eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzekładnia DSG za i przeciwRe: Przekładnia DSG za i przeciw
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Przekładnia DSG za i przeciw
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <m86cl0$bmp$2@node2.news.atman.pl>
    <54a6faa1$0$2662$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <54a7d562$0$2650$65785112@news.neostrada.pl>
    <zmcime0h9qxq$.138emipowq4sk.dlg@40tude.net>
    <54a919c4$0$21551$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <1rspysp0ovhwy$.mph8hbby3rj4.dlg@40tude.net>
    <orsoo91an8bp$.1e0job4r8rype$.dlg@40tude.net>
    Date: Tue, 6 Jan 2015 01:46:37 +0100
    Message-ID: <18k2rgeb7ir21$.1hmm6jmy6jtw1$.dlg@40tude.net>
    Lines: 59
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1420505202 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2642 89.77.179.152:61364
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2553746
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 5 Jan 2015 14:26:03 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dnia Mon, 5 Jan 2015 01:31:49 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Dnia Sun, 4 Jan 2015 21:34:51 +0100, J.F. napisał(a):
    >>> Owszem, jak kto kupuje nowy i zamierza sprzedac po 150kkm, to raczej
    >>> sie nie dowie ile kosztuje, ale nabywca to juz powinien sie dowiedziec
    >>> :-)
    >>
    >> Takie coś znalazłem to 1.8 TFSI z DSG:
    >> http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215351
    533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-l
    ozyskiem-wyc.html
    >>
    >> Jak na ilość części wydaje się bardzo tanie :)
    >
    > 1500 zl to porownywalnie do innych sprzegiel :-)
    > Ale - wychodzimy o poziom wyzej i wchodzimy w kategorie dwutarczowe
    > http://e-katalog.intercars.com.pl/#/oferta/1,0,Zesta
    w-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.,scr_dTree/
    100001,101275,101276,938538,300107/
    >
    > Pojawia sie
    > LUK 602 0002 00 do 1.6TDi 1591 zl
    > LUK 602 0001 00 do 1.8TFSI 1552 zl
    > LUK 602 0005 00 5269zl, do Renault Captur, megane, scenic
    >
    > otwieramy to ostanie

    Też bym sobie nie wyrabiał zdania na temat cen na podstawie najwyższej ceny
    z cennika.
    Tam się czasami różne dziwne rzeczy znajdują.
    Raczej powiedziałbym że ten ceny przeważające (w granicach 1500-2000zł) to
    będzie realny koszt kompletu sprzęgła.
    Natomiast owszem, z powodu niewielkiej popularności zagadnienia może się
    okazać że tu i teraz dostępne jest tylko coś co kosztuje 5000zł, nikt nie
    wie dlaczego, ale jak chcesz to tyle musisz zapłacić.

    > P.S. W broszurce opisana pobieznie konstrukcja skrzyni, nic nowego ...
    > i nadal nie wiem jak male predkosci zapewniaja.
    > Silownik daje mala sile ?

    Jakoś tak to działa.
    Jeździłem Citroenem C2 ze skrzynią zautomatyzowaną (czyli klasyczna
    skrzynia, tylko sterowanie wybierakiem i sprzęgłem elektroniczne) no i bez
    problemu dawało się kulać z dowolnie małą prędkością czy wskakiwać na
    krawężniki.
    O ile biegi zmieniało koszmarnie (zwłaszcza gubienie się przy redukcjach),
    to akurat to turlania się po parkingu fajna sprawa.
    Rozbujać auta by się chyba tylko nie dało, bo zmiana z R na D, możliwa
    tylko po zatrzymaniu auta, trzymając nogę na hamulcu.

    Ale w takim dwusprzęgłowym, to może by się dało nawet specjalny tryb
    bujania zaprogramować? Na jednym wałku R, na drugim najniższy do przodu (1
    albo 2) i bujać można idealnie tymi sprzęgłami.

    > P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z
    > lozysk dociskowych i dzwigienek. No ale jesli lozyska w skrzyni
    > wytrzymuja, to czemu w sprzeglach mialy by nie wytrzymac...

    W skrzyni mają dużo lepsze smarowanie.
    Chociaż z drugiej strony skoro łożyska w kołach wytrzymują, to i dociskowe
    też powinno.
    Kwestia dobrania parametrów :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: