  • 11. Data: 2013-11-18 12:47:41
    Temat: Re: Pytanie o mysz
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-16 15:58, Poldek pisze:

    > Dlaczego program do obsługi myszy zajmuje 70 MB? Co on robi?

    1. 70? U mnie 58M. A dlaczego tak dużo? Bo łączy w sobie kilka urządzeń.
    Obsługa bluetooth, myszy i klawiatury. I tak to postęp bo kiedyś
    instalator zawierał wiele modeli urządzeń w jednym i ważył ho ho!

    2. Dlaczego jest i tak spory? A to ze względu na funkcjonalność.
    Klawiatura posiada programowalne przyciski. Można pod nie wrzucić własne
    menu, zapamiętywać proste akcje itp. Mysz natomiast można dostosować do
    każdej aplikacji niezależnie. Dostosowanie to zarówno parametry
    poruszania się kursora w systemie jak i programowalne klawisze takie jak
    lupa, góra / dół, oba kółka, działanie przycisków pod kółkami czy
    pochylenie kółka w lewo i w prawo. Możesz np. w programie A zażyczyć
    sobie, że góra i dół to PgUp / PgDown a w programie B to strzałka w górę
    / dół lub Home / End lub cokolwiek co wymyślisz sobie. Możesz też
    zażyczyć sobie, że kółko w aplikacji A obraca się swobodnie a w B
    skokowo. W dodatku pod W7 masz bardzo atrakcyjny przerzutnik dokumentów
    (tak to nazwano - a jest to animowany odpowiednik Alt+Tab). Niestety pod
    W8 nie działa ta funkcja.

    Generalnie to nowa jakość pracy. Pewnie ta mnogość funkcji tyle waży.

    Marek

  • 12. Data: 2013-11-18 14:08:01
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 12:47:41 +0100, Marek napisał(a):

    > Generalnie to nowa jakość pracy. Pewnie ta mnogość funkcji tyle waży.

    Nie mnogosc funkcji, lecz mnogosc zasobow graficznych zawartych w plikach
    wykonywalnych, czyli te wszystkie slitasne ikony, ramki, przyciski, dymki i
    inne kolorowe badziewia. Ot co!

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 13. Data: 2013-11-18 22:32:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-18 14:08, R.e.m.e.K pisze:

    > Nie mnogosc funkcji, lecz mnogosc zasobow graficznych zawartych w plikach
    > wykonywalnych, czyli te wszystkie slitasne ikony, ramki, przyciski, dymki i
    > inne kolorowe badziewia. Ot co!

    A tak... faktycznie grafiki jest dużo bo aż 50% tej zajętości. Co
    ciekawe... tylko kilka z tej ogromnej kolekcji jest używanych. SetPoint
    jest bardzo surowy w grafice. Zapewne każda mysz ma swój obrazek w
    driverze a z racji tego, że Logitech dużo myszy wyprodukował, to same
    ich zdjęcia tyle ważą.

    Marek

  • 14. Data: 2013-11-19 00:49:17
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 18-11-2013 22:32, Marek pisze:

> [...]
    > jest bardzo surowy w grafice. Zapewne każda mysz ma swój obrazek w
    > driverze a z racji tego, że Logitech dużo myszy wyprodukował, to same

    Ale u mnie 78 MB ważyła _aktualizacja_...

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 15. Data: 2013-11-19 08:56:25
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Zakonspirowany napisał w wtorek, 19 listopada 2013
    00:49:

    > Ale u mnie 78 MB ważyła _aktualizacja_...

    Może zaktualizowali też grafikę? ;)

    Zresztą, to raczej norma, że im więcej pamięci ma typowy
    komputer, tym więcej zajmuje typowy program.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 16. Data: 2013-11-19 15:27:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-19 00:49, Zakonspirowany pisze:

    > Ale u mnie 78 MB ważyła _aktualizacja_...

    Aktualizacja czy program instalacyjny? Ja sprawdziłem wielkość katalogu
    z plikami drivera.

    Marek

  • 17. Data: 2013-11-19 20:33:31
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 19-11-2013 15:27, Marek pisze:

    > Aktualizacja czy program instalacyjny? Ja sprawdziłem wielkość katalogu
    > z plikami drivera.

    Tyle wyświetlił Set Point podczas pobierania. Katalog ma na dysku 61 MB.
    Zapewne część plików była tymczasowa. Co nie zmienia faktu, że
    Microsoft, dla bardzo zbliżonego zestawu, potrzebuje zaledwie 15 MB.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 18. Data: 2013-11-20 21:16:08
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-19 20:33, Zakonspirowany pisze:

    > Tyle wyświetlił Set Point podczas pobierania. Katalog ma na dysku 61 MB.
    > Zapewne część plików była tymczasowa. Co nie zmienia faktu, że
    > Microsoft, dla bardzo zbliżonego zestawu, potrzebuje zaledwie 15 MB.

    A'propos wątku otwierającego i tego co napisałeś powyżej... która z
    myszy Microsoftu posiada zbliżoną funkcjonalność? Tu masz link:

    http://www.microsoft.com/hardware/pl-pl/mice

    Nie analizowałem każdej myszy z tej strony lecz spośród tych
    wyglądających "groźniej" nawet ćwierci funkcjonalności nie posiadają.
    Nie wspomnę o klawiaturach tej firmy, które praktycznie żadnej
    rozszerzonej funkcjonalności nie posiadają.

    Gdy jakieś 2 lata temu kupowałem swój zestaw

    http://www.logitech.com/pl-pl/support/wireless-keybo
    ard-mouse-combo-mx5500?crid=403

    to praktycznie niczego o zbliżonych możliwościach (dla programistów) nie
    widziałem na rynku, a już w szczególności Microsoft produkował wtedy
    wyłącznie zestawy "basic" - tradycyjna klawiatura + tradycyjna mysz.
    Obecnie jak jest? - nie doczytałem aby coś się w temacie poprawiło.

    Marek

  • 19. Data: 2013-11-20 22:47:20
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 20-11-2013 21:16, Marek pisze:
    > A'propos wątku otwierającego i tego co napisałeś powyżej... która z
    > myszy Microsoftu posiada zbliżoną funkcjonalność? Tu masz link:
    > http://www.microsoft.com/hardware/pl-pl/mice

    Pisałem gdzieś wcześniej, że kiedyś bym polecał coś z M$, bo jakość
    swego czasu mieli chyba najlepszą, a Logitech miał słaby współczynnik
    ceny do jakości (dawniej, jak dla mnie, był przereklamowany). Mam
    wrażenie, że myszy M$ się ostatnio 'posypały' przez tablety i kafelki.
    Nie rozumiem, dlaczego nie produkują już choć jednego modelu dla tych,
    którzy wolą mysz od uczenia się "gestów" i smarowania po ekranie palcami.

> [...]
    > Nie wspomnę o klawiaturach tej firmy, które praktycznie żadnej
    > rozszerzonej funkcjonalności nie posiadają.

    Mam M$ Natural Ergonomic 7000 i do pisania i multimediów jest
    rewelacyjnaa, ale jak się jej długo używa (wcześniej miałem 4000, czyli
    identyczną, ale na kablu), to kilka dni zajmuje przywyknięcie do mniej
    lub w ogóle 'nieergonomicznej'. W tej chwili pracuję na Logitech K350 i
    jestem zupełnie kontent.

    > Gdy jakieś 2 lata temu kupowałem swój zestaw
    > http://www.logitech.com/pl-pl/support/wireless-keybo
    ard-mouse-combo-mx5500?crid=403

    No, ten zestaw wygląda bardzo zacnie.

    > Obecnie jak jest? - nie doczytałem aby coś się w temacie poprawiło.

    Kiepsko jest. Moda na minimalizm, ultra niski skok klawiszy, dotyk
    zamiast mechanicznego kliknięcia... Sensu istnienia klawiatur z
    touchpadem do dziś nie potrafię pojąć. Tzn. rozumiem, że małolaty ze
    starymi blaszakami mogą chcieć się poczuć, jakby pisały na laptopie, ale
    dla nich można wypuścić jeden model, a dla zaawansowanych użytkowników i
    do biur coś sensownego.
    Gdybym miał nadmiar kasy, to bym sobie kupił na zapas ten zestaw MX
    5500. No ale póki co, mam dwa dobre i liczę, że szybko nie padną, a
    producenci w międzyczasie pójdą po rozum do głowy.

    --

  • 20. Data: 2013-11-20 23:09:16
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-11-20 22:47, Zakonspirowany pisze:

    > Kiepsko jest. Moda na minimalizm, ultra niski skok klawiszy, dotyk
    > zamiast mechanicznego kliknięcia... Sensu istnienia klawiatur z
    > touchpadem do dziś nie potrafię pojąć.

    Mój poprzedni szef od zawsze miał laptopy dla siebie i myszką nie umiał,
    do jednego kompa stacjonarnego musiałem kupić klawiaturę z touchpadem
    dla niego. Myszka do tego kompa również była podłączona - dla innych.