  • 41. Data: 2017-08-02 20:22:30
    Temat: Re: Przerabiał ktoś wiertarkę na aku litowe?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 12:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    > Podlaczasz takie ogniwo pod duzy kondensator, blysk, trzask, i zwarcia
    > nie ma.

    heh... to może te moje wystarczyło tak potraktować?:P
    nie słyszałem o tym patencie:)

  • 42. Data: 2017-08-02 20:35:49
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > i dlatego cross na pms?

    Nie... raczej dlatego, że na tych dwu grupach jest dużo majsterkowiczów
    którzy mogli coś z wiertarkami już kombinować.

  • 43. Data: 2017-08-02 20:48:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Są baterie NiCd i są baterie NiCd.
    >Tak w skrócie.
    >Pakiety NiCd zrobione na ogniwach Sanyo do zestawów SRDA (łączność
    >abonencka bezprzewodowa) pracowały bardzo długo, a zapasowe
    >wyciągnięte z zapomnianego pudła po paru latach działały w najlepsze.

    A z drugiej strony akumulatorki w telefonach bezprzewodowych zuzywaly
    sie po paru latach.

    Choc tu pewnie powod zuzywania byl inny.

    J.

  • 44. Data: 2017-08-02 21:08:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > sie po paru latach.
    >
    > Choc tu pewnie powod zuzywania byl inny.

    Po pierwsze w moim Panasonicu byly aku NiMH. Po drugie był zwykle
    zaparkowany w ładowarce. Po trzecie - częściej używalem telefonu niż
    wiertarki :-)

    Gdybym miał garaż to pewnie bateria akumulatorów NiCd do wiertarki
    siedziałaby w ładowarce i żyłaby dłużej. A że wynajmuje mieszkanie i sprzęt
    jest w schowku, wyciągany tylko jak jest coś do wiercenia, to niestety się
    skiepscił po długim nieużywaniu.

    Swoje aku NiCd do wiertarek przechowujecie podłączone do ładowarek? W pełni
    naładowane?

  • 45. Data: 2017-08-02 21:29:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >niestety się
    >skiepscił po długim nieużywaniu.
    >Swoje aku NiCd do wiertarek przechowujecie podłączone do ładowarek?

    O ile wiem, to im przechowywanie w stanie naladowanym szkodzi, wiec
    staram sie nie.
    Ale wiertarka to ma byc zawsze gotowa do pracy :-(

    J.

  • 46. Data: 2017-08-02 22:21:10
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > O ile wiem, to im przechowywanie w stanie naladowanym szkodzi, wiec
    > staram sie nie.
    > Ale wiertarka to ma byc zawsze gotowa do pracy :-(

    No więc właśnie to jest dylemat.

    Czytałem jakieś instrukcje jak przechowują na długi czas takie akumulatory
    w wojsku: trzymają je nietylko wyładowane co nawet zwarte i tezymają je w
    lodówkach :-)

    Sorry, ale nie stać mnie na takie mission critical :-)

  • 47. Data: 2017-08-02 22:33:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >je w
    >lodówkach :-)
    >Sorry, ale nie stać mnie na takie mission critical :-)

    Na $40 na nowy akumulator tez cie nie stac :-)

    Tego zwarcia to swoja droga jestem ciekaw ... co jest wtedy na
    elektrodach, ze napiecie jest zerowe ?
    I czy to nie szkodzi ogniwu ?

    J.

  • 48. Data: 2017-08-02 23:18:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne. I jak sie zaczyna wojna to wyjmuja z lodowek i zaczynaja formowanie trwajace
    24 godziny. W wojsku to sie nie uzywa malych akumulatorkow a malych baterii bo sa
    pewniejsze. W czasie jak rozladuja sie baterie za 5 dolarow za 6 sztuk to wystrzela
    amunicji za 50 tysiecy dolarow, a jak jest wojna to za dwa i pol miliona dolarow
    straca ze cztery samoloty, siedem czolgow i okret.

  • 49. Data: 2017-08-03 04:39:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na $40 na nowy akumulator tez cie nie stac :-)

    Nie to, że mnie nie stać tylko że wypadałoby mieć dwa zestawy
    baterii akumulatorów. A więc wydać trzeba $80.

    A za $90 można mieć nową wiertarkę z akumulatorem litowym x 2
    i pół calowym futerkiem. Za 9 dolców więcej w wersji DeWalt z torbą:
    http://www.homedepot.com/p/BLACK-DECKER-20-Volt-MAX-
    Lithium-Ion-Cordless-1-2-in-Drill-Driver-BDCDHP220SB
    -2/204679865

    Nie o pieniądze chodzi tylko że jak kupię nową to ta stara co?
    Na śmietnik?

    Moja wiertarka jest praktycznie nówka, niebita, Niemiec płakał
    jak sprzedawał... tylko baterie poszły się kochać... Jedna już rok
    temu, dałem ją koledze co ma taką samą wiertarkę aby sobie
    wyjął z niej dobre ogniwa i zrobił z dwu jedną... Teraz drugą
    baterię szlag trafił.

    Swoją drogą ten sam kolega pożyczył mi tej swojej wiertarki
    i widzę, że u niego w wiertarce nie działa hamulec... zwalniam
    przycisk i wrzeciono się dalej kręci bezwładnościowo...
    I to zaczęła tak robić u mnie... będzie na mnie że ją zepsułem :-(

    Ten hamulec to chyba elektryczne zwarcie silnika DC, tak?
    Chyba popatrzę mu do tego cyngla/przełącznika... może coś wypatrzę.

    > Tego zwarcia to swoja droga jestem ciekaw ... co jest wtedy na
    > elektrodach, ze napiecie jest zerowe ?
    > I czy to nie szkodzi ogniwu ?

    No skoro tak przechowują baterie do tzw. mission critical
    to chyba nie sądzisz że poświęcają ich trwałość i niezawodność? :-)

  • 50. Data: 2017-08-03 04:40:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > wojna to za dwa i pol miliona dolarow straca ze cztery samoloty, siedem

    Jeśli wierzyć gościowi co to napisał: http://users.frii.com/dlc/battery.htm
    to takie formowanie trwa o wiele dłużej niż 24 godziny... Jeśli to nie
    ściema.