  • 11. Data: 2009-10-05 15:21:59
    Temat: Re: Radom Air Show 2009 (zdjęcia)
    Od: NomaD_FH <n...@g...com>

    On 5 Paź, 14:34, EMPI <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Hej !

    > Fajne, jestem na TAK.
    >
    > Przyznam, że trochę się czaiłem na tegoroczne AirShow, ale coś ostatnio
    > za dużo tych wypadków lotniczych i wymiękłem...

    Więć podpinając się co nieco pod temat - Tribute...

    http://picasaweb.google.pl/NomaDFH/Tribute#

    Ostatni trening białoruskiego SU-27, który uległ katastrofie podczas
    AIR SHOW 2009.
    Jedno ze zdjęć zjadło zbyt mocne cropowanie (pierwsze). Ale - taki
    kadr w obecnej sytuacji wydał mi się najlepszy.

    Więcej zdjęć z AS 2009, oraz Nato Days - pewnie w zimie, jak się
    odrobię z koncertówkami i sesjami ;)

    Grzesiek "Nomad_FH"

  • 12. Data: 2009-10-05 15:33:04
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 5 Paź, 17:21, NomaD_FH <n...@g...com> wrote:

> [...]
    > kadr w obecnej sytuacji wydał mi się najlepszy.
    >
    > Więcej zdjęć z AS 2009, oraz Nato Days - pewnie w zimie, jak się

    To z flarami jest super.

    Ja jeszcze nigdy czegoś takiego nie widziałem nawet na oczy :P

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 13. Data: 2009-10-05 15:52:09
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 5 Paź, 10:36, "Thomas" <a...@b...pl> wrote:
    > Eee nie duzo.. Spoko. Co Cie tak ciagnie do nietypowych proporcji zdjec? Ja
    > wiem, ze to moze byc fajne (sam tak mam), ale to musi wszystko grac i miec
    > sens.

    Sam nie wiem, często jak obrabiam zdjęcia to ekspermentuje z różnym
    "cropowaniem", szczególnie jak "coś mi nie pasi" w oryginalnym kadrze.
    Mam teraz taki okres, że strasznie pociągają mnie panoramiczne kadry,
    w zasadzie podobają mi się one niezależnie od tematu zdjęcia. Często
    wydaje mi się, że dodają dynamiki (np. w tej galerii)) lub -
    paradoksalnie - wrażenia przestrzeni (widoczki, krajobrazy,
    architektura).

    > Nie wiem jak u innych, ale przy wielu zdjeciach czuje jakis dysonans,
    > ze cos jest nie tak. Np. przy Red Arrows nr 4, 5, albo nr 11 - Midnight
    > Hawks.

    Chodzi Ci o to?
    http://www.tomaszworek.com/gallery-radomairshow2009-
    IMGP3432.html
    Tu akurat są klasyczne proporcje (3:2).

    Piątego zdjęcia będę bronił jak lew :) Tak mi się najbardziej podoba,
    wydaje mi się że taki kadr dodał zdjęciu więcej dynamiki, pędu, całość
    wygląda bardziej groźnie. No chyba, że to tylko mnie się tak wydaje ;)

    W 11 starałem się w jakiś sposób złamać konwencję, nie wykorzystywać
    mocnych punktów. Do tego złapałem całkiem ładne słońce co mam nadzieje
    dodaje temu ujęciu jakiegoś dodatkowego uroku.

    Kto wie czy za jakis czas mi nie pzejdzie i nie uznam, że popsułem
    wszystko tym ucinaniem.

    > Natomiast podoba mi sie nr 6 (Red Arrows), choc jakby troszke za ciemne,
    > smoliste.

    Srogo się namęczyłem z tym zdjęciem (zupełnie niebieskie niebo bez
    chmur i słońce w oczy). W kolorze wyglądało tak kiepsko, że
    zastanawiałem sie czy go nie wyrzucić :) Niestety nie udało mi się
    uzyskać takiego efektu jak np. na nr 3. Trudno, musi byc to co jest :P

    > A nr 10 (Midnight Hawks), to jakby odbic lustrzanie tak by lecialy od lewej
    > do prawej i zostawic im (jesli mozna) wiecej tego dymu, to byloby nawet,
    > nawet :)

    Dym musiałbym (razem z niebem) dorobić stempelkiem bo po prawej nic
    nie ucinałem :)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 14. Data: 2009-10-05 20:42:30
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 5 Oct 2009 01:01:50 -0700 (PDT), Tomasz Worek napisał(a):

    > Tym razem, dla odmiany jestem całkiem zadowolony z rezultatów, więc
    > proszę uprzejmie o sprowadzenie mnie na ziemię (albo jeszcze lepiej -
    > do parteru).

    1. OK
    2. OK
    3. Nudne
    4. Nie jestem przekonany do kadrowania, chyba wolałbym pion
    5. Przycialbym tego nieba z lewej
    6. No tak, wywaliles RAW'y, a ja bym to chcial zobaczyc w kolorze
    7. jak wyzej
    8. Nudne. No i opis do bani bo od kiedy czarne Iskry sa "bialo-czerwone".
    Moim zdaniem do wywalenia z galerii.
    9. Te smugi jakis taki nieladny kolor maja.
    10. Znowu wieje nuda.
    11. No niby ciekawy kontrast tylko ze ta chmura kompletnie odwraca uwage od
    samolotow.
    12. Nuda
    13. Precz z galerii
    14. Nuda

    Kyniu

  • 15. Data: 2009-10-05 20:43:49
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    a po czarno-białe???

    Pozdrawiam
    Les

  • 16. Data: 2009-10-05 23:51:47
    Od: "= Siurdix =" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Adameck" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ....Ale gdyby tak za rok bylo przez caly czas bezchmurne niebo to sila
    > rzeczy nie cykniesz fotki nadajacej sie do kalendarza.

    Pogdybać fajna rzecz, ale z tego co mi wiadomo to pokazy są organizowane co
    dwa lata - a w swietle tego co sie wydarzylo tego roku i dwa lata temu
    (katastrofa żelaznych) to przyszłe pokazy w Radomiu mogą stanąć pod duzym
    znakiem zapytania - być może dla odmiany w Dęblinie się odbędą - warunki na
    lotnisku jeszcze lepsze niz w Radomiu, ale zaplecze (tzn. miasto) nie bardzo
    jest w stanie ogarnąć taką imprezę ;o(

    >Poza tym samoloty Hawk to dosc ruchliwe bestie i najlepiej miec pod reka
    >dwie puszki - jedna z tele, druga z szerokim katem, np. przydatny kiedy
    >rysowali dymem serce na niebie...

    No właśnie nie zdążyłem przepiąć obiektywu ;o( - moze sie dorobie drugiej
    puszki kiedyś ;o)

    Pozdro 4@ll.

  • 17. Data: 2009-10-06 03:13:58
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Tomasz Worek" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...

    > Więć podpinając się co nieco pod temat - Tribute...
    >
    > http://picasaweb.google.pl/NomaDFH/Tribute#
    >
    > Ostatni trening białoruskiego SU-27, który uległ katastrofie podczas
    > AIR SHOW 2009.

    To nie jest zdjecie tego samolotu, ktory ulegl katastrofie - mial inne
    maskowanie i numer ;)

  • 18. Data: 2009-10-06 18:00:38
    Od: Krzysztof 'blondi' Tobias <w...@p...onet.pl>

    Tomasz Worek pisze:
    > Zapraszam do kolejnej galerii lotniczej, tym razem z ostatniego Radom
    > Air Show (to była moja pierwsza wizyta na tej imprezie):

    Jako ze masz zdjec maszyn stojacych na ziemi, to sie podepne z moimi
    probami. Slabsze szklo, zdecydowanie slabszy fotograf, ale co mi tam :)

    http://www.panoramio.com/user/594787/tags/Radom%20Ai
    rShow%202009

    Patrzac na kilka Twoich fotek widze jakby swoje, a moze odwrotnie :)

    pzdr,
    KT.

  • 19. Data: 2009-10-07 06:53:32
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 5 Paź, 22:43, Les <s...@p...fm> wrote:
    > Witam,
    > a po czarno-białe???
    >
    > Pozdrawiam
    > Les

    Chmmm właściwie to gdy nie podoba mi się wersja kolorowa (kadr jest
    fajny ale "coś nie gra"), to próbuję po prostu czegoś innego. Wiem, że
    niby koncepcję danego ujęcia powinno się mieć od początku jasną i
    powinno się dążyć do jej osiągnięcia ale w praktyce u mnie się to nie
    sprawdza. Więcej jest w moim fotografowaniu eksperymentowania "na
    czuja" i metody "prób i błędów".

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 20. Data: 2009-10-07 06:55:39
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 6 Paź, 01:51, "= Siurdix =" <s...@g...pl> wrote:

    > No właśnie nie zdążyłem przepiąć obiektywu ;o( - moze sie dorobie drugiej
    > puszki kiedyś ;o)
    >
    > Pozdro 4@ll.

    Ja nawet nie próbowałem przepinać szkła... to samo było w Krakowie
    podczas MPL2009 i pokazu Żelaznych :)

    A drugiej puszki - nawet jakby było mnie stać - to raczej nie
    chciałoby mi się nosić, bez tego już mam ciężko :)

    Pozdrawiam, Tomasz