  • 1. Data: 2012-06-03 01:27:39
    Temat: notebook z podwojna albo i potrojna karta wi-fi
    Od: air force one <a...@n...pl>

    Mam drukarke z ktora lacze sie po wi-fi.

    Poki co modem umts podlaczam to notebooka po dlugim kablu usb, ale
    wkurza mnie to rozwiazanie. Myslalem by kupic modem z interfejsem wi-fi.

    Ale pojawia sie problem - notebook ma tylko jedna karte wi-fi.

    Czy sa modele notebookow, ktore maja wiecej niz jedna karte wi-fi
    wbudowana? Tak, by rownoczesnie komp mogl byc podlaczony do drukarki i
    modemu. Pewnie idealem bylby notebook z potrojna karta wi-fi, by jeszcze
    do kompletu dodac polaczenie z zewnetrznym dyskiem twardym wi-fi, ale o
    takim rozwiazaniu to chyba mozna tylko pomarzyc.

    Sorry nie cierpie wszelkich kabelkow podlaczanych do kompa....

  • 2. Data: 2012-06-03 01:28:36
    Temat: Re: notebook z podwojna albo i potrojna karta wi-fi
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "air force one" <a...@n...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > takim rozwiazaniu to chyba mozna tylko pomarzyc.
    >
    > Sorry nie cierpie wszelkich kabelkow podlaczanych do kompa....

    Ty tak naprawdę, czy se jaja robisz?

  • 3. Data: 2012-06-03 01:46:49
    Od: air force one <a...@n...pl>

    > Ty tak naprawdę, czy se jaja robisz?

    To jest calkiem powazne pytanie. Notebooka czesto uzywam w lozku i
    ciezko miec do niego podlaczonych kilka kabelkow. Juz nie wspominajac,
    ze musialbym np. drukarke umieszczac gdzies blisko.

  • 4. Data: 2012-06-03 03:01:46
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "air force one" napisał:

    > Mam drukarke z ktora lacze sie po wi-fi.
    >
    > Poki co modem umts podlaczam to notebooka po dlugim kablu usb,
    > ale wkurza mnie to rozwiazanie. Myslalem by kupic modem z interfejsem
    > wi-fi.

    Raczej router Wi-Fi z modemem UMTS. Załatwiłoby to również bezkolizyjne
    połączenie z drukarką i innymi elementami sieci domowej.

    > Ale pojawia sie problem - notebook ma tylko jedna karte wi-fi.

    Zawsze możesz dołożyć drugą na USB.

    > Sorry nie cierpie wszelkich kabelkow podlaczanych do kompa....

    To czemu kupiłeś laptopa i do tego niekompletnego?

    JoteR

  • 5. Data: 2012-06-03 05:57:42
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-03 01:27, air force one wrote:
> [...]
    > do kompletu dodac polaczenie z zewnetrznym dyskiem twardym wi-fi, ale o
    > takim rozwiazaniu to chyba mozna tylko pomarzyc.

    To, że odpowiadający robią sobie jaja nie dziwie się bo pytanie brzmi:
    mam jedno gniazdko 230V w domu, chce mieć drugie - jak w miare tanio
    podłączyć się 2gim kablem do rozdzielni prądu etc.

    Sieć Wi-Fi może pracowac w trybie
    a) Ad-hoc, urzadzenia są równorzędne i nie trzeba stosować routera /
    Access Pointa
    b) tryb infrastruktury z wykorzystaniem Access Point'a(obecnie już coraz
    rzadziej) lub routera z AP (najczęściej)

    W obu modelach sieci interfejs sieciowy służy do połączenia z wieloma
    urzadzeniami. Tak samo jak w sieci ehternet.

    Rozwiązań jest wiele (najlepiej skorzystać z trybu infrastruktury,
    potrzebny jest jakiś zakup):
    - router z WiFi z portem na modem USB 3G, wtedy do sieci łączysz się
    tylko przez WiFi, z tej samej sieci korzystają inne urządzenia. Dla
    przykładu Linksys WRT54G3GV2. Ze względu na problemy z kompatybilnością
    z określonymi modemami 3G, te routery moga być trudno dostępne, częściej
    na zachodzie były rozprowadzane przez operatorów. Sam czegoś takiego
    uzywałem pracując poza miejscem zamieszkania (ba jeszcze mam :) przydaje
    się gdy w UPC padnie sieć ;))

    - jak już ktoś zaproponował - j/w tylko router z wbudowanym modemem 3G
    oraz kartą Wifi, może być droższe, ale z gwarancją stabilniejszej pracy.
    W tej chwili nie pamiętam modeli/firm. Jedno i drugie rozwiązuje Twoje
    problemy

    pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2012-06-03 06:04:33
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 03 Jun 2012 01:27:39 +0200, air force one napisał(a):

> [...]
    > takim rozwiazaniu to chyba mozna tylko pomarzyc.
    >
    > Sorry nie cierpie wszelkich kabelkow podlaczanych do kompa....

    Ja mam laptopa, w którym jest (nawet nie wiem ile) mnóstwo kart wifi.
    Dzięki tej dużej ilości mogę ściągać pocztę (1 karta), oglądać strony www
    (druga karta) i dzięki trzeciej karcie mogę pisać tutaj.

  • 7. Data: 2012-06-03 06:06:29
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-03 05:57, Rafal Lukawski wrote:

> [...]
    > oraz kartą Wifi, może być droższe, ale z gwarancją stabilniejszej pracy.
    > W tej chwili nie pamiętam modeli/firm. Jedno i drugie rozwiązuje Twoje

    Jeden z przykładowych (dla drugiej wersji rozwiązania)

    http://www.huaweidevice.pl/products_solutions/hd_wir
    eless_3g_b260a.html

    Oczywiście warto zorientować się co jest dostępne na wolnym rynku i czy
    ew. taniej nie da się kupić (jeżeli używasz na stałe) od operatora w
    ramach umowy.

    Czy warto coś brać szybszego od 7,2Mbit/s, nic na siłe (koszty moga być
    wysokie, a dostępność lokalizacji, gdzie faktycznie osiąga się DL 7,2
    Mbit jest bardzo mała). Ale to sam oceń ze względu przede wszystkim na
    lokalizacje i potrzeby.

  • 8. Data: 2012-06-03 15:28:59
    Od: air force one <a...@n...pl>

    > Jeden z przykładowych (dla drugiej wersji rozwiązania)
    >
    > http://www.huaweidevice.pl/products_solutions/hd_wir
    eless_3g_b260a.html

    ok dzieki

    sadze, ze cos takiego powinno rozwiazac problem:

    http://allegro.pl/router-huawei-e5-e5832-s-wi-fi-3g-
    gw24-pl-i2364731289.html

    (aukcja przypadkowa, nie mam nic wspolnego)

  • 9. Data: 2012-06-03 15:33:31
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam laptopa, w którym jest (nawet nie wiem ile) mnóstwo kart wifi.
    > Dzięki tej dużej ilości mogę ściągać pocztę (1 karta), oglądać strony www
    > (druga karta) i dzięki trzeciej karcie mogę pisać tutaj.

    Mamy dowcipnych grupowiczów.

  • 10. Data: 2012-06-03 17:13:06
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "air force one" napisał:

    > sadze, ze cos takiego powinno rozwiazac problem:

    > http://allegro.pl/router-huawei-e5-e5832-s-wi-fi-3g-
    gw24-pl-i2364731289.html

    Nie sądzę. Raczej dołoży następne.

    JoteR