  • 61. Data: 2009-05-29 06:00:23
    Temat: Re: Przepala zdjecia w JPG
    Od: j...@a...at

    > Ewidentny backfocus albo przestrzelone w tył.
    > Trza patrzeć w co AF celuje.

    gdyby to tak bylo , ze AF ostrzy prawidlowo od patrzenia.

    mozesz sobie patrzec gdzie chcesz , AF ostrzy tam gdzie wskazuje
    sensor .
    Raz z wiekszym raz z mniejszym bledem.
    w tym wypadku ze srednio duzym.

    W zdjeciu labedzia bedziesz mial blad tego samego rzedu lub nieco
    wiekszy
    dlatego go pomniejszyles do 670*450 px zeby to ukryc.

    pisalem , przewijajac w lewo jest zdjecie chlopca robione tym samym
    obiektywem tyle ,ze innym aparatem - trafione tam gdzie trzeba - jeden
    strzal

    > Ale jak mówiłem: ja truskawki cukrem ...

    > Czyli jasnych obiektywów nie można zakładać do C450D? A to ci ...

    pewnych zaleznosci nie znasz i nie rozumiesz jeszcze . ale jak
    skonczysz szkole to moze i zajarzy Ci pod czacha.

    40907082210453234

    > Zrobione również C450D. Zawsze mówiłem, że to dobry aparat. :P
    >
    >  -- Zibi

    zobacz w exif jaki to aparat.
    c450 d nie ma teoretycznej nawet szansy tak trafic - tylko przez
    przypadek.

    a zdjecie pokazalam Ci , dlatego ze szukales czegos do ugryzienia.

  • 62. Data: 2009-05-29 18:13:12
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Użytkownik jansal napisał w wiadomości:

    > mozesz sobie patrzec gdzie chcesz , AF ostrzy tam gdzie wskazuje
    > sensor .

    Teraz rozumiem, skąd masz błędy ostrzenia. Nie patrzysz na co wskazuje
    sensor, tylko patrzysz gdzie chcesz, a potem się dziwisz, że ostrości
    nie ma tam gdzie patrzyłeś. :D

    > pewnych zaleznosci nie znasz i nie rozumiesz jeszcze . ale jak
    > skonczysz szkole to moze i zajarzy Ci pod czacha.

    ROTFL'n'LOL

    > zobacz w exif jaki to aparat.

    I tu Cię mam, miszczu. Nawet nie wiesz, co robisz. Wymazałeś exif
    i możesz teraz bajki opowiadać.

    > c450 d nie ma teoretycznej nawet szansy tak trafic - tylko przez
    > przypadek.

    Zwłaszcza, jak się nie patrzy na co wskazuje sensor ostrzenia. :P

    -----------------

    OK, miszczu, idź rób testy, ja pójdę robić jakieś zdjęcia,
    tylko proszę Cię, nie pleć bzdur na grupie, bo się sam w swoich
    zeznaniach plączesz, a to nie służy wiarygodności.
    Do błędów też trzeba sie umieć przyznać.

    -- Zibi(EOT)

  • 63. Data: 2009-05-29 18:39:22
    Od: j...@a...at

    On 29 Mai, 20:13, "Zibi" <l...@i...pl> wrote:

> [...]
    > i możesz teraz bajki opowiadać.

    > Zwłaszcza, jak się nie patrzy na co wskazuje sensor ostrzenia. :P

    exif powinen byc jesli zrobisz download.
    symbol aktywnego sensora w DPP wcale nie wskazuje gdzie byl on
    skierowany , gdyz mozna zdjecie przekadrowac.
    DPP pokaze tylko ktory sensor byl aktywny - nic wiecej.
    Pisalem juz, ze nie pamietam ktorego sensora uzywalem , czy
    centralnego z przekadrowaniem , czy bocznego - z cala pewnoscia
    ostrzylem na oczy.
    to ten sam obiektyw i podobnie ostrzone jak zdjecie chlopca robione
    innym aparatem , ktore jest zwyczajnie trafione.
    Wyglupiasz sie tutaj , tylko nie wiem wogole o co ci chodzi ?
    Jesli to ma bys ironia to komu ona jest potrzebna ?
    Jesli nie nadazasz za moim tokiem myslenia to poczekaj jak skonczysz
    szkole , moze uda ci sie zrobic nawet mature , bedziesz troche
    szybciej myslal.
    na razie daj spokoj, odpusc sobie , piszesz zupelnie bezuzytecznie.
    jak sie chcesz klocic albo szukasz zaczepki to sa lepsze grupy ku
    temu.

    zegnaj przyjacielu

    XXX

  • 64. Data: 2009-06-10 20:43:30
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy ktoś może mi odpowiedzieć napytanie dlaczewego mój Canon 1000D
    > przepala mi zdjęcia w JPG a w RAW nie.

    Zauważyłem podobną sytuację w Panasoniku TZ8, zdjęcie RAW+JPEG. RAW jest ok,
    a jpeg wyraźnie jaśniejszy i ostrzejszy i odszumiony. Ustawienia w aparacie
    (kontrast, ostrość, odszumianie, kolory) na STANDARD. RAWy odczytuje w
    Picasa i Able RAWer i tak samo wyglądają.

    http://lh3.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/SjAaR9zPxMI/AAAAAA
    AAELo/xCzA_UoQc30/m.jpg