  • 11. Data: 2014-05-01 23:23:25
    Temat: Re: Przenoszenie numeru.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 1 May 2014 22:43:59 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

    > Bo sobie np. ja mógłbym przenieść Twój numer do innej sieci?

    A niby dlaczego? Dane osobowe nie są jedynym znanym zabezpieczeniem.
    Tu jest dobry przykład:
    http://www.whistleout.co.uk/MobilePhones/Switching-N
    etworks

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2014-05-01 23:30:35
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Waldek Godel wydumał(a) w news:fwqpi8ninlaj.dlg@lepper.institute.com :
    > A niby dlaczego? Dane osobowe nie są jedynym znanym zabezpieczeniem.
    > Tu jest dobry przykład:
    > http://www.whistleout.co.uk/MobilePhones/Switching-N
    etworks

    Yhm. Zajumam Ci telefon (jak sobie popijesz na imprezie) i sobie przeniosę.
    Taki joke będzie :]

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 13. Data: 2014-05-02 00:03:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 1 May 2014 23:30:35 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

    etworks

    > Yhm. Zajumam Ci telefon (jak sobie popijesz na imprezie) i sobie przeniosę.
    > Taki joke będzie :]

    Próbuj. Ale skoro z prostym tekstem po angielsku sobie nie poradziłeś, to z
    przeniesieniem też może być trudno

  • 14. Data: 2014-05-02 00:12:51
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Waldek Godel wydumał(a) w news:1htf5498r80o8$.dlg@lepper.institute.com :
    > Próbuj. Ale skoro z prostym tekstem po angielsku sobie nie poradziłeś,
    > to z przeniesieniem też może być trudno

    Nie zrozumiałeś. Idea polega na tym, ze o KOD trzeba poprosic. Skoro tego
    ktoś nigdy nie uczynił, jaki problem go w tym "wyręczyć"?

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 15. Data: 2014-05-02 00:21:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 2 May 2014 00:12:51 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

    > Nie zrozumiałeś. Idea polega na tym, ze o KOD trzeba poprosic. Skoro tego
    > ktoś nigdy nie uczynił, jaki problem go w tym "wyręczyć"?

    Bo trzeba potwierdzić swoją tożsamość? Niekoniecznie danymi osobowymi.
    Np. podając przybliżony czas i kwotę ostatniego doładowania. Albo hasło
    abonenckie.
    Często też kody są dostępne w internetowych BOKach. Po zalogowaniu się
    oczywiście.

  • 16. Data: 2014-05-02 03:56:44
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Thu, 01 May 2014 21:25:35 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    >Dziękuje za informację, ale wobec powyższego chyba dam sobie z tym
    >spokój - za dużo ceregieli.. Ale małe pytanko: co to znaczy
    >"zarejestrować dane"?

    Że numer należy do Ciebie no może nie do końca, jesteś właścicielem
    numeru.
    > Swoją kartę (numer) mam już od kilkunastu lat, w
    >między czasie była również używana w "ZetaFon", czyli pewnego rodzaju
    >abonamencie. Tak że gdy wchodzę na swoje konto na Orange.pl to także są
    >tam moje dane osobowe, czy to znaczy że karta/nr jest zarejestrowana/y?

    Pewnie tak jest, ale to trzeba by zadzwonić do boku Orange bo u nich
    to jest dziwnie jakoś. Na przykład jak numer z abonamentu przechodzi
    na prepaid po umowie to numer trzeba ponownie rejestrować mimo że
    mieli już twoje dane.
    Być może przy zetafonie to nie obowiązuje.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2014-05-02 08:16:27
    Od: W <w...@w...pl>

    MichaelData(R) wystukał, co następuje:

    > W wydumał(a) w news:XnsA320872F58C65wuathome@at.home :
    >
    > Ciekawe jak zablokujesz taką kartę, kiedy "załadowałeś" swieżo na sporą
    > kwotę i ktoś Ci zjumał telefon.

    Piłem do:
    > W przypadku zagubienia lub kradzieży. Koniec jazdy :)

    co sugerowało raczej utratę numeru a nie środków na koncie.

  • 18. Data: 2014-05-02 11:14:05
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Waldek Godel wydumał(a) w news:12fkoxdd7i8ny.dlg@lepper.institute.com :
> [...]
    > abonenckie.
    > Często też kody są dostępne w internetowych BOKach. Po zalogowaniu się

    Ale żadna z tych w/w nie zastąpi dowodu osobistego i fizycznej weryfikacji
    facjaty+podpis własnoręczny. Polacy to nacja, która kombinowanie wyssała z
    mlekiem matki i skłaniam się jednak do wiekszej kontroli, nie tylko w
    przypadku weryfikacji numeru.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 19. Data: 2014-05-02 12:40:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 2 May 2014 11:14:05 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

> [...]
    > facjaty+podpis własnoręczny. Polacy to nacja, która kombinowanie wyssała z
    > mlekiem matki i skłaniam się jednak do wiekszej kontroli, nie tylko w

    Nie zapomnij o odciskach wszystkich palców, zdjęciu tęczówki oka i
    zaświadczeniu od 10 osób. I koniecznie obowiązkowe testy DNA

  • 20. Data: 2014-05-02 13:35:03
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Waldek Godel wydumał(a) w news:zzh0n3y7lxky.dlg@lepper.institute.com :
    > Nie zapomnij o odciskach wszystkich palców, zdjęciu tęczówki oka i
    > zaświadczeniu od 10 osób. I koniecznie obowiązkowe testy DNA

    Też nie o to chodzi. Swojego czasu było setki prób zamawiania usług tel ze
    strony zlosliwych sąsiadów, klientów itd, czyli najzwyklejsze próby
    przekretów, byle tylko narazić na koszty czy "zaszkodzić" komuś z jakiegos
    powodu. Wprowadzono mechanizmy weryfikacji i poważny procent "złosliwości"
    sie odsiał. Sam kilka razy uczestniczyłem w "odkręcaniu" takich numerów czy
    to u klientów czy znajomych. Cóż, jak są mozliwości to się z nich korzysta a
    "złosliwcy" skrupułów nie mają.

    --
    Michael________(TM)