  • 171. Data: 2010-02-15 00:27:40
    Temat: Re: Video
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Wiesz, ze ludzie to czytają i wyrabiają sobie opinie, prawda?

    Jeśli masz coś sensownego do powiedzenia, pisz.

  • 172. Data: 2010-02-15 08:49:54
    Temat: Re: Przednionap?d?weczki - taranujecie...
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-02-12 16:01, *Filip KK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > A jeżeli w obu przypadkach będzie naciśnięty hamulec do oporu? :)

    To nie będą hamować silnikiem :-P i zahamują mniej więcej tak samo, a
    może nawet FWD szybciej bo większy docisk przedniej osi (jeśli reszta
    parametrów taka sama).

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 173. Data: 2010-02-15 11:10:28
    Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 14 Feb 2010 05:03:34 +0100, osobnik zwany Filip KK
    wystukał:

    już dawno wyrosłem z takich zabaw.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 174. Data: 2010-02-15 19:59:55
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli masz coś sensownego do powiedzenia, pisz.

    już mi sie nie chce przewijając ten wątek męczyć kulki w myszce ...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 175. Data: 2010-02-15 20:53:13
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Ten filmik dedykuję wszystkim tym, którzy uważają że przedni napęd jest
    > lepszy od tylnego:
    > http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq67I&feature=r
    elated

    > I mity nt. dociskania przedniej osi silnikiem możecie wsadzić między
    > książki.

    A ja ten, od 3 minuty mniej więcej tym, którzy wierzą w przewage tylnego nad
    przednim
    http://www.youtube.com/watch?v=kfXrkGMAKss

    --
    Yogi(n)

  • 176. Data: 2010-02-15 21:09:34
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    elated

    > I mity nt. dociskania przedniej osi silnikiem możecie wsadzić między

    Przestań wierzyć w takie stronnicze brednie.
    Dam Ci prosty przykład. Zrób sobie próbę np. z wóżkiem choćby nawet
    sklepowym. Wjedź nim na śnieg, albo nawet jadąc po sklepie - próbuj go raz
    pchać, a raz ciągnąć. Zauważysz, że pchając go bedzie Ci ciężej, a do
    skrętów bedziesz musiał użyć dużo większej siły niż w przypadku ciągniecia.
    Ciągnąc go za sobą wózek łatwiej pokona śnieg i bez problemów będzie jechał
    tam, gdzie będziesz go ciągnął.
    Dokładnie tak samo jest z samochodami.
    W przypadku RWD na koła skrętne oprócz siły działającej dokładnie w kierunku
    jazdy, na koła działa siła poprzeczna działająca wzdłuż samochodu do przodu,
    która powoduje, że w stosunku do FWD łatwiej wpaść w poślizg przednimi
    kołami. Ponadto podczas ostrych startów działa na przód samochodu RWD siła
    podnosząca ten przód do góry, a tym samym zmniejszająca docisk przednich
    kół, czyli pogarszająca przyczepność.
    W przypadku FWD te siły nie występują. W powiązaniu z dobrym dociążeniem
    przednich kół silnikiem, przyczepność samochodu z takim napędem jest większa
    niż przyczepność przednich kół w RWD.

    Nie porównuj FWD i BMW, bo to jest śmieszne.
    BMW to klasa sama w sobie. Są to samochody z zacięciem sportowym o dużej
    masie i dobrze dociążone. Porównywanie ich z pierwszym lepszym Golfem czy
    innym, typowo cywilnym autem jest po prostu śmieszne, a Ty cały czas to
    właśnie robisz. To, że lepiej się prowadzi i lepiej trzyma drogi to zasługa
    całej konstrukcji i zawieszenia, a nie rodzaju napędu. Uważam, że RWD stając
    w szranki z autem FWD podobnej klasy po prostu przegrywa z kretesem.
    Polityka firmy BMW jest jednoznacznie określona. Trafiają oni do klientów
    przede wszystkim młodych, chcących się wyszaleć i z zamiłowaniem do sportów
    samochodowych. Przy FWD ci ludzie po prostu nie mieliby frajdy tak jak przy
    RWD.
    FWD jest napędem dla przeciętnego Kowalskiego, któy chce jak najbezpieczniej
    dostać się z punktu A do punktu B i to tanim kosztem i nie zależy mu na
    zrywaniu przyczepności i driftingach, a wręcz przeciwnie.

    Może w końcu to zrozumiesz.
    FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność
    prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza
    popełnianych błędów.
    RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową, ale
    wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.

    FWD łatwiej pokonuje przeszkody typu śnieg, krawężniki, nierówności terenu,
    ale okupione jest to gorszymi wynikami przyspieszeń na prostej, ponieważ
    przy ostrych startach przednie koła się ślizgają lub wręcz auto skacze jak
    piłka.
    RWD natomiast ma lepsze osiągi jeżeli chodzi o start, ponieważ w chwili na
    tryln aoś przenoszona jest większość masy samochodu, a ponadto posiada
    lepszą kontrolę toru jazdy podczas hamowania.

    Reasumujac:
    FWD gorzej startuje, dobrze hamuje ale tylko na prostej, a zarazem zapewnia
    bezpieczniejsze prowadzenie - przeznaczony jest dla laików, dla których
    liczy się tylko bezpieczne dotarcie z punktu A do punktu B.
    RWD lepiej startuje, zapewnia lepszą kontrolę trakcji podczas hamowania,
    wymaga większych umiejętności podczas pokonywania ostrych zakrętów -
    przeznaczony jest dla ludzi o zacięciu sportowym.
    Uważam, zę ta cała Twoja dyskusja o wyższości ... jest po prostu śmieszna i
    wynika tylko i wyłacznie z Twojej nieznajomości tematu :)

  • 177. Data: 2010-02-15 21:16:24
    Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Nie znam wagi jeżdżącej. Podczas startu przednia ośka jest odciążana a
    > dociskana tylna. Gdyby przedni napęd był lepszy, montowaliby go do
    > Porsche, Ferrari, Lambo i innych cacek.

    Które auto jest lepsze ?
    Ciężarowa Scania czy Porsche 911 ?
    To jest takie pier....nie.
    Po prostu pisanie to jest lepsze od tego to totalna bzdura.

    Całkiem inaczej zachowują się te 2 rodzaje napędów i inne jest ich
    przeznaczenie.

  • 178. Data: 2010-02-15 23:20:31
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-15 08:49, Mirek Ptak pisze:

    > To nie będą hamować silnikiem :-P i zahamują mniej więcej tak samo, a
    > może nawet FWD szybciej bo większy docisk przedniej osi (jeśli reszta
    > parametrów taka sama).

    No popatrz, a mój znajomy jeździ 25 lat z tylnym napędem i twierdzi
    inaczej, że hamowanie jest skuteczniejsze (np. w zakrętach). Z chęcią
    bym taki test zrobił..

  • 179. Data: 2010-02-16 00:01:37
    Od: złoty <g...@g...pl>

    Yogi(n) pisze:

> [...]
    elated

    > A ja ten, od 3 minuty mniej więcej tym, którzy wierzą w przewage tylnego

    ...na szybko przegladam ten jakze rozbudowany watek i ...podziwiam Cie
    (i innych w tym watku). Gadacie z gosciem, ktory cala swoja wiedze nt
    jazdy czerpie z PS2/3 i tego co wyczyta w internecie. Aha..i brat czasem
    dawal mu sie przejechac golfem III w stanie agonalnym z '92r. od czasu
    do czasu... dliugo tak jeszcze bedzie sie dawac wciagac w ta kretynska
    dyspute? To oczywiscie wasza sprawa ale.. nie czujecie, ze gosc was po
    prostu robi w bambuko? Cokolwiek napiszecie..i tak nie ma najmniejszego
    sensu..

    pzdr
    A.

  • 180. Data: 2010-02-16 00:01:48
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-15 21:09, Plumpi pisze:

    (...)

    Zrobiłeś mega długi wywód, tak to prawda.. Dużo rzeczy się zgadza w tym
    co napisałeś. I zwróć uwagę, że zgadzam się z tym! Ale nie zgadzam się z
    wieloma opiniami, że tylny napęd nie nadaje się na zimę. Bo to piszą
    ludzie, którzy nigdy nie jeździli dobrze przygotowanym samochodem do
    zimy z napędem na tył, czyli z jakimiś normalnymi dobrymi oponami w
    dobrym samochodzie (nie jakiejś beczce).

> [...]
    > raz pchać, a raz ciągnąć. Zauważysz, że pchając go bedzie Ci ciężej, a
    > do skrętów bedziesz musiał użyć dużo większej siły niż w przypadku

    Bardzo głupi przykład!!!!!!!!!!!!!! Gdyby łatwiej się ciągnęło wózki, to
    by nie były tak zaprojektowane, żeby je pchać!!!!!!!!!!!!

    Bo łatwiej się właśnie pcha wózek, a nie ciągnie. Bo gdy ciągniesz
    wózek, on sobie sam skręca i nie masz praktycznie żadnej sterowności nad
    nim, sam jedzie gdzie chce i łatwiej w półkę wjechać albo w kogoś. To
    samo jest z przednim napędem, tył wpada w niekontrolowane poślizgi.

    Zaś jak pchasz wózek, masz właśnie większą kontrolę nad wózkiem, nie
    wjedziesz w nic, bo wózek nie ucieknie ani w prawo ani w lewo, chyba że
    ma skrętne tylne kółka.

    Co to skręcania, to kompletna bzdura, bo samochodu z napędem na tył nie
    skręca się trzymając za tylny zderzak. Więc nie trafiłeś z tym
    przykładem kompletnie.

> [...]
    > kierunku jazdy, na koła działa siła poprzeczna działająca wzdłuż
    > samochodu do przodu, która powoduje, że w stosunku do FWD łatwiej wpaść

    To tylko teoria, w praktyce tak nie jest. Przód dużo trudniej jest
    wrzucić w poślizg, a jeśli uważasz inaczej, wsiądź do BMW i spróbuj
    przód wrzucić w poślizg, życzę powodzenia.

    > Ponadto podczas ostrych startów działa na
    > przód samochodu RWD siła podnosząca ten przód do góry, a tym samym
    > zmniejszająca docisk przednich kół, czyli pogarszająca przyczepność.

    Do czego Ci idealna przyczepność przednich kół podczas startu samochodu
    z RWD? Przecież przód nie idzie w powietrze na 10 cm ponad asfalt, chyba
    że masz silnik rakietowy.

    > W przypadku FWD te siły nie występują.

    Właśnie, że występują. Przecież zawsze przód się podnosi, niezależnie od
    tego na którą oś/ośki masz napęd.

    > W powiązaniu z dobrym dociążeniem
    > przednich kół silnikiem, przyczepność samochodu z takim napędem jest
    > większa niż przyczepność przednich kół w RWD.

    Rzekłbym taka sama, chyba że mamy do czynienia z samochodem, który ma z
    tyłu silnik.

    > Nie porównuj FWD i BMW, bo to jest śmieszne.

    Więc nie chcę słyszeć od niedowiarków, że BMW na śnieg się nie nadaje,
    bo chyba nigdy nie jechali BMW po śniegu.

    > BMW to klasa sama w sobie. Są to samochody z zacięciem sportowym o dużej
    > masie i dobrze dociążone.

    I to wszystko w temacie, amen.

    > Polityka firmy BMW jest jednoznacznie określona. Trafiają oni do
    > klientów przede wszystkim młodych, chcących się wyszaleć i z
    > zamiłowaniem do sportów samochodowych.

    Nie zgadzam się. Ludzi młodych nie stać na BMW. Chyba, że jakieś 20
    letnie padło, które ma tylko znaczek BMW, bo reszta nadaje się tylko na
    złom.

    > FWD jest napędem dla przeciętnego Kowalskiego, któy chce jak
    > najbezpieczniej dostać się z punktu A do punktu B i to tanim kosztem i
    > nie zależy mu na zrywaniu przyczepności i driftingach, a wręcz przeciwnie.

    Zgadzam się.

    > Może w końcu to zrozumiesz.
    > FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność
    > prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza
    > popełnianych błędów.

    Nie zgodzę się. BMW z systemami włączonymi zapewni większą stabilność i
    kontrolę, niż przedni napęd (przeważnie tylko z systemem ABS).

    > RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową,
    > ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.

    Tak.

    > FWD łatwiej pokonuje przeszkody typu śnieg,krawężniki, nierówności
    > terenu,

    FWD nie może wjechać na parking zaśnieżony, bo od razu wbija się w śnieg
    przednimi kołami i mieli, a tylny napęd jedzie cały czas po torze już
    ubitym przez przednie koła. Przy dobrym rozpędzie, można bez problemu
    pokonać odcinek mocno zaśnieżony...

    Na parkingu widziałem jak obok mnie golfem się męczył, żeby wjechać w to
    samo co ja wjechałem za pierwszym razem bez rozpędu.

> [...]

    "W powiązaniu z dobrym dociążeniem przednich kół silnikiem, przyczepność
    samochodu z takim napędem jest większa niż przyczepność przednich kół w

    Jedno z drugim się wyklucza.

    > RWD natomiast ma lepsze osiągi jeżeli chodzi o start, ponieważ w chwili
    > na tryln aoś przenoszona jest większość masy samochodu, a ponadto
    > posiada lepszą kontrolę toru jazdy podczas hamowania.

    Zapomniałeś dodać, że RWD ma również najlepsze osiągi jeżeli chodzi o
    prędkość maksymalną i hamowanie w zakrętach.

    > Uważam, zę ta cała Twoja dyskusja o wyższości ... jest po prostu
    > śmieszna i wynika tylko i wyłacznie z Twojej nieznajomości tematu :)

    Zastanów się co napisałeś.

    Pozdrawiam :)