  • 41. Data: 2010-09-09 05:39:47
    Temat: Re: Przesiadka z Pentaxa na Nikona - jest sens?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "KILu" <b...@w...pl> napisał:

    > [...]
    > Mialem podobny problem focac gory podpietym do K-x Tamronem 10-20. Mam
    > wrazenie, ze maksymalny dystans ostrzenia dla tego szkla to pare metrow.
    > Generalnie MF ustawiony na nieskonczonosc nie pomaga, dopiero po
    > przymknieciu do okolic f/10 robi sie znosnie ostro - tyle, ze przy takiej
    > przyslonie AF twierdzi, ze nie da sie wyostrzyc, a i swiatla brakuje...
    >[...]

    Coś tu się nie zgadza. AF zawsze ostrzy przy całkowicie otwartej przysłonie.
    Dopiero wciśnięcie spustu migawki do końca powoduje jej przymknięcie do
    zadanej wartości i wykonanie ekspozycji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 42. Data: 2010-09-09 05:43:28
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    A może warto poczekać na K-r i jego przetestować ;-) :
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=11477

    Pozdrawiam, Sławek

  • 43. Data: 2010-09-09 06:40:05
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 08.09.2010 18:06, Michal Tyrala wrote:

    > W sporej wiekszosci cyfrowek przed matryca tez masz ,,kawalek szkla''
    > (filtr AA/IR cut)
    > Serwis Cie skroi jednakowo za wymiane tak jednego szkielka, jak
    > drugiego, bo chyba nie liczysz ze wepchasz tam okienna szybe ;)

    filtr jest zintegrowany z matryca, natomiast to szkielko mozna wymienic
    samodzielnie. Nie sadze aby oba elementy kosztowaly tyle samo
    Marx

  • 44. Data: 2010-09-09 07:07:45
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witam !

> [...]
    >wersji AF-S.
    >
    >1. Czy taka wymiana ma sens?
    >2. Ma kto? poj?cie jak sprawuje si? Sigma 100-300 f/4 HSM z Nikonami
    >(szybko?? i celno?? autofocusa)?
    >3. Mo?e jakie? inne szk?o? Chyba w tej klasie cenowej (u?ywka do 3500)
    >nie ma nic lepszego...?
    >4. Czy kto? ma jakie? do?wiadczenie (airshow, rajd samochodowy,
    >dynamiczny sport itp.) z Nikkorem 70-300 VR? Hesja poleca to szk?o na
    >swojej stronie (http://www.hesja.pl/) do fotografii samolotów.
    >5. Czy co? strac? przy przesiadce na D5000?

    Nie ma aparatu do wszystkiego a ten co masz
    naprawde wiele potrafi i jak policzysz sobie
    wydane pieniazki to naprawde wydales malo.

    Do dynamicznych zdjec wymagajacych szybkiego AF-a jak
    i szybkostrzelnosci i duzego bufora potrzeba Ci tak naprawde
    sprzetu z nieco innej polki za znacznie wieksze pieniadze
    oraz znacznie lepsze szklo.

    Nikon D300 bedzie dobry + jasny Nikkor 70-200/2.8 (VR)

    http://www.optyczne.pl/108.1-Test_obiektywu-Nikkor_A
    F-S_VR_70-200_mm_f_
    2.8G_IF-ED.html

    Cena korpusu : 4850,00
    Cena szkla : 7399,00
    ------------------------
    12249,00 zl

    Pisze tutaj o dobrym rozwiazaniu a nie byle-jakim.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 45. Data: 2010-09-09 07:24:05
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 09 Sep 2010 08:40:05 +0200, Marx wrote:
    > filtr jest zintegrowany z matryca, natomiast to szkielko mozna wymienic
    > samodzielnie. Nie sadze aby oba elementy kosztowaly tyle samo

    W sumie racja, lustro moze byc drozsze jak ten filtr przed matryca...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 46. Data: 2010-09-09 07:42:23
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 8 Wrz, 21:18, "JackDeJack" <J...@w...pl> wrote:
    > Co do szybkości to możesz sie lekko zdziwić.
    > Nie wiem skąd te mity o mitycznej szybkości AF Nikona - mnie on tam nie
    > powala na kolana.

    Przyznaję, że nie testowałem żadnego Nikona w takich warunkach jak
    wymienione przeze mnie (pokazy) ale opinie w sieci są bardzo pozytywne
    (wychodzi na to, że bardzo wielu ludzi używa 70-300VR do tego celu i
    są zadowoleni).

    Miałem natomiast okazję porównać działanie D40x (z kitem) i Pentaxa K-
    m z Tamronem 28-75 w dość ciemnym pokoju i Nikon ZJADŁ Pentaxa na
    śniadanie (jeśli chodzi o celność i szybkość). To chyba dość dobra
    rekomendacja.

    > Zadaj sobie pytanie jak często focisz te samoloty i jak często potrzebujesz
    > tego szybkiego AF ?

    Kilka razy w roku. W przyszłym roku chcę być w Góraszce, Krakowie,
    Radomiu, Hradec-Kralove i w Piestanach :) Uwielbiam fotografować
    pokazy i przez te kilka dni w roku nie ma mnie dla nikogo :)

    > Robisz te fotki za kasę czy dla swojej rozywki ?

    Dla rozrywki, to jedynie hobby ale podchodzę do niego bardzo (zbyt?)
    poważnie.

    > Jak kilka fotek nie wyjdzie to masz myśli samobójcze ?

    No bez przesady :) Ale frustrację czuję szczególnie jak widzę, że się
    da lepiej i to bez kupowania szkieł typu 200-400 f/2.8 :)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 47. Data: 2010-09-09 07:57:29
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 9 Wrz, 09:07, d...@z...pl (Dariusz W.) wrote:

    > Nie ma aparatu do wszystkiego a ten co masz
    > naprawde wiele potrafi i jak policzysz sobie
    > wydane pieniazki to naprawde wydales malo.

    Do fotografii pejzażowej, portretach, architekturze jest super, tu
    zgadzam się w 100%.

> [...]
    > ------------------------
    >               12249,00 zl
    >
    > Pisze tutaj o dobrym rozwiazaniu a nie byle-jakim.

    Cena dużo powyżej moich obecnych możliwości :/ Jakbym nawet sprzedał
    wszystko co mam to może by mi straczyło na C 50D i 100-400 (bo na
    wspomnianego Nikona już nie) ale co wtedy z resztą zastosowań? Kiepsko
    to widzę.

    Dla mnie pojemność bufora i szybkostrzelność nie jest problemem (coś w
    rodzaju D5000 lub K-x pod tym względem jest wystarczające - ok. 4 kl/s
    i 11 rawów w serii jest ok). Wielkim problemem jest za to
    nieprzewidywalność AF w Pentaxie - bardzo często chybia mimo, że
    aparat potwierdza ostrość. Problem chyba nie leży po stronie fotografa
    - ze starszym modelem (Pentax K-m) mam lepsze efekty ale tutaj
    szybkostrzelność jest już za mała (max. 4 RAWy a bufor nawet przy
    bardzo szybkiej karcie opróżnia się raczej powoooooooooooooooli).

    Szukam jakiegoś kompromisu, który dałby mi choć trochę lepsze efekty
    (gdybym miał 25% zdjęć trafionych więcej to byłbym już zadowolony).

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 48. Data: 2010-09-09 08:00:18
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 9 Wrz, 07:43, "slawmir" <s...@w...pl> wrote:
    > A może warto poczekać na K-r i jego przetestować ;-)
    :http://www.fotopolis.pl/index.php?n=11477

    > Pozdrawiam, Sławek

    Cóż, sprzętu nie muszę kupować jutro, następne pokazy chyba już w
    przyszłym roku. Może rzeczywiście poczekam, choć nie obiecuję sobie za
    wiele po tej puszce.

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 49. Data: 2010-09-09 08:28:52
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 7 Sep 2010 08:16:38 -0700 (PDT), Tomasz Worek
    <t...@g...com> wrote:

    >Generalnie do ostatniego weekendu byłem zadowolony ze sprzetu, ale
    >byłem na airshow w Hradec Kralove (CIAF 2010) i baaaaaaaaaaaardzo się
    >zawiodłem na tandemie Pentax K-x + Sigma 100-300. Jeśli chodzi o
    >szybkość ostrzenia, to jest ok. Tryb zdjęć seryjnych też jest super,
    >ale celność autofocusa jest niestety na żenującym poziomie. Co z tego,
    >że mam sporo fajnych kadrów skoro na ogromnej większości z nich główny
    >obiekt jest nieostry.

    Rok temu byłem na pokazie lotniczym w Kjeller, tam były pokazywane
    takie stare samolociki, jakaś Dakota DC-10 (?), i któreśtam F. Ostrość
    z K100 + kita okazała się wystarczająca (choć głowy sobie nie dam w
    tym momenicie uciąć, że AF był wyłączony a robiłem pstryk gdy apartat
    zapikał po ręcznym ustawieniu ostrości). Za to niedawno wróciłem z
    Karkonoszy, gdzie AF był w trybie ciągłym + włączone były serie zdjęć.
    Efekt - czegoś tak nieostrego jeszcze nie widziałem. A fotografowałem
    rzeczy nieruchome. Jal na razie wychodzi mi, że albo należy używać
    trybu pojedyńczego ustawienia ostrości, albo korzystać z możliwości
    ustawienia pomiaru ostrości w jakimś pnunkcie i kręcić ręcznie.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 50. Data: 2010-09-09 08:55:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-08 00:56, Mariusz [mr.] pisze:

    > ???
    >
    > No to jeszcze jeden fakt - nie wiem czy to tylko na dpreview tak wyszło, ale
    degradację szczegółów spowodowaną ukośnym lustrem (póki co jeszcze czystym!) w
    porównaniu do dobrych APS-C można przyrównać DO PRAWIE 3EV RÓZNICY!!! Tzn. ISO800 na
    a55 jest bardziej zdegradowane w szczegółach niż ISO3200 na najlepszych cropach.

    Względem takiej samej matrycy, i obrobionych tak samo? Bo jeśli nie,
    to skąd wiesz czy i ile z tej różnicy spowodowało ukośne lustro?