  • 1. Data: 2009-04-30 18:01:21
    Temat: R1 v FZ1 - porownanie?
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jako, ze ostatnio moja zonka upodobala sobie przejazdzki ze mna na moto, mam
    pytanie. Czy FZ1 jest duzo slabszy od R1 z 2004 roku, jak w jezdzie po miescie i
    na trasie, jak z wygoda dla pasazera(podnozki itp).
    Silnik jest chyba ten sam, choc ma mniej konikow, zawieszenie tez wyglada podobnie.
    Jakie macie wrazenia z jazdy FZ1? Zastanawiam sie na zmiana z R1 (2004) na FZ1 z
    powiedzmy 2006-2008.

    Dziekuje za opinie.

    Koczis
    R1

  • 2. Data: 2009-04-30 22:04:13
    Temat: Re: R1 v FZ1 - porownanie?
    Od: marider <m...@g...pl>

    Koczis pisze:
> [...]

    > Jakie macie wrazenia z jazdy FZ1? Zastanawiam sie na zmiana z R1 (2004) na FZ1 z

    Jakby Ci tu... bo nie jezdziem ale porownaj sobie moment obrotowy tych 2
    maszynek i bedziesz wiedzial. Silniki maja podobne wiec na moj gust i
    jednym i drugim lata sie porownywalnie (minus pelne owiewki w R1) :)

    Tylko pytanie co znaczy "slabszy", bo turystycznie jezdzac to raczej
    11000 rpm i wiecej rzadko sie widzi na budziku... :)))

    Pzdr
    PS: ewentualnie przyceluj w Horneta 900 + mini owiewka, fajnie sie nim lata.
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki = sprzedam ;)

  • 3. Data: 2009-05-01 05:58:51
    Od: AlF <s...@g...com>

    Koczis wrote:
> [...]

    > Jakie macie wrazenia z jazdy FZ1? Zastanawiam sie na zmiana z R1 (2004) na FZ1 z

    to ci numer, ja chce z FZ-1 na R1 ('10 model) ;-). ale jeszce nie teraz.

    mysle ze lepszym pytaniem bylo by porownanie FZ1gen1 (-'05) vs. FZgen2
    ('06 - teraz) vs. R1 (tu chyba rok nie ma takiego znaczenia poza
    najnowszym modelem)

    ja mam FZ1gen1 '04 od 50kkm je generalnie jest super. ze wszystkich 3 ma
    najleszy moment obrotowy na niskich i srednich obrotach. mozna zamykac
    opony i przod i tyl, wyprzedzac gixery na torze ktorych jezdzcy ida na
    kolano, jest bardzo stabilna na wyzszych predkosciach (testowalem do 245
    km/h). FZ1gen2 '06 ma problemy z wtryskiem co poprawili w nastepnych
    latach. ma tez wyczuwalnie slabszy moment na niskich obtorach.

    zrobilem kilka razy od 2kkm do 3kkm w ciagu 2 dni oraz wiele razy >1kkm
    wciagu dnia i sie spokojnie da, choc nie jest to fujara.

    wydaje mi sie ze FZ1gen1 jest wygodniejsza dla plecaczka - gdyby byla
    potrzeba moge sie o to zapytac na tutejszym FZ1 forum - tam ludzie
    naprawde duzo wiedza.

    moge podeslac na priva preofsjonalne porownanie (ang.)R1 FZ1 gdzie 2 z 3
    redaktorow wybralo FZ1gen1 jesli chodzi o praktyczna codziennosc.

    pozdr,
    A.

  • 4. Data: 2009-05-01 07:36:43
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    AlF pisze:

    > moge podeslac na priva preofsjonalne porownanie (ang.)R1 FZ1 gdzie 2 z 3
    > redaktorow wybralo FZ1gen1 jesli chodzi o praktyczna codziennosc.
    To ja bym poprosil o takie porowanie. Pierwszy Fazer jest ma mojej
    liscie zakupow na ten rok. Problemy z 2 gen znam bo byly obszernie
    opisywane w UK. Ktos podobno nawet wypuscil cos na ksztalt modulu
    wpinanego w instalacje, ktory poprawia reakcje na gaz i przebieg momentu
    na dole. Niestety nie pamietam juz kto to zrobil i jak sie zwalo:(

    --
    Qlfon, Kraków

  • 5. Data: 2009-05-01 15:04:42
    Od: AlF <s...@g...com>

    Qlfon wrote:
    > AlF pisze:
    >

    > To ja bym poprosil o takie porowanie. Pierwszy Fazer jest ma mojej
    > liscie zakupow na ten rok.

    wyslane - daj znac czy nie doszlo ...

> [...]
    > wpinanego w instalacje, ktory poprawia reakcje na gaz i przebieg momentu
    > na dole. Niestety nie pamietam juz kto to zrobil i jak sie zwalo:(

    w USA byly/sa za $kikaset dostepne modyfikacje do '06. Wiem ze fabryka
    to naprawila juz '07.

    z moich uwag - nie wiem jak gen2, ale FZ1 _potrzebuje_ twardsze sprezyny
    na ciezszych jezdzcow i to ze wzgledu na komfort.

    a czy moge zapytac co inneg rozwazasz procz FZ-1?

    Alf

  • 6. Data: 2009-05-01 18:44:50
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    AlF pisze:

    > wyslane - daj znac czy nie doszlo ...

    Doszlo, dzieki!

    > w USA byly/sa za $kikaset dostepne modyfikacje do '06. Wiem ze fabryka
    > to naprawila juz '07.

    Latalem na 07 wlasnie ale na rynek europejski. W Bike marudzili ze jest
    "zaciecie" w reakcji na gwaltownie dodany gaz i wlasnie mulowatosc na
    dole. Na gen 1 mi nie dane bylo, ale podoba mi sie bardziej i finansowo
    jest tez bardziej:)
    > z moich uwag - nie wiem jak gen2, ale FZ1 _potrzebuje_ twardsze sprezyny
    > na ciezszych jezdzcow i to ze wzgledu na komfort.

    95 to juz ciezszy?;)
    > a czy moge zapytac co inneg rozwazasz procz FZ-1?

    Od gory listy::
    Fazer 1000,
    ZRX 1200,
    TDM 900
    VFR przed 2002, vtec jakos mnie nie rusza....

    Tak, wiem, TDM tam nie pasuje ale po mojej 850 mam slabosc do tego moto
    i jak sie trafi ladna to wezme i plakac nie bede:)

    --
    Qlfon, Kraków

  • 7. Data: 2009-05-02 05:25:27
    Od: AlF <s...@g...com>

    Qlfon wrote:

    > 95 to juz ciezszy?;)

    95 kilo czy funtow :-). Ja mam wlasnie 95kg i nie cieszylo. Z tego co
    slyszalem to FZ-1 sprezyny sa na japonskich gostkow rzedu 70kg.

    niektorzy dodaja podladki do lag(?) / widelca. a ja jestem rozbestwiony
    z praktycznie proefesjonalna zawiecha od 15kkm - takze moge byc
    subiektywny tutaj.

    dzieki za info.