  • 211. Data: 2010-08-21 22:23:26
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > Pięknie, pięknie, ale zmieniasz temat. Nie mówimy o sztucznie tworzonych
    > monopolach, a o rzekomej doskonałości rynku.

    Nie mówimy o doskonałości rynku, ale o chęci niektórych okopania się za
    certyfikatem i niedopuszczaniem do "zawodu" nikogo, kto nie będzie ich
    kolesiem.

    Perspektywa, przyznaję, kusząca. Ale nijak nie przystaje do rzeczywistości z
    globalną wioską, szerokopasmowym internetem i 2 miliardami inteligentnych
    Hindusów i Chińczyków. Zwłaszcza iż nie jesteśmy krajem w którym stworzono
    jakikolwiek popularny system operacyjny, czy nawet program (sic!). No,
    pokazać paluchem - jaki program komputerowy jest powszechnie znany, lubiany
    i używany na całym świecie a powstał w Polsce?

    > pozwalający ograniczyć to prawdopodobieństwo kompletną wolną amerykanką.

    Cóż, przynajmniej jeżeli chodzi o oprogramowanie, to USA są do przodu - więc
    może jednak ta "wolna amerykanka" w tym przypadku jest rozwiązaniem
    optymalnym?!

    > Piękny przykład błędu w rozumowaniu. W wolnej chwili poczytaj o błędach
    > logicznych i sprawdź który to.

    Tak, ta uwaga jest o tyle słuszna, że jeżeli poczytamy trochę o błędach
    logicznych, to będziemy mogli wyłożyć ci w przystępny sposób, dlaczego to
    nie był błąd logiczny, tzn. błąd wnioskowania.

    slawek

  • 212. Data: 2010-08-23 06:13:17
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    >Nie mówimy o doskonałości rynku, ale o chęci niektórych okopania się za
    >certyfikatem i niedopuszczaniem do "zawodu" nikogo, kto nie będzie ich
    >kolesiem.

    Pięknie wyciąłeś cytat, od którego rozpocząłem przypierniczanie się w
    tym wątku.
    Przytoczę go zatem jeszcze raz:
    [...]
    >Wszelkie praktyki licencyjne (w znaczeniu prawa do wykonywania zawodu)

    >są zaprzeczeniem wolnego rynku. Proszę pamiętać, że wolny rynek

    >wszystko potrafi zweryfikować.
    [...]

    I tego się czepiam.

> [...]
    >Hindusów i Chińczyków. Zwłaszcza iż nie jesteśmy krajem w którym stworzono
    >jakikolwiek popularny system operacyjny, czy nawet program (sic!).

    To doprawdy straszne. Moja duma narodowa cierpi.

    >Cóż, przynajmniej jeżeli chodzi o oprogramowanie, to USA są do przodu

    No, a na wykonywanie zawodu lekarza przecież w USA nie potrzeba żadnej
    licencji, prawda?

    >- więc
    >może jednak ta "wolna amerykanka" w tym przypadku jest rozwiązaniem
    >optymalnym?!

    Zależy co optymalizujesz.

    >Tak, ta uwaga jest o tyle słuszna, że jeżeli poczytamy trochę o błędach
    >logicznych, to będziemy mogli wyłożyć ci w przystępny sposób, dlaczego to
    >nie był błąd logiczny, tzn. błąd wnioskowania.

    Napieraj.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 213. Data: 2010-08-23 10:20:32
    Od: "Teodor" <t...@w...pl>

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Teodor"
    >
    > Oczywiście. Powiedz to tym trzem martwym pacjentom.

    A Ty w jaki sposób będziesz tłumaczył śmierć pacjentom uśmierconym przez
    certyfikowanych doktorów?

    > Pięknie, pięknie, ale zmieniasz temat. Nie mówimy o sztucznie tworzonych
    > monopolach, a o rzekomej doskonałości rynku.

    To nie jest zmiana tematu, pokazuję Ci jak certyfikaty działają w praktyce
    na przykładzie monopoli zbudowanych przez państwo. A że masz problemy z
    dostrzeżeniem tego, to nic nie mogę na to poradzić.

    > Znowu zmieniasz temat. Medycyna z natury rzeczy nie jest nauką ścisłą
    > i zawsze istnieje mniejsze, lub większe, prawdopodobieństwo błędnej
    > diagnozy. Tyle, że ty chcesz zastąpić pewien sztucznie narzucony limit
    > pozwalający ograniczyć to prawdopodobieństwo kompletną wolną amerykanką.

    Wolny rynek to nie wolna amerykanka. Przypomnę Ci, że do działania wolnego
    rynku potrzebne są sprawnie działające sądy i czytelne prawo.

    > Dodajmy do tego, że ignorujesz radośnie np. problem asymetrii
    > informacyjnej.

    A mimo tego gospodarki, gdzie występuje poruszony przez Ciebie problem
    funkcjonują lepiej, dlaczego?
    Teoretycznie problem ten nie powinien występować w czystym socjalizmie, może
    w tym kierunku powinniśmy podążać?

    > (a tak na zupełnym marginesie, jak działa wolny rynek możesz zobaczyć
    > na przykładzie bezmyślnej klienteli wszelkiego rodzaju homeonaciągaczy i
    > innych bioenergooszustów)

    Dopóki ludzie korzystają z tzw. "leków" homeopatycznych dobrowolnie i mają
    możliwość wyboru nie widzę powodu, aby im tego zabraniać, chociaż sam uważam
    to za wielką ściemę

    [...]

    > Piękny przykład błędu w rozumowaniu. W wolnej chwili poczytaj o błędach
    > logicznych i sprawdź który to.

    No tak, gdy nie wiesz, co napisać to najlepiej oskarżyć adwersarza o błędy
    rozumowania, nie zadając nawet sobie trudu, aby je wskazać.

    > A to jest zupełnie inna kwestia.
    > Inną sprawą jest, że najwyraźniej nie znasz, jak widać z tej dyskusji,
    > podstaw logiki. Co oznacza, że mógłbyś takiej hipotetycznej certyfikacji
    > nie przejść.

    Klasyka - w ustach szczeniaka

  • 214. Data: 2010-08-23 11:01:57
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Teodor"
    >A Ty w jaki sposób będziesz tłumaczył śmierć pacjentom uśmierconym przez
    >certyfikowanych doktorów?

    Implikacja działa w jedną stronę.

    >To nie jest zmiana tematu, pokazuję Ci jak certyfikaty działają w praktyce
    >na przykładzie monopoli zbudowanych przez państwo.

    Bzdura. Regulacja rynku != monopol ustawowy.

    >A że masz problemy z
    >dostrzeżeniem tego, to nic nie mogę na to poradzić.

    Do siebie piszesz?

    >Wolny rynek to nie wolna amerykanka. Przypomnę Ci, że do działania wolnego
    >rynku potrzebne są sprawnie działające sądy i czytelne prawo.

    O, czyżby jednak regulacje? No proszę...

    >A mimo tego gospodarki, gdzie występuje poruszony przez Ciebie problem
    >funkcjonują lepiej, dlaczego?

    Mocno zależy od definicji "lepszego funkcjonowania gospodarki".
    Stosunkowo najmniej skutecznej regulacji mają gospodarki np.
    afrykańskie. Naprawdę uważasz, że do tego należy dążyć?

    >Dopóki ludzie korzystają z tzw. "leków" homeopatycznych dobrowolnie i mają
    >możliwość wyboru nie widzę powodu, aby im tego zabraniać, chociaż sam uważam
    >to za wielką ściemę

    Tylko oni potem będą się leczyć na twój, czy mój koszt, kiedy "terapia"
    homeopatyczna nie zadziała, a choroba stanie się poważna.

    Widzę, że uciekasz w adpersonamy.
    Szkoda. Mogłeś się czegoś nauczyć.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 215. Data: 2010-08-23 11:55:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 22.08.2010 00:23, slawek wrote:

> [...]
    > operacyjny, czy nawet program (sic!). No, pokazać paluchem - jaki
    > program komputerowy jest powszechnie znany, lubiany i używany na całym

    USA to jeden z bardziej uregulowanych rynków co do możliwości
    zatrudnienia. Związki zawodowe to robią, nie państwowo. A co wolnej
    amerykanki, to głównym chwytem w przypadku softu jest łapanie za patenty.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 216. Data: 2010-08-23 11:59:35
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 20.08.2010 15:35, Teodor wrote:

    > W chwili obecnej:
    > Prawie 100 procent wypadków popełniają certyfikowani kierowcy.

    Bzdura. Są wypadki powodowane przez osoby nie posiadające uprawnień do
    kierowania pojazdami mechanicznymi.

    > Sto procent nieumyślnych uśmierceń pacjentów powodują certyfikowani
    > lekarze.

    A podejrzani znachorzy nikogo nie wysłali na tamten świat?

    > Sto procent pomyłek sądowych dokonują wyśmienicie certyfikowani sędziowie.

    Tutaj kontrola jest największa, bo dzieje się w obrębie kontrolującej
    instytucji, więc sędzia jest po aplikacji sędziowskiej. Ale adwokaci bez
    uprawnień się trafiali.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 217. Data: 2010-08-23 12:45:38
    Od: "Teodor" <t...@w...pl>

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Teodor"
    >
    > Implikacja działa w jedną stronę.

    i ?????

    > Bzdura. Regulacja rynku != monopol ustawowy.

    A gdzie tak napisałem?
    Natomiast przykłady, które Ci podałem stanowią przykład regulacji i
    monopoliacji jednocześnie.

    > Do siebie piszesz?

    Do Ciebie.

    > O, czyżby jednak regulacje? No proszę...

    No pewnie, że należy regulować, znów zwracam Ci uwagę, że nigdzie nie
    napisałem, że nie należy regulować, problem stanowi przeregulowanie a nie
    regulowanie. W każdym systemie w każdym czasie istniały różne regulacje,
    problemem jest ile jest tych regulacji i czego dotyczą, tak trudno to
    zrozumieć?

    > Mocno zależy od definicji "lepszego funkcjonowania gospodarki".
    > Stosunkowo najmniej skutecznej regulacji mają gospodarki np.
    > afrykańskie. Naprawdę uważasz, że do tego należy dążyć?

    Tu nie ma co definiować "lepsze funkcjonowanie gospodarki" to lepsze życie
    obywateli.
    O gospodarce afrykańskiej nic nie pisałem, nie przypisuj mi zdań, których
    nie wypowiedziałem i nie wycinaj z tekstu pytań na które nie chcesz
    odpowiadać, jeżeli już wycinasz to po prostu to zaznacz.

    > Tylko oni potem będą się leczyć na twój, czy mój koszt, kiedy "terapia"
    > homeopatyczna nie zadziała, a choroba stanie się poważna.

    Dlaczego, mój albo Twój koszt? Należy dążyć do sytuacji, że będą leczyć się
    na swój koszt.

    > Widzę, że uciekasz w adpersonamy.
    > Szkoda. Mogłeś się czegoś nauczyć.

    Przecież to Ty sprowadziłeś dyskusję do tego poziomu swoim podsumowaniem.
    Jak Kali stosować "argumentum ad personam" to kali mądry, jak Kalego
    podsumować "argumentum ad personam" to Kali źle się czuje i Kali pieorzyć
    coś o nauce.

  • 218. Data: 2010-08-23 13:01:40
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Teodor"
    >i ?????

    Którego słowa nie rozumiesz?

    >A gdzie tak napisałem?
    >Natomiast przykłady, które Ci podałem stanowią przykład regulacji i
    >monopoliacji jednocześnie.

    Dowodzenie przez przykład, to nie jest dobra metoda wnioskowania.
    Pomyliło ci się z falsyfikacją przez pokazanie kontrprzykładu.

    >Do Ciebie.

    To źle trafiłeś.

    >No pewnie, że należy regulować, znów zwracam Ci uwagę, że nigdzie nie
    >napisałem, że nie należy regulować,

    Zaraz, moment. To nie ty byłeś piewcą wolnej i nieskrępowanej
    działalności?

    >problem stanowi przeregulowanie a nie
    >regulowanie. W każdym systemie w każdym czasie istniały różne regulacje,
    >problemem jest ile jest tych regulacji i czego dotyczą, tak trudno to
    >zrozumieć?

    A, czyli zgadzasz się ze mną, tylko chciałeś sobie pobić pianę? Trzeba
    było tak od razu.

    >Tu nie ma co definiować

    No właśnie jest.

    >"lepsze funkcjonowanie gospodarki" to lepsze życie
    >obywateli.

    1. A dlaczego nie PKB, PKB per capita, czy jakikolwiek inny wskaźnik?
    2. Jak chcesz zmierzyć "lepsze życie obwywateli"?

    >O gospodarce afrykańskiej nic nie pisałem,

    Ja napisałem. Tam mają w praktyce stosunkowo nisko regulowaną
    gospodarkę.

    >Dlaczego, mój albo Twój koszt? Należy dążyć do sytuacji, że będą leczyć się
    >na swój koszt.

    Właśnie chcesz zlikwidować ubezpieczalnie.

> [...]
    >Jak Kali stosować "argumentum ad personam" to kali mądry, jak Kalego
    >podsumować "argumentum ad personam" to Kali źle się czuje i Kali pieorzyć

    Nie. Ja komentowałem twoje komentarze, które kipiały od błędów
    wnioskowania. Ty rzucasz inwektywami.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 219. Data: 2010-08-23 13:09:25
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    W dniu 8/23/2010 1:01 PM, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Teodor"
    >
    > O, czyżby jednak regulacje? No proszę...

    Ale przecież nie wolnego rynku...

    JD

  • 220. Data: 2010-08-23 13:38:05
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >Ale przecież nie wolnego rynku...

    Jak nie, jak tak? Możesz robić rzeczy ograniczone przez prawo? Nie
    możesz. Czyli rynek nie jest wolny. Dziękuję, następny proszę.
    Pojęcie "wolny rynek", którym się tak ochoczo szermuje, oznacza
    w praktyce rynek dość ograniczony.

    --
    `b K...@e...eu.org d'