  • 191. Data: 2010-05-28 00:14:15
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w <news:27052010.4BBD3B23@budzik61.poznan.pl>:

    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > przez 10 lat nie wymieniałes zarówek swiateł mijania????

    Hmmm, gdyby tak się rozejrzeć i zastanowić, to okazuje się, że według mojej
    wiedzy, "osobista" żona nie /wymieniła/ *nigdy* żadnej żarówki -- to nie
    znaczy, że się nie przepalały ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 192. Data: 2010-05-28 00:31:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tom01 w <news:4bfeea15$0$19164$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Do czego się tu odnosić? Mam tłumaczyć z polskiego na nasz? Wniosek
    > ogólny sformułowany na samym początku jest jasny do bólu. "podczas
    > wystarczającej jasności bez innych dodatkowych czynników zakłócających
    > przejrzystość powietrza (mgła, zadymienie, kurz, deszcz, głęboki cień
    > itd.), włączanie dodatkowych źródeł światła w pojazdach mechanicznych
    > jest niewskazane. "

    Najpierw tniesz cytaty następnie piszesz, nie czytasz całości:

    Pytałem o definicje i statystyki czynników o których pan doktor pisał

    > Nie zarejestrowałem żadnych racjonalnych kontrargumentów.

    Wielu rzeczy nie rejestrujesz, a raczej wygląda, że nie chcesz zauważyć

    > O jakież o statystyki czynników
    > zakłócających dla Polski miałoby chodzić? Przecież nie chodzi o
    > udowadnianie że np 4 marca statystycznie jest mgła

    Nie. Chodzi o drogi, cienie, ilości dni słonecznych, itd...

    > tylko o banalny
    > fakt, że wymieniony któryś czynnik zakłócający widoczność *wymaga*
    > włączenia świateł, a jego brak *nie wymaga* a wręcz jak pisze profesor,

    Profesor idealista -- bo to, że /wymaga/ nie znaczy, że jest *stosowane* --
    wielokrotnie na tej grupie widać przykłady -- a jak jest w Austrii?.

    > Przytoczona opinia była jednym z elementów, które spowodowały w 2007
    > roku wycofanie rekomendacji Komisji Eurpejskiej do wprowadzania w
    > krajach członkowskich UE nakazu jazdy na światłach w dzień.

    I dobrze że się KE nie wtrąca do lokalnego folkloru -- tylko to znowu jest
    próba z twojej strony sprowadzenia dyskusji na nowe tory, pozostawiając
    wcześniej poruszone tematy bez odpowiedzi.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 193. Data: 2010-05-28 00:46:47
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    'Tom N' pisze:
    > Pytałem o definicje i statystyki czynników o których pan doktor pisał

    Przeczytałem przed wycięciem. Nic niezrozumiałego w terminologii średnio
    wykształconego człowieka tam nie ma.

    > Wielu rzeczy nie rejestrujesz, a raczej wygląda, że nie chcesz zauważyć

    Może po prostu staram się prowadzić jakiś tor dyskusji, zamiast schodzić
    w manowce z finałem w rynsztoku.

    > Nie. Chodzi o drogi, cienie, ilości dni słonecznych, itd...

    A co to ma za znaczenie? Przecież profesor napisał, że mechanizmy
    fizjologii widzenia są niezależne od szerokości geograficznej.

    > Profesor idealista -- bo to, że /wymaga/ nie znaczy, że jest *stosowane* --
    > wielokrotnie na tej grupie widać przykłady -- a jak jest w Austrii?.

    Profesor to profesor. Naukowiec znaczy. Płacą takiemu żeby uzyskać
    odpowiedzi na pytania dziedzinie w której się specjalizuje. A te są
    jasne. Problem wymagalności a stosowania to inna płaszczyzna. Przenosząc
    na realia przepisów pierwszy do domena ustawodawcy a druga wykonawcy,
    czyli policji. Osobiście protestuję przeciz zrównywaniu wszystkich do
    poziomu debili którzy nie wiedzą jak uzywać wyposażenia pojazdu. Bo tak
    właśnie potraktowano społeczeństwo argumentując o półmroku itp warunkach.

    > I dobrze że się KE nie wtrąca do lokalnego folkloru -- tylko to znowu jest
    > próba z twojej strony sprowadzenia dyskusji na nowe tory, pozostawiając
    > wcześniej poruszone tematy bez odpowiedzi.

    Nie są to nowe tory, tylko wykazanie że ludzie się mylą i potrafią do
    pomyłki przyznać pod wpływem dowodów których u nas nawet nie chcą
    czytać. Odpowiedź Pana Targosińskiego w ITS zapytanego o róznicę między
    swoimi przemyśleniami w kontekście odmiennych wyników badań prof.
    Pflegera z ośrodka Epigus, na temat zmian w postrzeganiu pod wpływem
    świateł: "nie znam badań tego profesora ale się z nimi nie zgadzam".
    Prawda że mamy dysproporcję poziomu?

    PS. Staram się na wszystkie rzeczowe odpowiadać. Jeśli coś przeoczyłem,
    przepraszam, a jeśli nie zdołałem odpowiedzieć, proszę o bardziej
    zrozumiałe przeredagowanie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 194. Data: 2010-05-28 00:48:41
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tom01 w <news:4bfeec62$0$2592$65785112@news.neostrada.pl>:

    > WIem co wyciąłem. Porównanie 2006 z latami późniejszymi z pominięciem
    > 2007. I to ja manipuluję?

    Nie kłam, ja zostawiłem w cytatach dane z 2006 i 2007 -- sam to wyciąłeś.

    > Dowody leżą w grobach oraz w liczbach opublikowanych przez policję. Miał
    > być spadek ilości wypadków? Miał? A był? Nie było. Był wzrost.

    To nie mój problem, że nie potrafisz czytać tego co ci na tacy podają,
    tniesz jak ci pasuje, a potem staje sie to dla ciebie prawdą objawioną.

    > Nie pomyliły. Media są jedną z form wyrażenia oporu obywateli przeciw
    > ustawodawcy.

    Ilu ustawodawców widziałeś na grupie dyskusyjnej pl.misc.samochody? Dlaczego
    mam wrażenie, że nie napisałeś nawet pół słowa do jakiejś redakcji przez te
    3 lata obowiązywania przepisu...

    > Niestety na posiedzeniu Komisji Infrastruktury w sprawie
    > świateł, ludziom reprezentującym stronę społeczną nie pozwolono dojść do
    > głosu,

    Wcale mnie to nie dziwi -- szkoda czasu na słuchanie argumentów typu:
    "zgasić, a jak chcecie świecić to udowodnijcie, że trzeba świecić"

    > a przedstawione dowody w postaci badań austriackich trafiły do

    Te badania dotyczyły rzeczywistości polskiej? Nie!

    > W polsce nie przeprowadzono w ogóle badań poprzedzających ten
    > eksperyment.

    No to przeprowadźcie

    > Sprawdzono to po prostu na ludziach. Dziwi się Pan że to
    > się komuś nie podoba?

    Nie, mnie nie dziwi, że komuś to, że białe jest białe nie pasuje, dlatego
    badania jakiegoś doktora z Austrii, który pewnie nie wie gdzie jest
    Warszawa, są w polskiej rzeczywistości nieprzydatne

    > Ile razy trzeba napisać że trend jest spadkowy?

    Wytnij jeszcze więcej

    > Kiedyś w podstawówce na
    > utrwalenie Pani kazała np sto razy napisać w zeszycie jakąś kwestię.

    Ja nie miałem takich problemów, ale skoro masz takie doświadczenia, to
    pozostaje współczuć, że się niczego nie nauczyłeś.

    > chyba byłaby dobra metoda.

    Jesteś świetnym przykładem, że metoda kija nie działa.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 195. Data: 2010-05-28 00:59:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tom01 w <news:4bfef657$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Przeczytałem przed wycięciem. Nic niezrozumiałego w terminologii średnio
    > wykształconego człowieka tam nie ma.

    Zdefiniuj średnio wykształconego człowieka.

    > Może po prostu staram się prowadzić jakiś tor dyskusji, zamiast schodzić
    > w manowce z finałem w rynsztoku.

    Prowadzisz, skacząc z tematu na temat -- ciekawa metoda.

    > A co to ma za znaczenie? Przecież profesor napisał, że mechanizmy
    > fizjologii widzenia są niezależne od szerokości geograficznej.

    Gadał dziad do obrazu...

    > Osobiście protestuję przeciz zrównywaniu wszystkich do
    > poziomu debili którzy nie wiedzą jak uzywać wyposażenia pojazdu. Bo tak
    > właśnie potraktowano społeczeństwo argumentując o półmroku itp warunkach.

    A jakie zdanie ma pełnomocnik?

    > Nie są to nowe tory, tylko wykazanie że ludzie się mylą

    Nie jesteś człowiekiem?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 196. Data: 2010-05-28 01:11:00
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    'Tom N' pisze:
    > Nie kłam, ja zostawiłem w cytatach dane z 2006 i 2007 -- sam to wyciąłeś.

    Może pomyliłem z innym cytatem. Jeśli to są dane za 2006 i 2007 to są
    bezdyskusyjne.

    > To nie mój problem, że nie potrafisz czytać tego co ci na tacy podają,
    > tniesz jak ci pasuje, a potem staje sie to dla ciebie prawdą objawioną.

    Zapytam jeszcze raz. Spadła czy wzrosła ilość wypadków? W całym roku
    2007 wzrost, w miesiącach kiedy nie było nakazu też wzrost. O co chodzi?
    Że wzrost nierówny miesiącami? I co z tego? Może zima była
    cięższa/lżejsza, może ceny paliw wyższe/niższe w różnych miesiącach.
    Dochodzą głosy o podziale noc/dzień. A jakby nie wychodziło na swoje to
    co? Podzielmy jeszcze na przed i po południu? To jest proste jak budowa
    cepa. Lata uśredniamy i mamy najbardziej wiarygodny wynik. Tak się to
    robi w każdej branży jaką znam. Upiera się Pan aby koniecznie udowodnić
    coś na opak? Że bezpieczeństwo nie spadło, wypadków nie było więcej?

    > Ilu ustawodawców widziałeś na grupie dyskusyjnej pl.misc.samochody? Dlaczego
    > mam wrażenie, że nie napisałeś nawet pół słowa do jakiejś redakcji przez te
    > 3 lata obowiązywania przepisu...

    Proponuję poszukać.

    > Wcale mnie to nie dziwi -- szkoda czasu na słuchanie argumentów typu:
    > "zgasić, a jak chcecie świecić to udowodnijcie, że trzeba świecić"

    A co w tym takiego dziwnego? Nie wprowadza się regulacji wpływających na
    bezpieczeństwo ludzi bez uprzedniego wszechstronnego zbadania wpływu.

    > Te badania dotyczyły rzeczywistości polskiej? Nie!

    Badania dotyczą ludzkiej percepcji nie warunków drogowych.

    > No to przeprowadźcie

    Jak wyżej. Jeśli sąsiad zechce hodować aligatory to kto jest zobowiązany
    do sprawdzenia czy płot wytrzyma w razie czego próbę przejścia na Pański
    trawnik?

    > Nie, mnie nie dziwi, że komuś to, że białe jest białe nie pasuje, dlatego
    > badania jakiegoś doktora z Austrii, który pewnie nie wie gdzie jest
    > Warszawa, są w polskiej rzeczywistości nieprzydatne

    Od 40 lat (!) przeprowadzono kilkanaście tego typu badań w różnych
    krajach. W tych w których uwzględniono innych uczestników ruchu
    zauważono negatywny skutek. Zwolennicy świateł skupiają się tylko na
    korzyściach w relacji samochód-samochód i nic innego. Wręcz odrzucają
    inne typy zdarzeń w analizach. W badaniach w których ktoś się postarał
    zauważyć też innych niż samochody, wyszło że dzieje się coś dziwnego,
    ilości wypadków wzrastają. Swoją drogą dlaczego powoływano się na
    badania Szwedzkie przy wprowadzaniu nakazu? Bo Szwecja ma podobny
    klimat? A Austria to tropiki? Czechy też? A Niemcy? A cała gromada
    innych krajów na naszej szerokości geograficznej? Proszę tworzyć
    dziwnych teorii.

  • 197. Data: 2010-05-28 01:13:01
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    'Tom N' pisze:
    > Zdefiniuj średnio wykształconego człowieka.

    Jak sama nazwa wskazuje z wykształceniem średnim. :P

    > Prowadzisz, skacząc z tematu na temat -- ciekawa metoda.
    > Gadał dziad do obrazu...
    > A jakie zdanie ma pełnomocnik?
    > Nie jesteś człowiekiem?

    Wydaje mi się, że rozmowa skoczyła na poziom abstrakcji na którym nie
    jestem w stanie dyskutować.

  • 198. Data: 2010-05-28 01:20:02
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na ?wiatłach
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2010 22:38:03 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2010-05-27 22:36, J.F. pisze:
    >(...)
    >
    >Nawet wtedy racji nie miałeś...

    Wypadkow w roku 2006 - 46876.
    Wypadkow w roku 2008 - 49054.

    >Oczywiście, przecież innego wytłumaczenia nie ma...

    Oczekuje propozycji :-)

    J.

  • 199. Data: 2010-05-28 01:23:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2010 23:20:37 +0200, 'Tom N' wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^

    >Jarek, czy tu się dobrze czujesz? Przecież to co w powyższym cytacie to
    >dalej jest odejmowanie liczb, czyli policzenie różnicy.

    No dobra - moze Ty zauwazasz glownie odejmowanie, a ja jakos zauwazam
    glownie slowko "mniej".

    A jak ktos mowi "mniej" .. to chyba twierdzi ze swiatla pomagaja ?

    J.

  • 200. Data: 2010-05-28 08:35:52
    Od: " nemo" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wybacz, ale jeżeli dla ciebie jakieś freaki są autorytetem w jakiejkolwiek
    sprawie,to nie mamy o czym rozmawiać.