  • 51. Data: 2010-05-26 22:30:59
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    nemo w <news:htjv86$h73$1@inews.gazeta.pl>:

    > A więc czekam z niecierpliwością na odpowiedź na moje dylematy:

    Odpowiedzi są do odszukania w archiwum tej grupy, możesz poszukać i
    poczytać, mnie już nudzi pisanie sprostowań do tego co wypisują "sprawni
    inaczej", a tobie podobni powielają bez włożenia krztyny wysiłku, negując
    wszystko co jest niezgodne ze z góry ułożona tezą.

    Drobny przykład na pożegnanie panu:

    "Podsumowując, w 2007 roku w stosunku do roku 2006 wzrosła liczba wypadków i
    ich ofiar. Jednak wbrew wielu wypowiedziom, wzrost liczby zabitych i
    rannych nie miał związku z rozszerzeniem obowiązku jazdy z włączony mi
    światłami równie w dzień przez cały rok, jako e wzrost dotyczył głównie
    pory nocnej. Z analizy danych o wypadkach wynika, e w okresie od maja do
    września (czas funkcjonowania nowych przepisów) liczba wypadków w dzień
    zmalała o 66 w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku a liczba zabitych
    wzrosła o 7 osób. W analizowanym okresie spadła równie liczba zderzeń, co
    najmniej dwóch pojazdów i liczba zabitych w tych wypadkach w dzień (mniej o
    47 osób zabitych). Nieznacznie zwiększyła się liczba zabitych pieszych i
    rowerzystów w dzień ale zmiany są nieznaczne i nie dają podstaw do
    twierdzenia, e to światła w dzień spowodowały wzrost zagro enia. Nowe
    regulacje dotyczyły zaledwie 5,5 miesiąca, poniewa od października do końca
    lutego obowiązek je d enia z włączonymi światłami funkcjonował (z małymi
    zmianami) od 1991 roku. Około 75% kierowców samochodów osobowych jeździło z
    włączonymi światłami ju przed wprowadzeniem takiego obowiązku. Dlatego
    wiązanie wzrostu zagro enia na polskich drogach z wprowadzonymi zmianami w
    przepisach są całkowicie nieuzasadnione."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 52. Data: 2010-05-26 22:31:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-26 21:15, 'Tom N' pisze:

    > Kreatywne cięcie cytatów jest twoim ulubionym sportem:

    Czy tylko ja mam wrażenie, że nemo to n-te ja neelixa?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 53. Data: 2010-05-26 22:40:49
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2010 22:31:44 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
    <e...@3...lp> wrote:

    >Czy tylko ja mam wrażenie, że nemo to n-te ja neelixa?

    Nie tylko Ty.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 54. Data: 2010-05-26 22:43:41
    Od: " nemo" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

> [...]
    > wiązanie wzrostu zagro enia na polskich drogach z wprowadzonymi zmianami w
    > przepisach są całkowicie nieuzasadnione."

    BUHAHAHA
    A te wypociny to skąd? Z ITS czy z milicji? Jakiś wszystkowiedzący to pisał,
    że autorytatywnie stwierdził, że na pewno to nie widna świateł. Widać
    fachowiec jakiś.
    A w ogóle skąd wniosek, że 75% jeździło na światłach przed 2007? Przecież
    każdy nie-sklerotyk wie, że było inaczej, nawet w sondaży GFK Polonia tyle
    osób nie przyznało się do bezmyślnego świecenia w dzień przed 2007.
    I co wy z tą porą dzienną? Jakaś obsesja?
    Właśnie udowodniłeś, że jesteś małym, tępym polaczkiem omamionym tiwienem i
    eremefem.

  • 55. Data: 2010-05-27 01:25:50
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nemo <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Najdoskonalszy system to feudalizm.

    Kilku mało rozgarniętych posłów z PiS wpadło na pomysł zaskarżenia do
    Trybunału Konstytucyjnego ustawy nakazującej jazdę 'na światłach' przez cały rok.
    Pomysł oczywiście znalazł poparcie wśród pewnych, wyjątkowo oszczędnych grup
    zawodowych (czytaj: taksówkarze) i społecznych (czytaj: emeryci). Zdaniem
    MotoFreaka jest to populizm w najczystszej formie.

    Więcej na: http://www.motofreak.eu/2010/04/oswieceni.html

  • 56. Data: 2010-05-27 03:38:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2010 20:49:32 +0200, 'Tom N' wrote:

    >Ciekawe czemu kłamiesz

    Bo mi sie wydawalo ze laczna az tak mocno nie spadla, wiec jesli
    twierdzisz ze w dzien spadla to musialaby w nocy wzrosnac.

    >Ogółem 2006-2009 2680
    >w dzień 2006-2009 1461
    >Z tego na wprost wynika, że w porach dnia, gdy i tak światła trza było mieć
    >światła włączone wypadków było o ponad 1200 mniej.
    >W samych "warunkach nocnych": 2006-2009 828

    to spojrz na zestawienie miesiecy maj-wrzesien
    http://jfox.republika.pl/moto/wypadki-swiatla.gif

    W tym momencie to ty klamiesz - przypisujesz swiatlom wieloletni trend
    spadkowy, ktory najwyrazniej z innych przyczyn pochodzi.
    Nie widac zeby decyzja o zapaleniu swiatel od 2007r cos dala, wrecz
    mozna by powiedziec ze podniosla ilosc wypadkow na dwa lata, zanim
    ludzie nie nauczyli sie jezdzic :-)

    Niestety nie dysponuje statystykami z podzialem na godziny
    (i miesiace).

    J.

  • 57. Data: 2010-05-27 03:46:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2010 13:46:18 +0000 (UTC), nemo wrote:
    >A dla mnie wniosek jest oczywisty. Kilku platfusów wzięło w łapę i ginie przez
    >to 500 osób rocznie.

    Tylko od kogo ?

    Nie negujac wnioskow z artykulu - nie bardzo widze kto mialby tym
    platfusom zaplacic. Philips Poland ? Tungsram Hungary ?

    P.S. Ktos ma dane o ile wzroslo "spozycie" zarowek w kraju ?

    J.

  • 58. Data: 2010-05-27 03:47:20
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2010 15:12:41 +0200, Tomek wrote:

    >Autor tego tekstu nie ma pojęciu o statystyce. Stąd wysnuwa błędne wnioski.

    A mozesz uzasadnic glebiej niz tylko swoim autorytetem ? :-)

    J.

  • 59. Data: 2010-05-27 08:24:27
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na ?wiatłach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nemo pisze:
    > Icek <i...@d...pl> napisał(a):
    >
    > 1. W 2007 nie pojawił żaden inny czynnik, który mógłby zakłócić trend
    > malejący, chyba że taki znasz, to się pochwal.

    ROTFL

  • 60. Data: 2010-05-27 08:28:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nemo pisze:

    > Tumanku - dotknij sobie dachu swojego wieśwagena w lipcowe popołudnie.

    Te, rodzina radia maryja... A weź dotknij żarówki halogenowej...

    Włączonej przez dłuższy oczywiście.

    Nawet zimą.