-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Date: Tue, 16 Feb 2010 00:01:48 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 134
Message-ID: <hlcjp8$akl$2@news.task.gda.pl>
References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl3ga1$vho$23@news.task.gda.pl>
<hlc9m9$so1$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello087206096146.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1266274920 10901 87.206.96.146 (15 Feb 2010 23:02:00 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Feb 2010 23:02:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
Thunderbird/3.0.1
In-Reply-To: <hlc9m9$so1$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255817
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-02-15 21:09, Plumpi pisze:
(...)
Zrobiłeś mega długi wywód, tak to prawda.. Dużo rzeczy się zgadza w tym
co napisałeś. I zwróć uwagę, że zgadzam się z tym! Ale nie zgadzam się z
wieloma opiniami, że tylny napęd nie nadaje się na zimę. Bo to piszą
ludzie, którzy nigdy nie jeździli dobrze przygotowanym samochodem do
zimy z napędem na tył, czyli z jakimiś normalnymi dobrymi oponami w
dobrym samochodzie (nie jakiejś beczce).
> Przestań wierzyć w takie stronnicze brednie.
> Dam Ci prosty przykład. Zrób sobie próbę np. z wóżkiem choćby nawet
> sklepowym. Wjedź nim na śnieg, albo nawet jadąc po sklepie - próbuj go
> raz pchać, a raz ciągnąć. Zauważysz, że pchając go bedzie Ci ciężej, a
> do skrętów bedziesz musiał użyć dużo większej siły niż w przypadku
> ciągniecia.
Bardzo głupi przykład!!!!!!!!!!!!!! Gdyby łatwiej się ciągnęło wózki, to
by nie były tak zaprojektowane, żeby je pchać!!!!!!!!!!!!
Bo łatwiej się właśnie pcha wózek, a nie ciągnie. Bo gdy ciągniesz
wózek, on sobie sam skręca i nie masz praktycznie żadnej sterowności nad
nim, sam jedzie gdzie chce i łatwiej w półkę wjechać albo w kogoś. To
samo jest z przednim napędem, tył wpada w niekontrolowane poślizgi.
Zaś jak pchasz wózek, masz właśnie większą kontrolę nad wózkiem, nie
wjedziesz w nic, bo wózek nie ucieknie ani w prawo ani w lewo, chyba że
ma skrętne tylne kółka.
Co to skręcania, to kompletna bzdura, bo samochodu z napędem na tył nie
skręca się trzymając za tylny zderzak. Więc nie trafiłeś z tym
przykładem kompletnie.
> W przypadku RWD na koła skrętne oprócz siły działającej dokładnie w
> kierunku jazdy, na koła działa siła poprzeczna działająca wzdłuż
> samochodu do przodu, która powoduje, że w stosunku do FWD łatwiej wpaść
> w poślizg przednimi kołami.
To tylko teoria, w praktyce tak nie jest. Przód dużo trudniej jest
wrzucić w poślizg, a jeśli uważasz inaczej, wsiądź do BMW i spróbuj
przód wrzucić w poślizg, życzę powodzenia.
> Ponadto podczas ostrych startów działa na
> przód samochodu RWD siła podnosząca ten przód do góry, a tym samym
> zmniejszająca docisk przednich kół, czyli pogarszająca przyczepność.
Do czego Ci idealna przyczepność przednich kół podczas startu samochodu
z RWD? Przecież przód nie idzie w powietrze na 10 cm ponad asfalt, chyba
że masz silnik rakietowy.
> W przypadku FWD te siły nie występują.
Właśnie, że występują. Przecież zawsze przód się podnosi, niezależnie od
tego na którą oś/ośki masz napęd.
> W powiązaniu z dobrym dociążeniem
> przednich kół silnikiem, przyczepność samochodu z takim napędem jest
> większa niż przyczepność przednich kół w RWD.
>
Rzekłbym taka sama, chyba że mamy do czynienia z samochodem, który ma z
tyłu silnik.
> Nie porównuj FWD i BMW, bo to jest śmieszne.
Więc nie chcę słyszeć od niedowiarków, że BMW na śnieg się nie nadaje,
bo chyba nigdy nie jechali BMW po śniegu.
> BMW to klasa sama w sobie. Są to samochody z zacięciem sportowym o dużej
> masie i dobrze dociążone.
I to wszystko w temacie, amen.
> Polityka firmy BMW jest jednoznacznie określona. Trafiają oni do
> klientów przede wszystkim młodych, chcących się wyszaleć i z
> zamiłowaniem do sportów samochodowych.
Nie zgadzam się. Ludzi młodych nie stać na BMW. Chyba, że jakieś 20
letnie padło, które ma tylko znaczek BMW, bo reszta nadaje się tylko na
złom.
> FWD jest napędem dla przeciętnego Kowalskiego, któy chce jak
> najbezpieczniej dostać się z punktu A do punktu B i to tanim kosztem i
> nie zależy mu na zrywaniu przyczepności i driftingach, a wręcz przeciwnie.
>
Zgadzam się.
> Może w końcu to zrozumiesz.
> FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność
> prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza
> popełnianych błędów.
Nie zgodzę się. BMW z systemami włączonymi zapewni większą stabilność i
kontrolę, niż przedni napęd (przeważnie tylko z systemem ABS).
> RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową,
> ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.
>
Tak.
> FWD łatwiej pokonuje przeszkody typu śnieg,krawężniki, nierówności
> terenu,
FWD nie może wjechać na parking zaśnieżony, bo od razu wbija się w śnieg
przednimi kołami i mieli, a tylny napęd jedzie cały czas po torze już
ubitym przez przednie koła. Przy dobrym rozpędzie, można bez problemu
pokonać odcinek mocno zaśnieżony...
Na parkingu widziałem jak obok mnie golfem się męczył, żeby wjechać w to
samo co ja wjechałem za pierwszym razem bez rozpędu.
> ale okupione jest to gorszymi wynikami przyspieszeń na prostej,
> ponieważ przy ostrych startach przednie koła się ślizgają lub wręcz auto
> skacze jak piłka.
"W powiązaniu z dobrym dociążeniem przednich kół silnikiem, przyczepność
samochodu z takim napędem jest większa niż przyczepność przednich kół w
RWD."
Jedno z drugim się wyklucza.
> RWD natomiast ma lepsze osiągi jeżeli chodzi o start, ponieważ w chwili
> na tryln aoś przenoszona jest większość masy samochodu, a ponadto
> posiada lepszą kontrolę toru jazdy podczas hamowania.
>
Zapomniałeś dodać, że RWD ma również najlepsze osiągi jeżeli chodzi o
prędkość maksymalną i hamowanie w zakrętach.
> Uważam, zę ta cała Twoja dyskusja o wyższości ... jest po prostu
> śmieszna i wynika tylko i wyłacznie z Twojej nieznajomości tematu :)
Zastanów się co napisałeś.
Pozdrawiam :)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.10 00:03 Filip KK
- 16.02.10 00:06 Filip KK
- 16.02.10 00:23 złoty
- 16.02.10 00:28 złoty
- 16.02.10 01:21 Yogi\(n\)
- 16.02.10 01:34 złoty
- 16.02.10 02:04 złoty
- 16.02.10 02:06 złoty
- 16.02.10 02:07 złoty
- 16.02.10 08:26 Robert Rędziak
- 16.02.10 09:22 Kuba \(aka cita\)
- 16.02.10 09:30 Kuba \(aka cita\)
- 16.02.10 10:44 J.F.
- 16.02.10 11:25 Robert Rędziak
- 16.02.10 11:21 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO