  • 1. Data: 2010-11-27 18:09:17
    Temat: Jaki system lamp do Nikona d80
    Od: Jarosław Augustyniak <k...@o...pl>

    Witam,

    Jestem nowy na grupie, mam Nikona D80 i stoję przed podjęciem decyzji o
    zakupie lamp błyskowych do fotografii ogólnej i do makro. Zastanawiam się
    pomiędzy:
    - Nikon SB 900 + R1 o ile współpracują, bo tej informacji nigdzie nie
    znalazłem, a jeżeli nie to SB 800 + R1
    - Metz Mecablitz 58 AF-2 digital + 15 MS-1 digital
    Prosił bym kolegów o poradę. Większy nacisk kładę na jakość makro.

    Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

  • 2. Data: 2010-11-27 22:06:26
    Temat: Re: Jaki system lamp do Nikona d80
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 19:09:17 +0100, Jarosław Augustyniak napisał(a):

    > 15 MS-1 digital

    Nie wiem jak z lampami do Nikona bo mam inny sprzęt, ale robię fotki makro
    i nie polecam lamp pierścieniowych. Chyba już lepiej zrobić do posiadanej
    zewnętrznej lampy jakiś dyfuzor, nawet domowym sposobem.

    --
    Krasnal...

  • 3. Data: 2010-11-28 16:17:54
    Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl>

    Jarosław Augustyniak presented the following explanation :
> [...]
    > - Metz Mecablitz 58 AF-2 digital + 15 MS-1 digital
    > Prosił bym kolegów o poradę. Większy nacisk kładę na jakość makro.

    Próbowałem SB 900 i Metz 58 i wybrałem Metz'a, jakoś Metza - parametry
    i funkcjonalność praktycznie taka sama, lecz tańszy i opinie ma lepsze
    jeżeli chodzi o trwałość i "zarządzanie energią" (wydajniejsze)

  • 4. Data: 2010-12-03 21:25:12
    Od: Jarosław Augustyniak <k...@o...pl>

    Użytkownik "witek J" <j...@p...p.lodz.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > funkcjonalność praktycznie taka sama, lecz tańszy i opinie ma lepsze
    > jeżeli chodzi o trwałość i "zarządzanie energią" (wydajniejsze)

    Dzięki za radę. Cena ostatnio nawet porównywalna ale o SB 900 dotarły do
    mnie informacje o problemach technicznych, wiec jednak Metz.
    Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

  • 5. Data: 2010-12-03 21:30:50
    Od: Jarosław Augustyniak <k...@o...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    > i nie polecam lamp pierścieniowych. Chyba już lepiej zrobić do posiadanej
    > zewnętrznej lampy jakiś dyfuzor, nawet domowym sposobem.

    Pytanko dodatkowe, rozumiem dyfuzor ale co jest nie tak z pierścieniówką?
    Lampa R1 Nikona to dwie lampy
    prostokątne umieszczone na obiektywie z możliwością założenia dyfuzorów,
    więc nie jest to pierścieniówka tak jak u Metz'a.
    Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

  • 6. Data: 2010-12-03 22:18:54
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > - Metz Mecablitz 58 AF-2 digital + 15 MS-1 digital
    > Prosił bym kolegów o poradę. Większy nacisk kładę na jakość makro.

    SB800 daje radę.
    R1 też.
    Jeśli fotografujesz większe owady z większej odlełości to SB800 z
    rozpraszaczem da dobre efekty.
    R1 lepiej się sprawdza, gdy trzeba bliżej podjść do owada. Wadą tych małych
    lampek jest punktowość światła. Radziłem sobie dodatkowymi ekranami
    rozpraszającymi z kartonu przymocwanymi do lampek gumką. Jest też z nimi
    problem z doświetleniem tła. W makro trzeba iść na kompromis i albo może być
    wygodnie i gorzej oświetlone, albo dobrze oświetlone ale mniej moblinie.
    Fotografowałem z R1 i lampą SB800 umieszczoną na statywie, użytą jako
    doświetlenie tła. Efekty bardzo ciekawe, ale zanim to się rozstawi to owady
    potrafią się pochować lub pouciekać. Automatyczny system swiatła błyskowego
    przy zdjęciach makro często lubi zawodzić (zdjęcia prześwietlone lub
    niedoświetlone) i czasem robiłem na ustawieniach manulanych.