  • 1. Data: 2014-03-16 12:22:24
    Temat: Pytanie do Atlantisa innych co kombinuja ze sterowaniem dla int. dom
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ostatnio pisałeś trochę w temacie układów sterowania (ihome), czy
    zastanawiałeś się nad komunikacją z układami wykonawczymi przez linie
    AC 230 z układem transciever'a tda5051? W nocie aplikacyjnej jest
    kilka przykładów aplikacji. A może ktoś z grupowiczów testował ten
    układ i może podzielić się wrażeniami?
    Przykłady z noty aplikacyjnej są tak proste, że wygląda to na zbyt
    piękne, aby było prawdziwe...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-03-16 17:44:40
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    U mnie dziala.
    Musisz tylko zmajstrowac protokół na wielodostęp i rozwiązac kwestię zasilania.
    Swoją drogą ten scalak jest (właściwie był, nie wiem jak teraz) bardzo drogi.

  • 3. Data: 2014-03-16 18:37:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 16 Mar 2014 17:44:40 +0100, "PcmOl" <...@...com> wrote:
> [...]
    kwestię zasilania.
    > Swoją drogą ten scalak jest (właściwie był, nie wiem jak teraz)

    Domyślam się, że jeśli układy będą na różnych fazach, to komunikacji
    nie będzie?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-03-18 19:14:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-03-16 12:22, Marek pisze:

    > Ostatnio pisałeś trochę w temacie układów sterowania (ihome), czy
    > zastanawiałeś się nad komunikacją z układami wykonawczymi przez linie AC
    > 230 z układem transciever'a tda5051? W nocie aplikacyjnej jest kilka

    Myślałem o tym, ale dość szybko odrzuciłem tę koncepcję z kilku powodów.
    Po pierwsze mam w domu instalację trójfazową - różne części budynku są
    zasilane z różnych faz. W związku z tym tak czy inaczej musiałbym całość
    połączyć jakąś nadrzędną magistralą.
    Po drugie na chwilę obecną moje założenia są dosyć skromne - kilka
    węzłów z triakami, do których podłączone będą LED-y. Takie układy byłyby
    fajne, gdybym chciał umieszczać moduły sterujące przy poszczególnych
    urządzeniach elektrycznych. Tyle tylko, że to dość mocno zwiększyłoby
    koszty całej imprezy.
    Po trzecie jako radioamator (i miejmy nadzieję już niedługo
    krótkofalowiec), obawiałbym się zakłóceń generowanych przez kawałek
    prostego, nieekranowanego kabla ze składową w.cz.

    > Przykłady z noty aplikacyjnej są tak proste, że wygląda to na zbyt
    > piękne, aby było prawdziwe...

    Dlaczego nie? Takich czasów doczekaliśmy. Noty aplikacyjne kontrolerów
    Ethernet albo CAN są równie banalne.

  • 5. Data: 2014-03-19 13:44:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Mar 2014 19:14:04 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Po pierwsze mam w domu instalację trójfazową - różne części budynku

    > zasilane z różnych faz. W związku z tym tak czy inaczej musiałbym
    całość
    > połączyć jakąś nadrzędną magistralą.

    Wydaje mi się, że można sygnał z tego modemu puscic neutralem w
    aplikacji bez separacji, to by rozwiązało kominikację
    "międzyfazową"....

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-03-20 10:03:41
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    ..

  • 7. Data: 2014-03-20 10:05:10
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Domyślam się, że jeśli układy będą na różnych fazach, to komunikacji nie
    > będzie?

    Jeśli między fazami za licznikiem włączysz stosowne pojemności, to powinien
    działać.

  • 8. Data: 2014-04-10 14:38:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > i miejmy nadzieję już niedługo krótkofalowiec

    Nie warto, uwierz.

    (wiem że odpowiadam po miesiącu, ale dopiero nadrabiam zaległości)

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/