  • 31. Data: 2010-12-20 13:10:33
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 12:56:16 +0100, Robson napisał(a):

    > 4HP20. I pewnie tak zrobil.

    ale ciężko jest przeciążyć 4HP20 silnikiem 1.6.
    Za to te skrzynie mają funkcję załatwiania się samodzielnie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 32. Data: 2010-12-20 14:44:48
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał

    > A do umienia jest, wystarczy uwazniej sledzic grupe, niektorzy nie
    > potrafia hamowac silnikiem automatem.

    A co, jeśli można spytać, robisz jeszcze oprócz puszczenia pedału gazu,
    podczas tego "hamowania silnikiem automatem"?

    ZK

  • 33. Data: 2010-12-20 14:47:56
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał

    > Mozna, wystarczy upalac ile wlezie, szczegolnie na zimnej jeszcze skrzyni,
    > przelaczac szybko biegi przod/tyl, nie zmieniac oleju, itp. itd.

    Pisałem o normalnym użytkownaiu, a nie o usilnych próbach zniszczenia
    skrzyni. Poza tym, w nowych samochodach, upalanie czy szybka zmiana
    przód/tył niewiele zdziała, bo komputery skrzyni i silnika w dużej części
    nie pozwolą na to.

    ZK

  • 34. Data: 2010-12-20 15:14:43
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-12-20 14:44, Hektor pisze:
    > Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał

    > A co, jeśli można spytać, robisz jeszcze oprócz puszczenia pedału gazu,
    > podczas tego "hamowania silnikiem automatem"?
    >
    > ZK

    Jezdziles kiedys automatem?
    Zmieniam przelozenie wybieraka z D na inny - 4,3,2 albo L, zalezy ktorym
    samochodem jade, z jaka predkoscia, do jakiej chce wyhamowac itd.

  • 35. Data: 2010-12-20 15:33:15
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-20 14:47, Hektor pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał

    > Pisałem o normalnym użytkownaiu, a nie o usilnych próbach zniszczenia
    > skrzyni.

    Ale tak ludzie jezdza.
    Do tego mocne silniki w BMW montuja nie po to by jezdzic jak kapelusz i
    jak sie trafi troche slabsza konstrukcja jak ta od GMa i rzeznik za
    kierownica to skrzynia szybko sie konczy.

    > Poza tym, w nowych samochodach, upalanie czy szybka zmiana
    > przód/tył niewiele zdziała, bo komputery skrzyni i silnika w dużej
    > części nie pozwolą na to.

    Sratata, w moim nie nowym E34 mam komputer od silnika, mam komputer od
    skrzyni biegow i jakos moge upalac, w nowszym E39 tak samo, w E38 tez,
    myslisz, ze w E60 czy E65 juz nie bede mogl? :>

    --
    Karolek

  • 36. Data: 2010-12-20 16:14:48
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

> [...]

    > skrzyni biegow i jakos moge upalac, w nowszym E39 tak samo, w E38 tez,
    > myslisz, ze w E60 czy E65 juz nie bede mogl? :>

    I na podstawie swojego przypadku budujesz tezę n/t wszystkich samochodów?
    Nie wiem jak jest w nowych BMW. W A6 C5 i poprzedniej E-klasie na zimnym
    silniku (i skrzyni) układ pracuje zupełnie inaczej. Nie daje się kręcić
    wysoko i jest wyraźnie znieczulony na pedał gazu, a na pierwszych dwóch
    biegach ma przytemperowany moment. Dodając gazu na siłę, oczywiście możesz
    go rozruszać (i tak powinno być, inaczej byłoby to niebezpieczne), ale nie
    jest to to co po rozgrzaniu.

    ZK

  • 37. Data: 2010-12-20 16:29:03
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał

    > Jezdziles kiedys automatem?

    Ostatnie 200 tys. km.

    > Zmieniam przelozenie wybieraka z D na inny - 4,3,2 albo L, zalezy ktorym
    > samochodem jade, z jaka predkoscia, do jakiej chce wyhamowac itd.

    Przerost formy nad treścią. Nie prościej puścić gaz i ewentualnie użyć
    hamulca? Oczywiście łatwiej się hamuje z "zablokowanym" sprzegłem
    jednokierunkowym, ale jest to konieczne w wyjątkowych sytuacjach (duże góry,
    oblodzone nawierzchnie).

    ZK

  • 38. Data: 2010-12-20 16:41:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 16:29:03 +0100 osobnik zwany Hektor
    wystukał:

    na kilkudziesięciu kilometrach zjazdu?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 39. Data: 2010-12-20 19:34:11
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał

    > na kilkudziesięciu kilometrach zjazdu?

    "Sprytnie" wyciąłeś ostatnie moje zdanie.

  • 40. Data: 2010-12-20 19:47:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 19:34:11 +0100 osobnik zwany Hektor
    wystukał:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał

    > "Sprytnie" wyciąłeś ostatnie moje zdanie.

    dla podkreślenia tego o co pytam od początku