  • 61. Data: 2024-07-26 15:54:07
    Temat: Re: RadioStop - ojejkujejku, ukradli
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 15:27, heby pisze:

    > Zgaduję, że do sterowania semaforem nie używa się laptopów z RTX4080 i
    > specjalizowaną kartą sieciową do MACsec. Choć może, nie wiem co tam
    > ostatnio na kolei.

    One mają Ethernet?

    > Nie wiem. Chętnie się dowiem. Przecież nie podałeś MACsec bez powodu,
    > prawda? To ma jakieś odniesienie do rzeczywistości, prawda?

    Do twojego pisania ma odniesienie, że niekoniecznie jest tak, jak
    piszesz a więc niekoniecznie zarzuty są trafne.

    > Tak jak IP dostępowe okazuje się być ... w sumie niejawne.

    Wręcz przeciwnie.

  • 62. Data: 2024-07-26 16:03:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 15:54, io wrote:
    > One mają Ethernet?

    Laptopy? Tak.

    RTX? Nie jestem pewien, bo ostatnio widzialem takiego z M.2, więc należy
    być czujnym.

    > Do twojego pisania ma odniesienie, że niekoniecznie jest tak, jak
    > piszesz a więc niekoniecznie zarzuty są trafne.

    Nie rozumiem tego zdania.

    Ale w sumie potwierdza to Twoją metodę dysputy. W dyskusji o zamkach
    Yeti w piwnicy zawsze mozna podać rozwiazanie z działkiem laserowym i
    wyjść zwycięsko.

  • 63. Data: 2024-07-26 16:08:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 15:43, heby pisze:

    > Potrzebuję ją tylko po to, aby mieć pojecie o własnym bezpieczeństwie,

    Kiedy ostatni raz jechałeś pociągiem?

    > ale też, może nawet bardziej, aby mieć nastepną anegdotkę o
    > bezpieczeństwie, od której można osiwieć. Ale jeśli jej nie uzyskam,
    > zasnę w błogim śnie ignorancji, co też nie jest niczym złym.

    Anegdotka na okoliczność błyśnięcia zadufaniem w sobie? :-)

  • 64. Data: 2024-07-26 16:14:09
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 15:49, heby pisze:
    > On 26/07/2024 15:47, io wrote
    >
    > Masz mój wewnętrzny adres. Co z nim zrobisz bez dodatkowej informacji
    > jak dostaćsię do środka?

    No właśnie do środka mogę się dostać jeśli dzięki jego znajomości
    przekonam kogoś, że jestem godny zaufania.

  • 65. Data: 2024-07-26 16:16:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 16:08, io wrote:
    > Kiedy ostatni raz jechałeś pociągiem?

    Hmmm... jakoś wiosną.

    > Anegdotka na okoliczność błyśnięcia zadufaniem w sobie? :-)

    Raczej ostrzegawcza. Np. anegdotki o metodach pracy programistów
    embedded spowodowały, że delikwent przychodzący po tak toksycznym
    środowisku, do roboty jako programista, wymaga z góry zaplanowanej
    dezynfekcji, trwającej miesiącami. Wiem, bom ręce urabiał. Więc niby
    anegdotki, ale przydatność praktyczna jest, jesteś przygotowany.

    Z koleją nie wiem jeszcze do czego te anegdotki były by mi potrzebne,
    ale znam człeka pracujacego w dużej, międzynarodowej firmie z tej
    dziedziny, jako programista i z jego "anegdotek" wiem już, że moim
    pracodawcą firmy z tej okolicy nie będą.

    Nie docnieniasz takich małych historyjek, one czasem, pisane przez
    życie, zdradzają interesujące rzeczy ze środka zamkniętych środowisk.

  • 66. Data: 2024-07-26 16:21:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 16:14, io wrote:
    > No właśnie do środka mogę się dostać jeśli dzięki jego znajomości
    > przekonam kogoś, że jestem godny zaufania.

    Czy Ty właśnie potwierdziłeś, że znajomość numeru IP *JEST* metodą
    zabezpieczenia, skoro jego nieznajomość przez atakujacego jest
    bezpieczniejsza? Ojejejej.

  • 67. Data: 2024-07-26 16:26:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 16:16, heby pisze:

    > Hmmm... jakoś wiosną.

    Od tego czasu systemy nie zmieniły się istotnie :-)

> [...]
    >
    > Nie docnieniasz takich małych historyjek, one czasem, pisane przez
    > życie, zdradzają interesujące rzeczy ze środka zamkniętych środowisk.

    Guru jakiś :-)

  • 68. Data: 2024-07-26 16:33:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 16:21, heby pisze:

    > Czy Ty właśnie potwierdziłeś, że znajomość numeru IP *JEST* metodą
    > zabezpieczenia, skoro jego nieznajomość przez atakujacego jest
    > bezpieczniejsza?

    Wiele informacji jest przydatnych by zwiększyć szanse powodzenia.

    > Ojejejej.

    Och Ty stary koniu :-)

  • 69. Data: 2024-07-26 16:41:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 16:33, io wrote:
    > Wiele informacji jest przydatnych by zwiększyć szanse powodzenia.

    Czyli sugerujesz, że metody zabezpieczeń bazują na białku
    nieudzielajacym informacji?

    A ja myślałem, że lata 80 są za nami.

    Jak ostatnio sprawdzałem, to raczej wszelakie zabezpieczenia są
    projektowane tak, aby białko nie miało jak wpłynąc na ich jakość. Ale
    może ja w innej rzeczywistości jestem, gdzie zamiast tajnych haseł na
    samoprzylepnych karteczkach stosuje się jakieś np. TPMy których białko
    nie da rady popsuć.

  • 70. Data: 2024-07-26 16:48:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.07.2024 14:45, heby wrote:

    > Nie. Pudło.

    Ja nie strzelałem.

    > Ale nie masz co do tego śladu umiejętności skoro nie potrafisz pozyskać
    > mojego IP bez wymęczenia mnie głupimi pytaniami.

    A ty nie masz śladu odporności na socjotechnikę.

    > Może skop ogródek.

    Wzajemnie.
    --
    Mirek