  • 11. Data: 2013-05-26 16:53:41
    Temat: Re: Radia AM - budowa
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    co imho jest niepoprawnym określeniem, jako że mnie uczono, że modulacja
    AM jest możliwa w zakresie 0-1 , czyli do 100%.

    Nazywanie modulacji z tłumieniem nośnej itp. modulacją powyżej 100% jest
    moim zdaniem nadużyciem...

  • 12. Data: 2013-05-26 17:42:09
    Od: RR <m...@w...pl>

    > Słyszałem natomiast, że radyjka FM w telefonach komórkowych to są
    > homodyny ze wsparciem SDR, ale AM w komórkach nie montują, bo ferryt
    > byłby większy niż komórka.

    Ostatnio wylazło sporo popularnych odbiorników z tym scalaczkiem:
    http://www.silabs.com/products/audiovideo/amfmreceiv
    ers/Pages/si473435.aspx

    --
    rry

  • 13. Data: 2013-05-26 20:16:54
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 26.05.2013 16:53, sundayman pisze:

> [...]
    > AM jest możliwa w zakresie 0-1 , czyli do 100%.
    >
    > Nazywanie modulacji z tłumieniem nośnej itp. modulacją powyżej 100% jest

    Mnie też jakoś ciarki po plecach idą jak widzę te 200%. To chyba coś jak
    moc wyjściowa 250W PMPO w chińskim jamniku pobierającym z sieci 50W :-)
    No bo jak przy modulacji 100% amplituda fali nośnej zmienia się od
    wartości maxymalnej do zera, to przy 200% co się dzieje ? Nadajnik
    zasysa moc w.cz. z otoczenia ? ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 14. Data: 2013-05-26 21:30:24
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-05-26 20:16, Grzegorz Kurczyk pisze:

> [...]
    > No bo jak przy modulacji 100% amplituda fali nośnej zmienia się od
    > wartości maxymalnej do zera, to przy 200% co się dzieje ? Nadajnik

    Nie. Jeśli mamy sygnał modulowany o amplitudzie A, i sygnał modulujący o
    wartościach z zakresu Mmin do Mmax, to przy modulacji 100% odcinek
    [Mmin, Mmax] jest odwzorowany na [0, A]. Przy modulacji 200% jest to
    oczywiście [-A, A].

    Dlatego radyjka detektorowe zaczynają skrzeczeć przy przekroczeniu 100%
    modulacji. Tylko że np. przy modulacji 110% korespodencja jest
    zrozumiała, bo trzask jest nałożony na normalny głos, to przy 200%
    powinno być całkowicie niezrozumiałe dla radyjek detektorowych.

  • 15. Data: 2013-05-26 22:08:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2013 21:30:24 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
> [...]
    > wartościach z zakresu Mmin do Mmax, to przy modulacji 100% odcinek
    > [Mmin, Mmax] jest odwzorowany na [0, A]. Przy modulacji 200% jest to

    No nie, bo przy 50% jest [0.5A, 1.5A], wiec tu raczej [-A , 3A]

    J.

  • 16. Data: 2013-05-26 22:32:53
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:51a25199$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > maxymalnej do zera, to przy 200% co się dzieje ? Nadajnik zasysa moc w.cz.

    Narysowałem sobie przebieg dla 200% modukacji i wydaje mi się, że wn
    momencie przejścia
    przebiegu modulacyjnego przez zero faza fali nosnej zmienia się o 180
    stopni, czyli mamy tu do
    czyniena z DSB (wytłumioną falą nośną). Takie coś dawało się odbierać pod
    warunkiem
    odtworzenia fali nośnej w odbiorniku.

  • 17. Data: 2013-05-26 22:38:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2013 17:42:09 +0200, RR napisał(a):
    > Ostatnio wylazło sporo popularnych odbiorników z tym scalaczkiem:
    > http://www.silabs.com/products/audiovideo/amfmreceiv
    ers/Pages/si473435.aspx

    jest tego wiecej, do 4739.

    Ale w co to wsadzaja ?
    Bo jak patrze po sklepach, to raczej widze jakas chinska tandete z
    analogowym strojeniem.

    J.

  • 18. Data: 2013-05-26 22:57:29
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:51a25199$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...

    >Nadajnik zasysa moc w.cz. z otoczenia ? ;-)

    I dostaje pulsacji.

    Marek

  • 19. Data: 2013-05-26 23:16:57
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-05-26 22:38, J.F. pisze:
    ers/Pages/si473435.aspx

    > jest tego wiecej, do 4739.
    >
    > Ale w co to wsadzaja ?

    W kilku modelach popularnego u nas Tecsuna znajdziesz.

    BTW, szkoda, że nie poszli na całość i nie zaimplementowali w tych
    układach demodulacji SSB

    --
    rry

  • 20. Data: 2013-05-26 23:18:03
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Antena elektryczna na fale dlugie i srednie jest bardzo kiepska. Tzn
    > taka antena wyobrazalna obecnie - od dlugosci nie wiecej niz metr :-)

    Nie śmiem twierdzić inaczej!
    Takowoż, znają ten problem krótkofalowcy pracujący na 137 kHz, ZTCW, moc
    maksymalna 1W i dugość antey 30 metrów (tak gdzieś napisali te 30m, nie
    potwierdziłem z niezależnych źródeł)

    > Co nie znaczy ze sie nie da, ale lepiej uzyc kawalek ferrytu.

    Wiadomo!

    > Krazyl taki schemat na 3 tranzystorach. Dwa przesuwniki, jeden
    > inwerter. Ale kiedys zrobilem i nia zadzialal, choc w sumie mial
    > prawo.

    Chyba to jednak nie o tym samym mówimy... choć sporo tego w tamtych czasach
    było i mogło być więcej, niż raz.
    Młody byłem jeszcze i często się nie udawało... :)