łamać przepisy, bo nie będzie to potrzebne
    >> (tak się robi na zachodzie). I dochody do budżetu spadną.
    >
    > Wzrosną. Tyle, że nie w postaci mandatów a PIT/CIT/VAT.

    A to swoją drogą. Ale tak jakby odpowiadasz nie w temacie. Znaczy się
    nie czytasz na co odpisujesz, bo chciałbyś sobie trochę po trollować, co
    wielokrotnie udowodniłem.

    Jak dla mnie EOT, bo szkoda czasu na monologi.

    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: