eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 1. Data: 2017-07-31 19:44:17
    Temat: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
    do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?


  • 2. Data: 2017-07-31 20:03:28
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:olnq1m$hq2$...@d...me...
    >Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
    >do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?

    On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
    A wiatrak ma niskie.
    A przekladnie zabieraja moc :-)

    J.



  • 3. Data: 2017-07-31 21:17:06
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:olnq1m$hq2$...@d...me...
    >> Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
    >> do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
    >
    > On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
    > A wiatrak ma niskie.

    A orientujesz się może jak niskie obroty ma typowy "amatorski" wiatrak? Nie
    mówię oczywiście o tych przy autostradzie w Austrii czy Holandii :-))

    BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
    przy obrotach rzędu 2000 rpm.

    A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

    Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
    zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)

    > A przekladnie zabieraja moc :-)

    Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?

    Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
    łańcucha rowerowego?


  • 4. Data: 2017-07-31 21:30:18
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.07.2017 o 21:17, Pszemol pisze:

    > BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
    > przy obrotach rzędu 2000 rpm.
    >
    > A w dieslu pewnie jeszcze niższych...
    >
    > Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
    > zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)
    Zauważ, że kółko pasowe alternatora jest mniejsze od koła na wale, stąd
    przełożenie około 3:1, tak więc "większość życia spędza on" przy 6000.
    Jacek


  • 5. Data: 2017-07-31 21:31:19
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Arkadiusz Kaczmarek <kaczor@to_wytnij.hot.pl>

    W dniu 2017-07-31 o 21:17, Pszemol pisze:

    > BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
    > przy obrotach rzędu 2000 rpm.
    >
    > A w dieslu pewnie jeszcze niższych...
    >
    > Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
    > zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)

    Nie patrz na rpm silnika - porównaj średnicę koła pasowego na wale z tym
    na alternatorze.


    > Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?
    >
    > Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
    > łańcucha rowerowego?

    Słabe do policzenia bez podstawowych danych :)


  • 6. Data: 2017-07-31 21:34:53
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Jul 2017 19:17:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    > J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    >>> Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
    >>> do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
    >>
    >> On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
    >> A wiatrak ma niskie.
    >
    > BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
    > przy obrotach rzędu 2000 rpm.
    > A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

    Silnik. A na pasku jest przekladnia.
    I w efekcie kto wie, czy dieslu sie szybciej nie kreci - bo
    przekladnia bardziej podnosi obroty.

    >> A przekladnie zabieraja moc :-)
    > Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?
    >
    > Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
    > łańcucha rowerowego?

    Pewnie niewiele ... ale ile lancuch wytrzyma ?

    J.


  • 7. Data: 2017-07-31 21:35:20
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 19:44:12 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
    > do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?

    Bawili sie. Nie idz ta droga.
    Na elektrodzie jest mega hiper watek na ten temat.

    W skrócie:
    Tylko silnik z pralki, przewinąć i dostaniesz z niego jakieś 300W (OIDP).
    Alternatywnie robisz sobie amerykanke czyli cewki w statorze, rotor z magnesami,
    calosc w postaci dwu talerzy na wspólnej osi.
    Moce do osiągnięcia - 150-1000W.

    Zwykly wiatrak -powiedzmy trój smigłowy na profilu aerodynamicznym kreci sie
    60-200obr/min.

    Jak masz wielołopatkowy (taki jak na filmach amerykanskich) kreci sie sporo wolniej.
    Savonius również nie kręci sie szybko. Wyjatkiem jest darrieus (czy jakos tak sie
    pisze) on kreci sie relatywnie szybko.

    IMHO najmniej uperdliwa opcja to kupno pradnicy wolnoobrotowej.
    Komel z sosnowca takie sprzedawał. Kiedys nie były bardzo drogie...

    Generalnie, nawet profesjonalne wiatraki sa tak sobie oplacalne. Ale jak masz chatke
    w kordylierach to wiatrak za 2-3kUSD o mocy 400W jest całkiem sensownym pomysłem.


  • 8. Data: 2017-07-31 21:36:33
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    >>> Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
    >>> do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
    >>
    >> On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
    >> A wiatrak ma niskie.
    >
    > A orientujesz się może jak niskie obroty ma typowy "amatorski" wiatrak?
    > Nie mówię oczywiście o tych przy autostradzie w Austrii czy Holandii :-))

    Wszystko zależy od amatora.

    > BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
    > przy obrotach rzędu 2000 rpm.
    >
    > A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

    Skąd ten wniosek? Tam jest przecież przekładnia pasowa nieco podwyższająca
    obroty. Nie mam diesla, ale tam być może jest większe przełożenie.

    > Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
    > zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)
    >
    >> A przekladnie zabieraja moc :-)
    >
    > Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?
    >
    > Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
    > łańcucha rowerowego?

    W amatorskich elektrowniach wiatrowych dobrą opinią cieszą się amatorsko
    wykonane wielobiegunowe generatory o dużej średnicy, zrobione z magnesów
    neodymowych w rotorze i bezrdzeniowych cewkach w stojanie. Taki diwajs,
    jeśli nie jest obciążony, nie stwarza żadnych oporów. Gdy się obciąża
    go inteligentnie, to nawet przy słabym wietrze kręci się i robi prund.

    --
    Jarek


  • 9. Data: 2017-07-31 21:39:23
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Jul 2017 12:44:17 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
    > do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?

    Ze 25 ,lat temu znajomy robil takie konstrukcje z alternatorów do
    malucha (w ramach
    modernizacji w pewnym momencie w maluchu pojawiły się alternatory
    zamiast prądnic)..
    Szczegółow już nie pamiętam, ale działało.

    --
    Marek


  • 10. Data: 2017-07-31 21:40:25
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
    > przy obrotach rzędu 2000 rpm.
    >
    > A w dieslu pewnie jeszcze niższych...
    >
    > Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
    > zapier@@lacza typu Kawasaki chyba:-)

    Alternator ma przecież swój wałek :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: