  • 211. Data: 2009-07-19 22:14:33
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    > Co nie zmienia faktu, że fotograf już nie jest tylko fotografem. Nie z
    > wyboru, a z przymusu.
    > Jak za komuny u nas. Chciałeś robić zdjęcia musiałeś wszystko robić sam.
    > [...]

    Ale ten fakt nie zaszedł z winy techniki. Gdyby fotografowie nie dali sie
    zepchnąć na takie pozycje nie musieliby sami zdjeć obrabiać. Nie ma
    jednoznacznych powodów technicznych aby sami musieli to robić - to tylko
    kwestia relacji między nimi a ich pracodawcami.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 212. Data: 2009-07-19 22:20:58
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał

    > 20 lat? Ja zmądrzałem szybciej i jakość mi wisi gdyż zacząłem patrzeć na treść :)

    Mam nadzieje, ze i mnie kiedys dopadnie ta choroba.
    Na razie kilka razy mialem ochote olac cyfre i zostac przy analogu,
    ale w dzisiejszych czasach to nierealne.
    ---

  • 213. Data: 2009-07-19 22:38:10
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "greenman" <e...@f...pl> wrote:

    > Szkoda tylko, ze pominales taki malutki, drobniutki fakcik
    > i zrzymasz sie na informacje o wysokiej dynamice jpegow
    > (bo o takich plikach z A900 tu rozmawiamy) podajac statystyki
    > dotyczace dynamiki rawow - rozumiem, ze przez niedopatrzenie.

    No fakt. ;-) Zapomniałem, że nie każdy w aparacie obniży w miarę
    potrzeby kontrast. :))

    > A poza tym, A900 w testach DxO stoi zadziwiajaco dobrze.

    Myślę, że po prostu sprawiedliwie - 7. pozycja wg DxOMark na 75
    pomierzonych; 11. miejsce wg dynamiki (czyli żaden cymes jeśli chodzi o
    czołówkę) i 7. pozycja pod kątem wysokich czułości. Gdyby dali połowę
    pikseli - byłoby lepiej ;-)

    [mr.]

  • 214. Data: 2009-07-19 23:23:08
    Od: JB <j...@i...pl>

    No, no ale sie rozpedziliscie :-) Banalne (?) pytanie a tu taaka walka.
    A jak daleko od tematu :-) Chyba ktos mnie jednak nie zrozumial. "siedze
    od miesiecy przed monitorem" moze oznaczac, ze problem z posiadaniem
    sprzetu komputerowego, oprogramowania i innych podnoszonych problemow
    typu bavkup, nie istnieje. Wyszczegolnienie przeze mnie posiadanego
    sprzetu analogowego: Minolty 505si, 600si, Dynax 7 a przede wszystkim
    szklarni: Cosina 19-35(!), MAF 50/1.7, 24-85, 100-300APO, nie wskazuje
    na to, ze zajmuje sie fotografia zawodowo. Wydawalo mi sie, ze
    oczekiwania co do nowej puszki tez nie byly jakos szczegolnie ukrywane.
    Wszak chec posiadania mozliwosci ustawienia wyzszego ISO czy
    stabilizacji, kojarzy mi sie z posiadaniem sprzetu bardziej
    uniwersalnego niz przymus do np. 50ISO w Velvi przez cala rolke. Wiem,
    ze moge zwinac film przed koncem, zamienic na inny a poprzednio wyjety
    wykorzystac ponownie. Ale to dla mnie bywa zbyt upierdliwe. Ciezar
    nowego body do ok. 600g. To chyba jednak nie A900 :-)
    Dla rozwiniecia. Dlaczego nie slajd, przy jego wszystkim znanych
    niezaprzeczalnych zaletach ? Bo: nie daje natychmiastowej mozliwosci
    weryfikacji (chocby fragmantarycznej), bo wlasnie sprzedalem ekstra
    skaner do slajdow poniewaz stwierdzilem, ze skanowanie w moim wydaniu
    nie ma sensu i lepiej to powierzyc fachowcom. Co zamierzam robic ze
    zdjeciami? Monitor, TV, w przyszlosci rzutnik, troche na papier do A4
    max i czasem (kilka ? sztuk rocznie)100x70cm. W duzej liczbie jpg-i z
    RAW-ami do wybrania tych kilku z karty, ktore beda godne dalszej obrobki.
    Jeszcze jeden z powodow checi przejscia to obawa co zrobic przy dualnym
    archiwum ? Slajdy w magazynkach i zdjecia na dysku. Wiec slajdy
    zeskanowalem wszystkie (srednio), reszte wysle (jednemu z Was) do
    zeskanowania i juz.

    JakubB

  • 215. Data: 2009-07-19 23:39:47
    Od: JB <j...@i...pl>

    Noo i jeszcze o cenie nic nie mowilem, chociaz... Wydawalo mi sie, ze
    zestawienie wczesniej podanych informacji nie spowoduje propozycji
    zakupu sprzetu profesjonalnego. Generalnie na A700 moooze bym sie mogl
    zdecydowal, wiedzac, ze za dwa trzy razy wyzsza od A200 cene dostane
    odpowiednio wyzsza jakosc. Oczywiscie dwa podane modele zostaly
    przytoczone tylko dlatego, iz mam jaka kolwiek wiedze na temat Alf.

    JakubB

  • 216. Data: 2009-07-19 23:54:12
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JB" <j...@i...pl> wrote:

    Rety, taki wątek, a ja zostaję zaszczycony odpowiedzią
    wątkotwórcy... ;-) No, czuję się wywołany do tablicy. :)) Tylko, że...
    Panie psorze... Pora już taka, że we łbie się kielbasi... Nie, nic nie
    piłem... :)) Jestem trzeźwy, naprawdę trzeźwy... ;-)

    > No, no ale sie rozpedziliscie :-) Banalne (?) pytanie a tu taaka
    > walka.

    Eee? To jednak nie do mnie. :) Ja tylko zwyczajnie, na luzie
    sprostowałem info kolportowane pewnie na pokazach Sony, bo z żadnego
    wiarygodnego źródła czegoś podobnego nie wyczytałem. Ktoś mógłby
    jeszcze przeczytać, uwierzyć, kupić, a potem by się rozczarował i nowy
    aparat do wyrzucenia... :)

    > A jak daleko od tematu :-) Chyba ktos mnie jednak nie zrozumial.
    > "siedze od miesiecy przed monitorem"

    No to właśnie było bardzo wieloznaczne! :)

> [...]
    > wykorzystac ponownie. Ale to dla mnie bywa zbyt upierdliwe. Ciezar
    > nowego body do ok. 600g. To chyba jednak nie A900 :-)

    Drugim błędem na początku wątku było założenie: chcę koniecznie
    zachować wszystkie korzyści z analoga, a jeszcze dostać korzysci płynące
    z cyfry i to od razu ze wszystkich systemów! To była iskra, która
    rozpaliła dyskusję. ;-)
    Nie ma tak dobrze. Jedna i druga technika ma swoje wady i zalety,
    trzeba jednak obiektywnie przyzanać, że cyfrze wad ubywa, a zalet
    przybywa, tymczasem analogowi odwrotnie, chociażby przez kurczący się
    rynek "obsługi" tego medium.

> [...]
    > skaner do slajdow poniewaz stwierdzilem, ze skanowanie w moim wydaniu
    > nie ma sensu i lepiej to powierzyc fachowcom. Co zamierzam robic ze

    Raczej monitor na całą ścianę... ;-)

    > troche na papier do A4 max i czasem (kilka ? sztuk rocznie)100x70cm. W
    > duzej liczbie jpg-i z RAW-ami do wybrania tych kilku z karty, ktore
    > beda godne dalszej obrobki.

    No to witamy w cyfrze! Dużo radochy i możliwość naprawdę szybkiego
    sprawdzania każdej koncepcji - czy to ustawień, czy to tematu. A jeszcze
    jak dodać nowe zastosowania: "wzrokowa pamięć podręczna" (chociażby
    rozkłady jazdy w terenie) albo szybkie "zeskanowanie" slajdów?

    > Jeszcze jeden z powodow checi przejscia to obawa co zrobic przy
    > dualnym archiwum ?

    Ucyfrowić w max. jakości, a slajdy zabunkrować (sucho, chłodno,
    ciemno [najlepiej chyba próżnia? Choć może jednak nie? Za bardzo
    suszy? Więc raczej jakiś gaz obojętny... ;-) ])

    BTW: A co to był za skaner i czy faktycznie profi robią to lepiej?
    (bo mam ten sam problem... :)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 217. Data: 2009-07-19 23:57:20
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

  • 218. Data: 2009-07-20 05:38:21
    Od: scorpion <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 01:23:08 +0200, JB napisał(a):

    > No, no ale sie rozpedziliscie :-) Banalne (?) pytanie a tu taaka walka.

    Patrz, nie rzucilem okiem na adres, a tu kolega pisze :-).

    Ale gdzie Ty chlopie na cyfrze otrzymasz taki obraz jak na Agfie Scalli?
    :-)))).
    Dynaxa sobie zostaw - a nuz wrocisz? :-)

    > JakubB

    Pozdrawiam,
    Lukasz

    --
    Moja galeria:
    http://www.kuczkowski.net

  • 219. Data: 2009-07-20 06:06:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    greenman pisze:
    > Nigdzie nie napisalem, ze wyzszosc Alfy wynika z rozdzielczosci matrycy,
    > to tylko niektorzy fachowcy staraja sie tym sposobem sprowadzic sprawe
    > do absurdu. Roznica jakosciowa na HD wynika najprawdopodobniej z ogolnych
    > cech aparatu i matrycy - dobre ustawianie ekspozycji, najwyzsza ze wszystkich
    > cyfrakow dynamika, lepsze algorytmy jpeg itp.

    A ja stawiam heliosa, że nie żadne cuda świadczą o lepszości, a
    programowe podkręcenie ostrości, koloru i kontrastu. Pewnie nieliniowo
    scharakteryzowane na ''łał'' oglądającego.
    I w sumie dobrze. Coś podobnego było z odszumianiem jotpegów, wszyscy
    przez lata robili papkę nie przejmując się chrominancją aż w końcu chyba
    olek niedawno pojechał po paśmie chromy i nareszcie wysokie iso jest do
    oglądania, mimo że szumi.

    Oczywiście w rawie to wszytko nie ma znaczenia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 220. Data: 2009-07-20 06:10:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    greenman pisze:
    > przyznaje, ze jest bardzo przyzwoity - zwlaszcza, ze firma
    > nie ma wielkiego doswiadczenia na tym rynku.

    Myślisz dwudziestym wiekiem. Obecnie nie ma czegoś takiego, że ''firma
    nie ma doświadczenia''. Firma może nie mieć kapitału (albo nawet
    bardziej kredytu), gdy ma to i doświadczenie się znajdzie. Przykład? LG,
    Samsung, właśnie Sony... tak przy okazji - w Polsce niezbyt dobrze
    sprzedają się komórki LG i Samsung wśród gadżetowców, bo ''firma nie ma
    doświadczenia'', mimo że to wypasiony sprzęt, często nowatorski i tani.

    Zresztą akurat Sony=Minolta, z patentami, inżynierami i fabrykami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zegar, który stoi, przynajmniej jest dokładny dwa razy dziennie/