  • 11. Data: 2015-01-04 02:10:30
    Temat: Re: Przekładnia DSG za i przeciw
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Jan 2015 16:37:13 +0100, cef napisał(a):
    > Urban legend.
    > W sensie technicznym ta skrzynia jest zwykłą mechaniczną przekładnią,
    > w której zmianami biegów steruje komputer.
    > (sądzę, że jest to tak rozwiązane, że zużycie sprzęgła jest jeszcze
    > mniejsze niż przy udziale czynnika ludzkiego)

    Sprzegla sa dwa - ma szanse starczyc na dwa razy dluzej ... czyli do
    konca samochodu :-)

    > Jej naprawa na zasadzie wymiany, to oczywiście modus operandi
    > wielu serwisów od ASO poczynając (tyle że tam to wymieniają wszystko bez
    > analizowania)
    > na małych zakładach, które nie potrafią nic zrobić, bo diagnozowanie ich
    > przerasta
    > (dostęp do dokumentacji) i dlatego sieją famę, że nienaprawialne.

    Teraz nawet zwykle skrzynie sie wymienia.
    Masz pan tu skrzynie z rozbitka za 400zl, a nad ta to bede musial pol
    dnia siedziec. I nie wiadomo co padlo, i czesci niedostepne i tylko po
    cenie ASO ...

    > Suma sumarum uszkodzenia skrzyni biegów to w sumie dość rzadki
    > przypadek awarii całego zespołu napędowego - statystycznie nie
    > przypominam sobie,

    Owszem, duzo wytrzymuja. A jak nie, to ze szrotu tanie :-)

    Ale DSG to niekoniecznie dotyczy.

    J.

  • 12. Data: 2015-01-04 02:14:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Jan 2015 12:41:22 +0100, cef napisał(a):

    > Nie rozumiem o co Ci chodzi z tym parkowaniem.
    > Jeździ się zupełnie normalnie.

    O takie delikatne manewry mi chodzi, ktore robie na polsprzegle.
    A tam przeciez pedalu sprzegla nie ma ?

    > To zwykła mechaniczna skrzynia zautomatyzowana.
    > Wyróżnia ją tak w skrócie to, że ze względu na dwusprzęgłowy układ

    to ja wiem.

    > Pewnie tyle co zwykłego sprzęgła, może tylko podwójnie :-)

    Teoretycznie tak, prawktycznie mysle ze co najmniej poczwornie :-)

    > Nie sądzę, żeby to był wydatek, który ja będę musiał ponieść.
    > Tzn przejadę jeszcze 100-150 tys w kilka lat i sprzedam.

    Owszem, ale wtedy mozesz uslyszec "eee, DSG, pan spusci 5000, bo tyle
    sprzeglo kosztuje" :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-01-04 11:45:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 02:14, J.F. pisze:

    > O takie delikatne manewry mi chodzi, ktore robie na polsprzegle.
    > A tam przeciez pedalu sprzegla nie ma ?

    No normalnie, bez gazu lekko się toczysz, jak chcesz szybciej,
    albo pokonać krawężnik, to delikatnie dotkniesz gazu.
    Przez pierwsze dni jest to inne uczucie jak manewrowało się pedałami i
    wajchą,
    potem nie widać różnicy w manewrowaniu.
    Na śliskim też zaskakująco dobrze sobie radzi z ruszaniem, podjeżdżaniem.
    Unikam tylko "zapętlenia się" w jakiejś błotnej dziurze, bo
    rozbujanie tego w cyklu bieg1-luz-bieg wteczny-luz-bieg1 wydaje mi się
    trudne,
    ale pewnie sam by się wyciągnął :-)
    Driftów i innych bączków nie próbowałem.

    > Teoretycznie tak, prawktycznie mysle ze co najmniej poczwornie :-)

    A ja myślę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże.
    Calość czyli cena do ryzyka awarii warte komfortu użytkowania.

  • 14. Data: 2015-01-04 11:58:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-04 02:14, J.F. wrote:

    > O takie delikatne manewry mi chodzi, ktore robie na polsprzegle.
    > A tam przeciez pedalu sprzegla nie ma ?

    NIe wiem jak to dokładnie działa, ale jak puszczasz hamulec to się toczy
    - pewnie automatyczne półsprzęgło. Wada jest tak, że ładnie się toczy po
    płaskim- na krawężnik dojedzisz i stoisz - wtedy musisz operować tylko
    gazem - idzie się przyzwyczaić, skoro ja dałem radę okazyjnie jeżdżąć
    DSG. Z parkowaniem problemów nie ma, jak już się nauczysz pod krawężnik
    podjeżdzać. W zimę miałem problem żeby z zasypanego miejsca parkingowego
    wyjechać, ale w końcu się udało - znaczy się da - manualem też mógłby
    być problem;)

    A tak między nami, to więcej frajdy jest z jazdy na manualnej skrzynie -
    ale to już moja prywatna opinia. Jak lubisz płynnie i bez szarpnięć, to
    automat na pewno ci przypasuje. Jak czasem lubisz pociągnąć do
    czerwonego pola - to cóż - w automacie też się da, ale frajdy z tego nie
    ma specjalnej;)

    Shrek.

  • 15. Data: 2015-01-04 21:34:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2015 11:45:24 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > Przez pierwsze dni jest to inne uczucie jak manewrowało się pedałami i
    > wajchą, potem nie widać różnicy w manewrowaniu.

    Tylko ciekawi mnie, jak oni to w srodku zrobili.

> [...]
    > rozbujanie tego w cyklu bieg1-luz-bieg wteczny-luz-bieg1 wydaje mi się
    > trudne, ale pewnie sam by się wyciągnął :-)

    Szczegolnie w wersji quatro i z TCS :-)
    Tylko tanie modele pewnie tego nie maja :-)

    > Driftów i innych bączków nie próbowałem.

    > A ja myślę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże.
    > Calość czyli cena do ryzyka awarii warte komfortu użytkowania.

    Sprzeglo ... to nie usterka, to zuzycie :-)

    Owszem, jak kto kupuje nowy i zamierza sprzedac po 150kkm, to raczej
    sie nie dowie ile kosztuje, ale nabywca to juz powinien sie dowiedziec
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-01-04 23:05:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 21:34, J.F. pisze:

    > Tylko ciekawi mnie, jak oni to w srodku zrobili.

    A to nie wiem.

    > Sprzeglo ... to nie usterka, to zuzycie :-)

    To tym bardziej.
    Skoro są dwa sprzęgła, to czas zużycia nieco się wydłuża.
    Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys
    (tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
    więc wartość oczekiwana jest ok 500tys/10 lat przy DSG.
    Jeszcze pewnie jeden właściciel po drodze nic z tym nie będzie robił,
    więc takie ględzenie to tylko tworzenie legend: o kur... jakie to drogie.
    A za 10 lat to równie dobrze szroty mogą być zawalone tymi skrzyniami.

  • 17. Data: 2015-01-04 23:28:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2015 23:05:47 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > (tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
    > więc wartość oczekiwana jest ok 500tys/10 lat przy DSG.

    Licze podobnie ... ale lepiej sie nie przeliczyc :-)

    > Jeszcze pewnie jeden właściciel po drodze nic z tym nie będzie robił,
    > więc takie ględzenie to tylko tworzenie legend: o kur... jakie to drogie.
    > A za 10 lat to równie dobrze szroty mogą być zawalone tymi skrzyniami.

    Owszem, jakby ktos jednak kupowal juz teraz niemieckiego po dziadku,
    to warto sie dowiedziec.
    No i mimo wszystko ciekawosc mnie zzera ile to kosztuje :-)
    A im wiecej osob mowi "to sie nie psuje", tym zazwyczaj drozej
    kosztuje naprawa :-)

    J.

  • 18. Data: 2015-01-05 01:31:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 4 Jan 2015 21:34:51 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Owszem, jak kto kupuje nowy i zamierza sprzedac po 150kkm, to raczej
    > sie nie dowie ile kosztuje, ale nabywca to juz powinien sie dowiedziec

    Takie coś znalazłem to 1.8 TFSI z DSG:
    http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215351
    533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-l
    ozyskiem-wyc.html

    Jak na ilość części wydaje się bardzo tanie :)

  • 19. Data: 2015-01-05 11:01:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "cef"

> [...]

    Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys
    (tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
    ---
    Bo jeździsz jak dupa :-)

[...]
    Nie sądzę by żywotność sprzęgła w różnych samochodach osiągała zawsze 100
    tysięcy. Oczywiście może być tak, że to konkretne sprzęgło taką żywotność
    ma, ale odnosić do innych nie ma sensu bo albo takie jest albo nie jest.

    A za 10 lat to równie dobrze szroty mogą być zawalone tymi skrzyniami.
    ---
    Żeby szroty były zawalone to marka i konkretny samochód muszą się dobrze
    sprzedawać. Sprzedają się ?

  • 20. Data: 2015-01-05 14:26:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Jan 2015 01:31:49 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-l
    ozyskiem-wyc.html

    > Jak na ilość części wydaje się bardzo tanie :)

    1500 zl to porownywalnie do innych sprzegiel :-)
    Ale - wychodzimy o poziom wyzej i wchodzimy w kategorie dwutarczowe
    http://e-katalog.intercars.com.pl/#/oferta/1,0,Zesta
    w-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.,scr_dTree/
    100001,101275,101276,938538,300107/

    Pojawia sie
    LUK 602 0002 00 do 1.6TDi 1591 zl
    LUK 602 0001 00 do 1.8TFSI 1552 zl
    LUK 602 0005 00 5269zl, do Renault Captur, megane, scenic

    otwieramy to ostanie
    http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3316162
    115321-602_0005_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-l
    ozyskiem-wyc.html
    a tam wiele informacji nie ma, tylko broszurka
    http://e-katalog.intercars.com.pl/download_PDF/33161
    6211532101

    Broszurka jest akurat do VAG, ale po numerze LUK wychodzi na to, ze
    Renault ma podobna skrzynie DC4, z podobnym sprzeglem ... a cena
    niepodobna :-) Czyzby te w DSG zaczely sie juz psuc ?

    Do wymiany specjalne narzedzia potrzebne i fachowiec, wiec cena
    robocizny pewnie rosnie.

    P.S. W broszurce opisana pobieznie konstrukcja skrzyni, nic nowego ...
    i nadal nie wiem jak male predkosci zapewniaja.
    Silownik daje mala sile ?

    P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z
    lozysk dociskowych i dzwigienek. No ale jesli lozyska w skrzyni
    wytrzymuja, to czemu w sprzeglach mialy by nie wytrzymac...

    J.