  • 21. Data: 2015-01-05 21:34:42
    Temat: Re: Przekładnia DSG za i przeciw
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-05 o 11:01, re pisze:

    > Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys
    > (tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
    > ---
    > Bo jeździsz jak dupa :-)

    Czasami tak.

    > Nie sądzę by żywotność sprzęgła w różnych samochodach osiągała zawsze
    > 100 tysięcy. Oczywiście może być tak, że to konkretne sprzęgło taką
    > żywotność ma, ale odnosić do innych nie ma sensu bo albo takie jest albo
    > nie jest.

    Przejdź się do warsztatu (ogólnie samochodowego) i spytaj ile robią
    sprzęgieł miesięcznie.
    I żebyś się nie zdziwił, że tylko niektóre marki. Statystycznie oczywiście.

    > A za 10 lat to równie dobrze szroty mogą być zawalone tymi skrzyniami.
    > ---
    > Żeby szroty były zawalone to marka i konkretny samochód muszą się dobrze
    > sprzedawać. Sprzedają się ?

    Kiedyś tak samo się mówiło o samochodach z wtryskiem.

    PS
    Po co stawiasz spację przed znakiem zapytania?
    To jakiś kod przekazu?

  • 22. Data: 2015-01-06 00:54:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "cef"

    > Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys
    > (tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
    > ---
    > Bo jeździsz jak dupa :-)

    Czasami tak.
    ---
    Ciągle :-)

> [...]

    sprzęgieł miesięcznie.
    I żebyś się nie zdziwił, że tylko niektóre marki. Statystycznie oczywiście.
    No dobrze, może niektóre marki mają takie cudowne sprzęgła, ale nie
    przeszkadza by akurat to takie nie było.

> [...]
    > sprzedawać. Sprzedają się ?

    Kiedyś tak samo się mówiło o samochodach z wtryskiem.
    Chcesz tyle samo czekać ? Blachy nie wytrzymają.

    PS
    Po co stawiasz spację przed znakiem zapytania?
    To jakiś kod przekazu?
    ---
    Bo lubię :-)

    PS. A teraz możesz zapytać czemu daję smajleja :-)

  • 23. Data: 2015-01-06 01:46:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 5 Jan 2015 14:26:03 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-l
    ozyskiem-wyc.html

    > 1500 zl to porownywalnie do innych sprzegiel :-)
    > Ale - wychodzimy o poziom wyzej i wchodzimy w kategorie dwutarczowe
    > http://e-katalog.intercars.com.pl/#/oferta/1,0,Zesta
    w-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.,scr_dTree/
    100001,101275,101276,938538,300107/

    > Pojawia sie
    > LUK 602 0002 00 do 1.6TDi 1591 zl
    > LUK 602 0001 00 do 1.8TFSI 1552 zl
    > LUK 602 0005 00 5269zl, do Renault Captur, megane, scenic
    >
    > otwieramy to ostanie

    Też bym sobie nie wyrabiał zdania na temat cen na podstawie najwyższej ceny
    z cennika.
    Tam się czasami różne dziwne rzeczy znajdują.
    Raczej powiedziałbym że ten ceny przeważające (w granicach 1500-2000zł) to
    będzie realny koszt kompletu sprzęgła.
    Natomiast owszem, z powodu niewielkiej popularności zagadnienia może się
    okazać że tu i teraz dostępne jest tylko coś co kosztuje 5000zł, nikt nie
    wie dlaczego, ale jak chcesz to tyle musisz zapłacić.

    > P.S. W broszurce opisana pobieznie konstrukcja skrzyni, nic nowego ...
    > i nadal nie wiem jak male predkosci zapewniaja.
    > Silownik daje mala sile ?

    Jakoś tak to działa.
    Jeździłem Citroenem C2 ze skrzynią zautomatyzowaną (czyli klasyczna
    skrzynia, tylko sterowanie wybierakiem i sprzęgłem elektroniczne) no i bez
    problemu dawało się kulać z dowolnie małą prędkością czy wskakiwać na
    krawężniki.
    O ile biegi zmieniało koszmarnie (zwłaszcza gubienie się przy redukcjach),
    to akurat to turlania się po parkingu fajna sprawa.
    Rozbujać auta by się chyba tylko nie dało, bo zmiana z R na D, możliwa
    tylko po zatrzymaniu auta, trzymając nogę na hamulcu.

    Ale w takim dwusprzęgłowym, to może by się dało nawet specjalny tryb
    bujania zaprogramować? Na jednym wałku R, na drugim najniższy do przodu (1
    albo 2) i bujać można idealnie tymi sprzęgłami.

    > P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z
    > lozysk dociskowych i dzwigienek. No ale jesli lozyska w skrzyni
    > wytrzymuja, to czemu w sprzeglach mialy by nie wytrzymac...

    W skrzyni mają dużo lepsze smarowanie.
    Chociaż z drugiej strony skoro łożyska w kołach wytrzymują, to i dociskowe
    też powinno.
    Kwestia dobrania parametrów :)

  • 24. Data: 2015-01-06 08:14:39
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2015 00:54:16 +0100, re napisał(a):

    > PS
    > Po co stawiasz spację przed znakiem zapytania?
    > To jakiś kod przekazu?
    > ---
    > Bo lubię :-)

    A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
    Ciężko się to czyta...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 25. Data: 2015-01-06 11:18:45
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-02 o 16:14, Jacek pisze:
    > Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są
    > tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej
    > plusów, czy minusów?
    > Przy okazji silnik 2,0 TDI CR 140 KM. Jakieś za/przeciw?
    > pozdrawiam i Dosiego Roku 2015
    > Jacek

    Jak na automat i tak dość ciężkie auto, te 140KM to trochę za mało do w
    miarę komfortowej jazdy..

  • 26. Data: 2015-01-06 12:05:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "MadMan"

> [...]
    > ---
    > Bo lubię :-)

    A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
    To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

  • 27. Data: 2015-01-06 12:40:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-06 o 00:54, re pisze:

    > Czasami tak.
    > ---
    > Ciągle :-)

    Nawet jeśli, to co z tego?
    Wystarczy mi w zupełności sprawna jazda.

    > No dobrze, może niektóre marki mają takie cudowne sprzęgła, ale nie
    > przeszkadza by akurat to takie nie było.

    Ono jest przeciętne, choć na dziś dzień jest to niezbadane.

    > Kiedyś tak samo się mówiło o samochodach z wtryskiem.
    > ---
    > Chcesz tyle samo czekać ? Blachy nie wytrzymają.

    Teraz (w ostatnich dziesięciu latach ) postęp techniczny
    rządzi się innymi nieco prawami, więc masz nieco racji:
    długo trzeba będzie czekać.
    Bardziej decydują księgowi
    niż inżynierowie a i tak w technice i przemyśle
    najczęściej do wymiany po latach jest elektronika
    a nie mechanika. Mechanikę można zepsuć niewłaściwym
    użytkowaniem, elektronika pada niejako samoistnie.

> [...]
    > ---
    > Bo lubię :-)
    >
    > PS. A teraz możesz zapytać czemu daję smajleja :-)

    Smile jest jak najbardziej uprawnioną ikonografiką,
    a taka spacja zwykłym ortografem. Niektórzy robią takie błędy
    z niewiedzy, inni dorabiają do tego ideologię.
    Myślałem, że masz jakiś pomysł na wytłumaczenie, ale niewiedzę
    też rozumiem :-)

  • 28. Data: 2015-01-06 16:57:26
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    MS nie pisze chyba postów na grupę? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 29. Data: 2015-01-06 17:52:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "MadMan"

> [...]
    > Ciężko się to czyta...
    > ---
    > To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

    A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
    będziesz...

  • 30. Data: 2015-01-06 18:19:38
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2015 17:52:56 +0100, re napisał(a):

    > MS nie pisze chyba postów na grupę? :)
    > ---
    > A kto ?

    Niejaki re

    > Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
    > będziesz...

    U mnie działa :)

    --
    Pozdrawiam,