  • 221. Data: 2010-08-23 13:45:53
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    W dniu 8/23/2010 3:38 PM, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Jędrzej Dudkiewicz"
    >
    > Jak nie, jak tak? Możesz robić rzeczy ograniczone przez prawo? Nie
    > możesz. Czyli rynek nie jest wolny. Dziękuję, następny proszę.

    Przez to, że nie mogę okraść kogoś albo rozjechać samochodem rynek nie
    jest wolny? Jak to?

    JD

  • 222. Data: 2010-08-23 13:47:45
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >Przez to, że nie mogę okraść kogoś albo rozjechać samochodem rynek nie
    >jest wolny? Jak to?

    Następny z upośledzeniem wnioskowania?
    Nie możesz robić na rynku rzeczy, które mógłbyś robić na rynku, gdyby
    nie były ograniczone prawnie. Na przykład - musisz się wywiązywać
    z umów, zamiast poczekać aż rynek zweryfikuje kto się wywiązuje z umów,
    a kto nie.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 223. Data: 2010-08-23 14:55:02
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    W dniu 8/23/2010 3:47 PM, Mariusz Kruk pisze:
> [...]

    > nie były ograniczone prawnie. Na przykład - musisz się wywiązywać
    > z umów, zamiast poczekać aż rynek zweryfikuje kto się wywiązuje z umów,

    Ja "wolny rynek" pamiętam jako mniej więcej taki twór - jak już masz
    powiedziane, żeby nie kraść, nie zabijać i nie łamać zawartych umów, to
    w tym miejscu zatrzymujesz się i nie dokładasz kolejnych praw
    regulujących wymianę towarów i usług. To się brało OIDP stąd, że gdyby
    nie te obwarowania, to rynek zostałby szybko zdominowany przez
    najsilniejszych (nawet tak po prostu, fizycznie) i pojawiłyby się ich
    regulacje. Czyli "wolny rynek" to nazwa takiego... hm... "stanu" czy
    "momentu", że największa liczba osób może na nim działać w miarę swobodnie.

    JD

  • 224. Data: 2010-08-23 15:48:09
    Od: Paweł Kowalski <p...@g...com>

    On 23 Sie, 13:01, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:

    > Mocno zależy od definicji "lepszego funkcjonowania gospodarki".
    > Stosunkowo najmniej skutecznej regulacji mają gospodarki np.
    > afrykańskie. Naprawdę uważasz, że do tego należy dążyć?

    A są wolnorynkowe?

    Pozdrawiam.
    PK.

  • 225. Data: 2010-08-23 15:54:52
    Od: Paweł Kowalski <p...@g...com>

    On 23 Sie, 15:01, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:

    > Zaraz, moment. To nie ty byłeś piewcą wolnej i nieskrępowanej
    > działalności?

    No tak, bo jeśli pojawi się jakakolwiek regulacja czegokolwiek to już
    nie mamy wolnego rynku. Ciekawa teoria.

    > A, czyli zgadzasz się ze mną, tylko chciałeś sobie pobić pianę? Trzeba
    > było tak od razu.

    Gdzie on się z Tobą zgodził? Wolny rynek != zupełny brak praw i
    regulacji

    > Ja napisałem. Tam mają w praktyce stosunkowo nisko regulowaną
    > gospodarkę.

    Pytanie czy mają tam gospodarkę wolnorynkową ;)

    Pozdrawiam.
    PK.

  • 226. Data: 2010-08-23 15:57:58
    Od: Paweł Kowalski <p...@g...com>

    On 23 Sie, 15:47, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
> [...]

    > nie były ograniczone prawnie. Na przykład - musisz się wywiązywać
    > z umów, zamiast poczekać aż rynek zweryfikuje kto się wywiązuje z umów,

    No tak, bo w gospodarce socjalistycznej (w przeciwieństwie do
    wolnorynkowej) mogłeś się nie wywiązywać z umów i wszystko było w
    porządku.

    Pozdrawiam.
    PK.

  • 227. Data: 2010-08-23 16:19:32
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    Pięknie wyciąłeś cytat, od którego rozpocząłem przypierniczanie się w
    > tym wątku.

    To dlatego, że nie interesuje mnie seks z tobą, ale dyskusja na temat
    polityki dostępu do zawodów, w tym do wykonywania rzemiosła pt.
    "programowanie komputerów".

    > To doprawdy straszne. Moja duma narodowa cierpi.

    Kwestia punktu widzenia: dla jednych to urażona duma, dla innych wskazówka z
    kim nie należy trzymać, bo nie warto.

    > No, a na wykonywanie zawodu lekarza przecież w USA nie potrzeba żadnej
    > licencji, prawda?

    Przyznam, nie wiem! Pewnie nadal mają tam indiańskich szamanów i rozmaitych
    innych takich "niekonwencjonalnych".

    Jednak na twoim miejscu nie obierałbym kartofli finką. Bo finka to nóż, nóż
    to broń, a na broń to na Węgrzech trzeba mieć zezwolenie. Dlaczego na
    Węgrzech? A dlaczego w USA?

    Z faktu, iż w niektórych przypadkach wolność wykonywania niektórych,
    szczególnych, zawodów jest pod kontrolą państwa (np. zawodu żołnierza,
    sic!) - nie wynika bynajmniej, że państwo ma, lub powinno mieć, kontrolę nad
    prostymi czynnościami dnia powszedniego - włączeniem TV czy magnetowidu
    (tak, magnetowid też się programuje), praniem w pralce automatycznej (też
    się programuje), czy gotowaniem w mikrofalówce. Podobnie pisanie listów
    (takich papierowych), pisanie wierszy (takich do pamiętnika), czy pisanie
    pamiętników a nawet blogów (tak, masz rację, Chiny próbują... wyjedź do Chin
    będziesz szczęśliwy). Podobnie pisanie programów, malowanie akwarelami,
    rozwiązywanie krzyżówek czy tworzenie nowych algorytmów.

    > Napieraj.

    Powtórnie przypominam, że seks z tobą mnie nie interesuje.

    slawek

  • 228. Data: 2010-08-23 16:31:28
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Teodor" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > To nie jest zmiana tematu, pokazuję Ci jak certyfikaty działają w praktyce
    > na przykładzie monopoli zbudowanych przez państwo. A że masz problemy z
    > dostrzeżeniem tego, to nic nie mogę na to poradzić.

    Ależ drobi Teodorze, Mariusz to dostrzega, ale myśli, że jak uda że tego nie
    widzi, to my tego też nie zauważymy. Nie obrażajmy inteligencji Mariusza -
    dlatego właśnie pisałem o "kuszącej perspektywie okopania się". To aż zbyt
    piękna wizja: Mariusz ma papier - i jest przez samo to Kimś - niezależnie od
    rzeczywistych kwalifikacji, wysiłku, umiejętności czy choćby osobistego
    szczęścia i uroku.

    Popatrz na to od strony teorii gier: jeżeli Mariusz przyzna nam rację, to
    jego zysk jest zero; jeżeli zaprzeczy i my też, to też zero; jeżeli
    zaprzeczy a my się z nim zgodzimy, to zyskuje. Czyli powinien iść w zaparte
    i nie ustępować - bo ustępowanie nie jest dla niego dobrą strategią. Nawet
    jeżeli wiemy, iż plecie bzdury - to nadal optymalną strategią (dla niego)
    jest plecenie przez niego bzdur - nas nie przekona, ale zrobi niezły FUD.

    > Teoretycznie problem ten nie powinien występować w czystym socjalizmie,
    > może w tym kierunku powinniśmy podążać?

    A co robimy?!

    slawek

  • 229. Data: 2010-08-23 16:33:45
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > Implikacja działa w jedną stronę.

    A zdanie było implikacją? Udowodnij!

    > Bzdura. Regulacja rynku != monopol ustawowy.

    Obyś kasę fiskalną mieć byś musiał :)

    slawek

  • 230. Data: 2010-08-23 16:37:33
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > Następny z upośledzeniem wnioskowania?

    Mariusz, ja ci radzę, jeżeli widzisz 100 samochodów jadących "pod prąd"
    jednokierunkową, a ty jedziesz akurat odwrotnie niż tych 100 oszołomów... to
    sprawdziłbym, czy naprawdę wjechałeś w tę ulicę, co trzeba.

    Jeżeli uważasz, że my wszyscy jesteśmy upośledzeni - to może czas dla ciebie
    odpocząć, znaleźć dobrego psychiatrę?

    slawek