  • 231. Data: 2009-07-20 08:07:43
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 20 Jul., 08:48, Marx <M...@n...com> wrote:

    > ja nie bardzo rozumiem, to te lustrzanki profi nie potrafia robic jpg?
    > Nie widze potrzeby, aby kazde bez wyjatku zdjecie obrabiac z RAWa,
    > wyciagac cienie, ciagnac krzywe, hdr-owac i inne takie bzdety.
    > Osobiscie obrabiam zdjecia z RAWa tylko wtedy gdy np balans bieli nie
    > wydolil. Aparat ustawilem tak, zeby bylo dobrze i w 90% jest dobrze...
    > Marx

    potrafia

    u mnie tez w 90% l zdjec nie ma bezwzglednej potrzeby cudowania z
    rawami. wystarczy std obrobka.
    ale to niepraktyczne robic i raw i jpeg - raw na wypadek gdyby jpeg
    sie nie powiodl.
    wiec robie tylko raw , ktore najpierw wywoluje masowo poprzez batch -
    wszystko jak leci ciurkiem na ulubionych nastawieniach .
    trwa to pare minut dla paruset zdjec.
    nieostre ida do kosza , prawidlowe pozostaja , a te ktore uznaje za
    ciekawsze obrabiam dopiero w raw.
    na ogol na pareset zdjec ktore robie ( zadne nie jest na szczescie
    komercyjne) kilka , kilkanascie wymaga glebszej obrobki raw . I takie
    mam mniej wiecej proporcje - na pareset zdjec trywialnych , ktorym
    lepsza obrobka raw nie pomoze lub nie jest konieczna trafia sie
    kilka , kilkanascie , ktore moim zdaniem zasluguja na dopracowanie.
    w sumie jest to najszybszy wariant do jakiego doszedlem ( uzywajac
    wolnego komputera)

  • 232. Data: 2009-07-20 08:13:07
    Od: Marx <M...@n...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Mniej więcej taka jak po dziadkach. Chyba z osiem albumów. Oglądam raz
    > na pięć lat, częściej mi się nie chce.

    widzisz problemem nie jest ilosc zdjec, ale dopasowanie wyboru zdjec do
    odbiorcy. Ja nie pokazuje wszystkim tego samego albumu, ale staram sie
    wybrac takie fotki, ktore dla osoby ktorej pokazuje beda interesujace.
    Z albumem papierowym jest to troche trudne (ale wykonalne), ale na
    komputerze zrobienie slideshow pod konkretne audytorium ma sens. I wtedy
    sie przydaja te "setki zdjec"

    Marx

  • 233. Data: 2009-07-20 08:14:52
    Od: Marx <M...@n...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Tu masz firmowy (pierwszy z brzegu przykład, zupełnie nie wiem kto i co
    > więc to nie moje)
    > http://www.allegro.pl/item690549049_ibm_3000_512_80_
    dvd_6xusb_vga64_windows_xp.html

    > To jest w pełni wystarczająca maszyna do obróbki zdjęć w szopie (przy
    > korzystaniu z acr, nie z lr, którego powodzenia nie rozumiem), zwłaszcza
    > po posadzeniu xp nlite. Tylko nie pisz, że 80GB to za mało :)
    >
    > Monitor znajdziesz za 200zł. Nie brałem go pod uwagę, bo nie wydaje mi
    > się żeby ktoś cywilizowany nie miał dziś jeszcze monitora.

    np 10 letni 14calowy CRT swietnie nadaje sie do obrobki zdjec...
    Marx

  • 234. Data: 2009-07-20 08:16:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    l...@l...localdomain napisał(a):
    > W poście <h3pg8g$suf$1@node1.news.atman.pl>,
    > John Smith nabazgrał:
    >
    > Hmmm, wydawało mi się, że miało być amatorsko. Jak profesjonalnie,
    > to albo cyfra, albo mega marketing na ,,ja robię ZDJĘCIA''.

    Odniosłem się do tego:
    "powazna fotografia cyfrowa jest drozsza od analogowej"
    Zrozumiałem, że chodzi o zawodowe podejście.

    --
    Mirek

  • 235. Data: 2009-07-20 08:22:49
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > ja nie bardzo rozumiem, to te lustrzanki profi nie potrafia robic jpg?
    > Nie widze potrzeby, aby kazde bez wyjatku zdjecie obrabiac z RAWa,
    > wyciagac cienie, ciagnac krzywe, hdr-owac i inne takie bzdety.

    Oczywiście że potrafią, ale z RAW-a mozna wycisnąć lepszą jakość. Często
    daje się też uratować zdjęcie ze skopaną ekspozycją, nie trzeba kombinować z
    balansem bieli w momencie wykonywania zdjęć. Wykonywanie zdjęć w RAW jest
    zatem dla dla fotografa bezpieczniejsze, ale oznacza dodatkową robotę przy
    ich obróbce (przy jpg też często obróbka jest konieczna, ale w mniejszym
    zakresie). To, czy fotografować w RAW czy w jpg - to właśnie kwestia wymogów
    pracodawcy/klienta i organizacji pracy. Kolejna kwestia organizacyjna to to,
    kto ma tę obróbke wykonywać - fotograf może pzrecież przekazywać jako wynik
    pracy surowe pliki a obróbke może wykonywać inna osoba - np. spoecjalista od
    obróbki zdjęć zatrudniony w redakcji. Wszystko zależy od tego, jak wyglądają
    umowy lub regulaminy pracy na podstawie których pracuje fotograf.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 236. Data: 2009-07-20 08:34:24
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 19 Jul 2009 23:58:12 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    wrote:

    >Ok. niech Twój diabeł będzie starszy.

    >No to mi teraz powiedz, co z tymi płytami zrobiłeś po powrocie?
    >Ach byłbym zapomniał. Nie masz komputera. Będę wredny nie masz odtwarzacza DVD.
    >Nie możesz zrozumieć, że żeby cokolwiek zrobić ze zdjęciami z cyfrówki
    >musisz mieć dodatkowe szpeja? Albo chodzić po prośbie, albo płacić?

    Jak to co? Chowam do szafy i jak przyjedzie cioci Józia to po
    obejrzeniu moich odbitek jeszcze raz idę do labu i każę zrobić
    ta-a-te-odbitki. A po pewnym czasie, jak już uszczęśliwię całą rodzinę
    płytki idą do kosza jako zbędny śmieć gdyż nie są mi do niczego
    potrzebne - mam odbitki, jestem happy. To samo robiłem z kliszami.

    >Mam film (maszynę też, ale to ja mam, nie każdy musi). Na filmie widzę
    >to co widzę. Najczęściej są tam jakieś obrazki. Mogę bez niczego
    >własnymi oczami i przy pomocy światła słonecznego wybrać klatki do
    >powiększenia.
    A stykówka z płyty to co? Powiedziałbym że nawet lepszy komfort, bo
    zdjęcia są w pozytywie. Z oceną ostrości to już faktycznie drożej.

> [...]
    >komputer. Kupuje i płaci, za komputer i system. Za friko mają takie
    >cwaniaki jak Ty (ja też), niestety to nie my jesteśmy tą przytłaczającą
    >większością.
    >Pisałem Ci już wcześniej. Mój w bardzo podeszłym wieku ojciec kupił
    >sobie cyfrówkę i dzięki temu dodatkowo wydał 500 zł. Tylko dla tego, że
    >ten stary komputer, który mu dzielnie służył, nie nadawał się do
    >zainstalowania programu do oglądania zdjęć dołączonego do aparatu.
    >Strzelę sobie w stopę. Można przeglądać zdjęcia na ekraniku aparatu.
    A ten program był do czegokolwiek potrzebny? Istnieje wszakże całe
    stadko darmowych programów, mało wymagających, które te jpegi odczyta.

    Osobiście nie rozumiem, że posiadając cyfrówkę ludzie tracą rozum i
    nagle zmieniają przyzwyczajenia. Przecież cyfrówkę można obsługiwać
    identycznie jak aparat na kliszę - robię zdjęcia idę do labu, wkładam
    kartę do fotokiosku/daję obsłudze, wybieram zdjęcia i zamawiam odbitkę
    - gdzie tu potrzeba komputera?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 237. Data: 2009-07-20 08:37:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marx napisał(a):

    > np 10 letni 14calowy CRT swietnie nadaje sie do obrobki zdjec...
    > Marx

    Coś takiego dla amatora wystarczy:
    http://www.allegro.pl/item685377267_monitor_ctx_17_c
    ali.html
    Za 200PLN możesz ich mieć kilka.

    --
    Mirek

  • 238. Data: 2009-07-20 08:48:57
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h3vops$2gr$1@inews.gazeta.pl>,
    JA nabazgrał:

    site=voe_pl_PL_cons&category=VN+Z+Series
    > http://42.pl/u/1I6s
    >
    > I niby co?
    > Powiesz mi, że to nie konsumencki produkt? On jest tylko droższy od średniej.
    ><http://www.apple.com/pl/macbookpro/>
    > Podobnie jak powyższe.

    Ty no dobra, a jak odróżnisz niekonsumencki produkt? Czy z góry uznasz,
    że wszystkie laptopy są konsumenckie?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 239. Data: 2009-07-20 08:54:32
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h40v12$sih$1@node1.news.atman.pl>,
    John Smith nabazgrał:

    > Odniosłem się do tego:
    > "powazna fotografia cyfrowa jest drozsza od analogowej"
    > Zrozumiałem, że chodzi o zawodowe podejście.

    A ja to przeoczyłem.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 240. Data: 2009-07-20 08:56:37
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > Sorry, ale robię to na co dzień zawodowo i jeśli nie trzeba cudów to
    > wystarczy rzeczona minuta. Dwa - żaden jpg nie jet tak dobry jak
    > obrobiony raw. Wreszcie z wakacji przywożę kilkadziesiąt fotek, choć
    > znad morza ostatnio przywiozłem ich piętnaście, a z Wiednia dwadzieścia
    > kilka. Polecam tak każdemu.

    A bo Ty weny nie masz! ;-)

    --
    Mirek