    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Date: Wed, 26 May 2010 22:30:59 +0200
    <htj738$30v0$1@news.ett.com.ua> <htjmr1$rtm$1@news.onet.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <htjr6v$1nh$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <htjt2n$958$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <htju68$dcf$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <htjv86$h73$1@inews.gazeta.pl>

    nemo w <news:htjv86$h73$1@inews.gazeta.pl>:

    > A więc czekam z niecierpliwością na odpowiedź na moje dylematy:

    Odpowiedzi są do odszukania w archiwum tej grupy, możesz poszukać i
    poczytać, mnie już nudzi pisanie sprostowań do tego co wypisują "sprawni
    inaczej", a tobie podobni powielają bez włożenia krztyny wysiłku, negując
    wszystko co jest niezgodne ze z góry ułożona tezą.

    Drobny przykład na pożegnanie panu:

    "Podsumowując, w 2007 roku w stosunku do roku 2006 wzrosła liczba wypadków i
    ich ofiar. Jednak wbrew wielu wypowiedziom, wzrost liczby zabitych i
    rannych nie miał związku z rozszerzeniem obowiązku jazdy z włączony mi
    światłami równie w dzień przez cały rok, jako e wzrost dotyczył głównie
    pory nocnej. Z analizy danych o wypadkach wynika, e w okresie od maja do
    września (czas funkcjonowania nowych przepisów) liczba wypadków w dzień
    zmalała o 66 w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku a liczba zabitych
    wzrosła o 7 osób. W analizowanym okresie spadła równie liczba zderzeń, co
    najmniej dwóch pojazdów i liczba zabitych w tych wypadkach w dzień (mniej o
    47 osób zabitych). Nieznacznie zwiększyła się liczba zabitych pieszych i
    rowerzystów w dzień ale zmiany są nieznaczne i nie dają podstaw do
    twierdzenia, e to światła w dzień spowodowały wzrost zagro enia. Nowe
    regulacje dotyczyły zaledwie 5,5 miesiąca, poniewa od października do końca
    lutego obowiązek je d enia z włączonymi światłami funkcjonował (z małymi
    zmianami) od 1991 roku. Około 75% kierowców samochodów osobowych jeździło z
    włączonymi światłami ju przed wprowadzeniem takiego obowiązku. Dlatego
    wiązanie wzrostu zagro enia na polskich drogach z wprowadzonymi zmianami w
    przepisach są całkowicie nieuzasadnione."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]