  • 11. Data: 2012-06-05 08:37:00
    Temat: Re: RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    to jest przejściówka z RS na RJ, nie żaden konwerter ethernetowy, w środku
    jest kilka elementów, ale to nie jest żaden konwerter!

  • 12. Data: 2012-06-05 18:59:38
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-05 08:06, JoteR wrote:

    > Nie, ja w przeciwieństwie do ciebie nie proponuję zakupu złomu, tylko
    > czegoś, co spełnia wymagania wątkopodawcy. Ale co o tym może wiedzieć
    > ktoś, kto na pytanie o serwer portów szeregowych rzuca propozycję zakupu
    > przejściówki USB -> RS232. Zalegają ci na stanie i za wszelką cenę
    > chcesz je opchnąć, bez względu na to, czy jest to komuś potrzebne, czy
    > nie? Jak rasowy handlarzyna z (za przeproszeniem) Allegro.
    > Przeczytaj jeszcze raz wistujący post, tym razem dla odmiany ze
    > zrozumieniem, zanim znowu się wygłupisz.

    JoteR dostajesz hopla na punkcie allegro do tego stopnia, ze ludzie
    sprzedajacy towar sa z definicji zli, no bo przeciez zarabiaja na Tobie
    ;) Czy to ludzik na allegro czy to sklep internetowy, czy stacjonarny to
    wszystko działa podobnie, ale o tym wiesz i udajesz ze nie wiesz..

    Teorie z rasowymi handlarzynami... jakbym czytal opinie milicji o
    sprzedajacych dolary pod peweksem, zli, przestepcy etc etc.

    zamiast zrodla zaopatrzenia, moze warto skupic sie na sprzecie. Nie
    wiemy do czego człowiek chce to podłączyć, ja sugeruje wyprobowanie
    USB<>RS (a nuz zadziala, wtedy nie bedzie potrzeby kombinowania z
    kartami RS232). Wiekszosc staroci do standardów 20-30 letnich leci przez
    Konsorcjum FEN (lub co mniejszych importerów). Nie sa to najwyzsze loty,
    ale nie do wszystkiego mercedes potrzebny.

  • 13. Data: 2012-06-05 21:52:32
    Od: poli <3...@g...pl>

    Przepraszam, za tak enigmatyczne postawienie sprawy.

    Już wyjaśniam. Tym urządzeniem jest metkująca waga sklepowa. Wiąże się
    to z wieloma problemami: brakiem miejsca na ladzie i w okolicach na
    dodatkowy komputer, trudnościami z nowym okablowaniem itp.
    Co chciałem osiągnąć? Podstawowym celem jest jej wpięcie w sieć wag w
    sklepie (pozostałe mają port ethernet). Linkowana przejściówka pozwoliła
    by mi wykorzystać istniejące okablowanie sieciowe (oczywiście
    nieużywane) do podłączenia do jakiegokolwiek terminala z portem
    szeregowym i zwolniła z potrzeby zakupu kabla RS232 o dość sporej
    długości. Pytałem zatem z nadzieją, że ktoś już testował takie rozwiązanie.
    .
    Chociaż tak naprawdę myślałem o czymś w rodzaju printserwera, takiego
    jak na port LPT tyle tylko, że jeszcze nic takiego nie znalazłem a to
    był jeden z pierwszych pomysłów.

    Dzięki koledzy za tak liczny odzew i liczę na więcej :).

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 14. Data: 2012-06-05 23:20:48
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    poli pisze:
> [...]
    > dodatkowy komputer, trudnościami z nowym okablowaniem itp.
    > Co chciałem osiągnąć? Podstawowym celem jest jej wpięcie w sieć wag w

    Ja korzystałem z konwerterów Moxa. Działa to dwóch trybach:
    -wirtualny port na PC na którym doinstalujesz driver do konwertera
    -konwerter pracujący w trybie client lub server

    Minusem jest konieczność zasilenia konwertera, czyli dochodzi dodatkowa
    kostka.

    Listę konwerterów masz np. tutaj:

    http://www.elmark.com.pl/products/produkty/index.php
    ?id=3

    Ja korzystałem z NPort DE-211 lub 311, nie pamiętam dokładnie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2012-06-06 03:18:22
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-05 18:59, Rafal Lukawski pisze:
> [...]
    > Konsorcjum FEN (lub co mniejszych importerów). Nie sa to najwyzsze loty,
    > ale nie do wszystkiego mercedes potrzebny.
    A ty dalej nie czytasz ze zrozumieniem. A jak ten uzyskany USB chcesz
    podłączyć do ETHERNETU (czy sieci - ogólniej nazwanej przez wątkotwórcę)?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2012-06-06 03:25:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-05 21:52, poli pisze:
> [...]
    > nieużywane) do podłączenia do jakiegokolwiek terminala z portem
    > szeregowym i zwolniła z potrzeby zakupu kabla RS232 o dość sporej
    Czyli jednak nie chcesz "podpiąć wagi do sieci ethernet" tylko podpiąć
    wagę do terminala z portem szeregowym (a on już załatwi resztę?),
    jedynie przedłużając kabelek rs232 przy użyciu istniejącego
    okablowania-skrętki. Choćby używając przewodu "w ścianie" od wagi do
    "serwerowni", tam na patch-panelu przejście na drugi przewód "w ścianie"
    do tego terminala. Byle po drodze nie było żadnego switcha/huba ani
    innej elektroniki, musi iść czysty drut od początku do końca.

    To jest jak najbardziej do zrobienia, i taka przejściówka (oraz druga po
    drugiej stronie kabelka sieciowego-skrętkowego) ci to umożliwi. W
    praktyce rs232 puszczony na skrętce o długości 30-60m działa bez
    większych problemów i gubieniu bajtów na prędkości 9600kbps (zależnie od
    poziomu zakłóceń i jakości kabla). Im wyższa prędkość - tym krótszy
    przewód, więc jeśli ci nie zadziała, a masz taką możliwość to zmniejsz
    prędkość transmisji.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2012-06-06 07:32:33
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-06 03:18, BartekK wrote:
    > A ty dalej nie czytasz ze zrozumieniem. A jak ten uzyskany USB chcesz
    > podłączyć do ETHERNETU (czy sieci - ogólniej nazwanej przez wątkotwórcę)?

    Maila napisałem na etapie przelotki na RJ45, więc się nie czepiaj dla
    czepiania się. "ty" pisze się z duzej litery.

  • 18. Data: 2012-06-06 09:11:18
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakłóceń i jakości kabla). Im wyższa prędkość - tym krótszy przewód, więc
    > jeśli ci nie zadziała, a masz taką możliwość to zmniejsz prędkość

    Że ile? 9600kbps?
    RS232 wyciągnie do 115,2kb/s (ew. w trybie synchronicznym do 1024kb/s).
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 19. Data: 2012-06-06 14:16:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-06 09:11, Użytkownik Mrzafka napisał:

    > Że ile? 9600kbps?
    > RS232 wyciągnie do 115,2kb/s (ew. w trybie synchronicznym do 1024kb/s).

    Na podanej długości kabla te dziewięć sześćset może być wartością
    za dużą, tyle uzyskiwałem na kilkunastometrowym kablu.
    Bardzo chętnie przyjadę na pokaz gdzie uzyskasz te sto piętnaście.
    Podaj tylko gdzie i kiedy.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2012-06-06 14:27:48
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.06.2012 14:16, RadoslawF pisze:

> [...]
    > za dużą, tyle uzyskiwałem na kilkunastometrowym kablu.
    > Bardzo chętnie przyjadę na pokaz gdzie uzyskasz te sto piętnaście.

    Tu w 115kbps nie wierzysz, a sam piszesz o ~9mbps.

    p. m.