  • 1. Data: 2013-11-13 10:36:44
    Temat: Czym czyscic matryce (matową) notebooka ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Czysta woda nie pomaga.
    Mam wrażenie, że woda (delikatnie zwilżony papierowe ręcznik/chusteczka) zrobiła
    więcej złego (tak jakby woda zmywała jakąś
    warstewkę ochronną) niż dobrego.
    Macie jakiś patent tak, aby nie uszkodzić matrycy?
    Może jakieś ściereczki "jednorazowe"?

  • 2. Data: 2013-11-13 11:27:45
    Temat: Re: Czym czyscic matryce (matow?) notebooka ?
    Od: "mappl" <n...@s...pl>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup

    > Czysta woda nie pomaga.

    bo rozmazujesz tłusty brud. Użyj płynu do okien i kuchennych papierowych
    ręczników.

  • 3. Data: 2013-11-13 11:38:27
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik mappl napisał:
    > Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup

    > bo rozmazujesz tłusty brud. Użyj płynu do okien i kuchennych papierowych
    > ręczników.

    albo mikrofibry :D

  • 4. Data: 2013-11-13 12:15:26
    Temat: Re: Czym czyscic matryce (matową) notebooka ?
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

    W dniu 2013-11-13 10:36, 666 pisze:
    > Czysta woda nie pomaga.
    > Mam wra?enie, ?e woda (delikatnie zwil?ony papierowe recznik/chusteczka) zrobi?a
    wiecej z?ego (tak jakby woda zmywa?a jak??
    > warstewke ochronn?) ni? dobrego.
    > Macie jaki? patent tak, aby nie uszkodziae matrycy?
    > Mo?e jakie? ?ciereczki "jednorazowe"?

    Są specjalne pianki do czyszczenia wyświetlaczy. Do tego jakaś delikatna
    ściereczka z mikrofibry.

    Pzdr
    PS

  • 5. Data: 2013-11-13 15:29:48
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    No właśnie mam pytanie, czy płyn do okien (zwykle zawierający amoniak i inne takie)
    nie szkodzi plastikowej matrycy?
    Po latach niemożności doporowadzenia do czystości szklanego stołu, nagle bez wysiłku
    udało się go wypolerować ściereczkami z...
    Biedronki.
    Kusi mnie wypróbowanie tychże ściereczek (Spark ściereczka z mikrofibry do szyb i
    luster) na matrycy notebooka, no ale nie chciałbym
    w ciemno eksperymentować z chemią.

  • 6. Data: 2013-11-13 15:57:50
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    więcej złego (tak jakby woda zmywała jakąś
    > warstewkę ochronną) niż dobrego.
    > Macie jakiś patent tak, aby nie uszkodzić matrycy?

    Ja tam czyszczę wodą z odrobiną mydła, a następnie wodą(na papierowych
    ręcznikach czy chusteczkach).

    miab

  • 7. Data: 2013-11-13 16:07:33
    Od: "mappl" <n...@s...pl>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup

    > No właśnie mam pytanie, czy płyn do okien (zwykle zawierający amoniak i
    > inne takie) nie szkodzi plastikowej matrycy?

    używam takiego z alkoholem, fajnie odtłuszcza i nie zostawia smug (matryce
    błyszczące, matowe i CRT). Ściereczki nasączane są czasami jakimiś
    smarowidłami/woskami - do mebli się to nadaje, ale do ekranu niezbyt...

  • 8. Data: 2013-11-13 21:29:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " 666" <j...@g...pl> wrote in message news:l5vikp$gu$1@news.supermedia.pl...
    > Czysta woda nie pomaga.

    jak pomacany paluchami to nie ma prawa

    > Mam wrażenie, że woda (delikatnie zwilżony papierowe ręcznik/chusteczka)
    > zrobiła więcej złego (tak jakby woda zmywała jakąś warstewkę ochronną)

    tam nie ma warstewek ochronnych

    > niż
    > dobrego. Macie jakiś patent tak, aby nie uszkodzić matrycy?
    > Może jakieś ściereczki "jednorazowe"?

    to jest "zwykly plastik", uzyj dedykowanego spreju i mikrofibry albo plynu
    do mycia naczyn i scierki

    nie nalej do srodka i uzywaj tylko papierow do ktorych masz zaufanie,
    bo jezeli przy produkcji przemielili go z jakims syfem to moze zadzialac
    jak scierny

    --
    http://db.org.pl/

  • 9. Data: 2013-11-13 21:55:19
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-11-13 10:36, 666 pisze:
    > Czysta woda nie pomaga.
    > Mam wra?enie, ?e woda (delikatnie zwil?ony papierowe r?cznik/chusteczka) zrobi?a
    wi?cej z?ego (tak jakby woda zmywa?a jak??
    > warstewk? ochronn?) ni? dobrego.
    > Macie jaki? patent tak, aby nie uszkodzi? matrycy?
    > Mo?e jakie? ?ciereczki "jednorazowe"?

    "SafeCleans - Screan and Filter Cleaner" preparat z alkoholem w
    niebiesko-szarej tubie w sprayu. Kupiony w pierwszej połowie lat 90 (
    całe 250 ml - została jeszcze ~połowa opakowania) w czasach monitorów
    CTR z matową warstwą przeciwodblaskową. Równie dobrze sprawdza się do
    LCD i plazmy, trzeba tylko dobrze wytrzeć by nie zostały rozmazania. Do
    tego miękka szmatka bawełniana albo mikrofibra.
    To + pianka do plastiku (przerzuciłem się z komputerowej na samochodową
    - większe opakowania) + izopropanol do optyki = cały komplet potrzebny
    do utrzymania komputera w czystości. Ewentualnie do smarowania zbyt
    głośnych łożysk w wentylatorach "pożyczam" czasem kroplę oleju do
    urządzeń precyzyjnych od roweru.

    --
    /MB

  • 10. Data: 2013-11-13 22:09:41
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik mappl napisał:
> [...]
    > (matryce błyszczące, matowe i CRT). Ściereczki nasączane są czasami
    > jakimiś smarowidłami/woskami - do mebli się to nadaje, ale do ekranu

    sa sciereczki do sprzetow, takie bez smuzenia, pod warunkiem, ze matryca
    nie jest blyszczaca ;)