  • 1. Data: 2009-07-28 19:31:50
    Temat: Prośba o ocenę zestawu
    Od: "Rako" <a...@g...pl>

    Witam,

    Jestem na etapie składania zestawu do GFI (Gry-Filmy-Internet). Nie ukrywam,
    ze fajnie by bylo pograc na wysokich detalach w takie gry jak GTA IV (i tu
    można skończyć, jeśli GTA pójdzie to wszystko pójdzie), C&C 3 i 4 (jak
    wyjdzie), a takze Crysis. Do tego fajnie by było nie wydać fortuny na kompa.
    ;)
    Kolejne priorytety to cisza, a dokładniej brak irytujących pisków, gwizdów,
    warkotów. Umiarkowany świst powietrza wentylatorów mi nie przeszkadza, a na
    noce komputer wyłaczam. Odnośnie gier to w grę wchodzi rozdzielczość
    1920x1080, ewentualnie (mało prawdopodobne) 1900x1200. Monitora jeszcze nie
    kupiłem - też się z Wami skonsultuję, jak tylko będę miał jakieś typy :)

    Zaczynając od łatwiejszej części:
    -Sony NEC Optiarc AD-7203S lub Pioneer DVR 216DBK lub cokolwiek
    -Corsair TX650W (starczy w przyszłości w razie dokupienia drugiej grafiki?)
    -Cooler Master HAF 922
    -Scythe Mugen Mugen 2 CPU Cooler lub Cooler Master Hyper 212 CPU Koler
    -hdd 500GB SATA (nie będę kupował, wyłuskam z kieszeni USB)

    A teraz clue programu:
    -Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
    -ASUS P5Q PRO

    -Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz Processor
    -Asus P6T SE Intel X58

    -Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
    -DFI LANPARTY DK X48-T2RS

    500zl rozpiętości.

    Do tego 4GB lub 8GB RAM, dla i7 6GB.
    350zl rozpiętości

    Czy jest sens ładować się w DDR3 z Core 2 Quad? Jest szansa, ze jesli za 2-4
    lata wymienie na i5/7, to wykorzystam pamięć, czy nie liczyć na to?

    Natomiast grafika najchętniej ATI, dlatego chcę płytę z CrossFire.
    -XFX Radeon HD 4850 1 GB (ostateczność)
    -Sapphire VAPOR-X HD 4870 1 GB
    -Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB (chyba głupi pomysł?)
    -Sapphire VAPOR-X HD 4890 1 GB

    400zl rozpiętości (200zl bez 4850)

    I teraz wyjaśnienie dlaczego tak dziwnie to wygląda. Otóż mówiąc bez ogródek
    nie stać mnie na wszystko na maksa, stąd prośba o pomoc w wyborze elementu
    do poświęcenia. Na czym namniej strace w grywalności, a najwięcej zyskam w
    budżecie. Myślałem też o kupnie teraz słabszej grafiki, a na początku
    przyszłego roku wymiana na jakiegoś smoka na DX11. Tylko równie dobrze moge
    sprzętu nie kupować teraz i czekać do przyszłego roku, w koncu gry to główne
    zastosowanie. Konsoli nie chcę - nie ta jakośc obrazu co PC.

    Chętnie zobacze inne typy jeśli chodzi o podzespoły. Pytanie też takie, czy
    procesor ma szanse mi posłużyć przez ok 3 lata? Wtedy biorę Q9550 (którego
    już na nic nie wymienię), wymieniam co roku grafikę i mam dobrego kompa.
    Rozmawiał ktoś niedawno ze szklaną kulą? ;)

    pozdrawiam
    Rako

  • 2. Data: 2009-07-28 19:52:25
    Temat: Re: Prośba o ocenę zestawu
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Rako nabazgrału:

> [...]
    > jak GTA IV (i tu można skończyć, jeśli GTA pójdzie to wszystko
    > pójdzie), C&C 3 i 4 (jak wyjdzie), a takze Crysis. Do tego fajnie by

    Albo rybki, albo akwarium, więc albo GTA IV, albo budżetowy zestaw.
    Konwersja jest spieprzona koncertowo i inaczej się nie da niż
    odpuszczając sobie akurat ten tytuł.

    Jeśli nie masz takiego zamiaru, to proponuję wysłać tego posta także na
    pl.rec.gry.komputerowe - szansa na uzyskanie rzeczowych odpowiedzi
    niemniejsza.

    --
    tbr

  • 3. Data: 2009-07-28 19:58:47
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > już na nic nie wymienię), wymieniam co roku grafikę i mam dobrego kompa.
    > Rozmawiał ktoś niedawno ze szklaną kulą? ;)

    Problem jest taki, ze GTA4 korzysta glownie z procesora, karta graficzna
    jest mniej wazna. Odmiennie jak winnych grach. Jesli nastawiasz sie
    glownie na to GTA to bierz 4rdzeniowca, moze byc i7 jesli masz kase, i
    jakiegos HD4870 1GB. Na crossfire bym sie nie nastawial - sa z nim rozne
    problemy, lepiej kupic jedna mocna karte zamiast dwoch slabszych.
    Jesli jednak celujesz tez winne gry to moze e8400 i hd4890 bedzie
    dobrym wyborem.

  • 4. Data: 2009-07-28 19:59:42
    Od: games <g...@g...home.pl>

    "Konsoli nie chcę - nie ta jakośc obrazu co PC"

    A ty widziales kiedykowliek na monitorze 32''- 52''FullHD GTA albo Need
    For Speed z XBOX albo PS3 ?

  • 5. Data: 2009-07-28 20:07:24
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Rako pisze:
> [...]
    > już na nic nie wymienię), wymieniam co roku grafikę i mam dobrego kompa.
    > Rozmawiał ktoś niedawno ze szklaną kulą? ;)

    Powiem ci tak: jak wyżej, Q9550 kręcony trochę (troche ponad 3GHz),
    HD-4870x2 (ustawienia domyślne, bo wyje jak dusza potępiona), płyta na
    P45 (MSI Platinium cośtam), 4GB ramu 800+, i gta-4 (orginal, z
    najnowszymi paczami itp) w 1280x1024 nie ma szans chodzić w najwyższych
    detalach. Tzn włączyć się da, ale gdy zaczyna się większa akcja (więcej
    postaci, aut, dym, wybuchy itd) to fps i ogólnie "płynność" skacze tak,
    że ciężko celować...
    GTA4 jest tak pięknie spieprzony, że chyba na niczym nie pójdzie
    sensownie na wysokich detalach.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-07-28 20:12:58
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    games pisze:
    > "Konsoli nie chcę - nie ta jakośc obrazu co PC"
    >
    > A ty widziales kiedykowliek na monitorze 32''- 52''FullHD GTA albo Need
    > For Speed z XBOX albo PS3 ?

    CHyba tylko tym duzym TV sie mozna podniecac, bo na dobrym PC grafika
    jest lepsza. Nie mowiac juz o np. FEAR 2 na PS3 i PC. Tam to juz roznica
    jest bardzo duza. Komputer tez podlaczysz do takiego tv.

  • 7. Data: 2009-07-28 20:36:05
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Byc moze "FEAR 2" ciut lepiej wyglada na PC nie wiem nie widzialem.

    Ale juz GTA na PCta to porazka z tymi czestymi zacieciami.
    Pamietaj tez ze Piec porownywalny do PS3 albo XBOX360 to koszt 2 razy
    wiekszy wielkosc nie wspomne i oczywiscie cena x2 ze o poborze mocy nie
    wspomne.

    Chcialbym zobaczyc Pieca ktory z tak malymi zasobami dzialal by podobnie
    co dowolna wspolczesna konsola.

  • 8. Data: 2009-07-28 20:42:54
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    games pisze:
> [...]
    > wspomne.
    >
    > Chcialbym zobaczyc Pieca ktory z tak malymi zasobami dzialal by podobnie

    Nie oceniaj tego na podstawie jednej gry. Gdyby skopali GTA4 dla konsoli
    tak jak skopali dla pc to w ogole by ta gra nie wygladala. Nawet na 100
    calowym tv.
    Pozyczylem swego czasu od kumpla ps3, chcialem zobaczyc jak wygladaja
    gry i filmy blue-ray na tv 42 fullHD. Rozczarowalem sie mocny. Gry w
    ktore gram na pc, na ps3 wygladaja jakby detale mialy ustawione na
    low-medium. Nie ratuje nic duza rozdzielczosc. Filmy - ogladnalem kilka,
    czesc wyglada jakby byla zywcem zripowana z dvd i nagrana na inny
    nosnik, czesc rzeczywiscie wyglada bardzo fajnie. Ogolnie zaoszczedzilem
    z 1,5kzl, ktore chcialem wydac na konsole.

  • 9. Data: 2009-07-28 20:51:38
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly games nabazgrału:

    > Ale juz GTA na PCta to porazka z tymi czestymi zacieciami.

    Wina kretynów z Rockstara, wyłącznie. Prawdą jest, że nawet na mocnym
    sprzęcie ta gra graficznie wygląda so-last-season.

    > Pamietaj tez ze Piec porownywalny do PS3 albo XBOX360 to koszt 2 razy
    > wiekszy wielkosc nie wspomne i oczywiscie cena x2 ze o poborze mocy
    > nie wspomne.

    Pamiętaj też, że jest to wątek kolegi, który jest nastawiony na kupno
    peceta, więc weź idź sobie z tą propagandą gdzieś indziej.

    --
    tbr

  • 10. Data: 2009-07-28 21:07:49
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Grzegorz Prędki" <"klark[USUN nabazgrału:

> [...]
    > gry i filmy blue-ray na tv 42 fullHD. Rozczarowalem sie mocny. Gry w
    > ktore gram na pc, na ps3 wygladaja jakby detale mialy ustawione na

    Bo mają :)

    > Nie ratuje nic duza rozdzielczosc.

    Nie ratuje, bo to nie jest duża rozdzielczość, ale gupi upscaling. Gier
    mających natywne 1080p, czyli magicznym Full HD, którym lubi się tak
    brandzlować rzesza konsolarzy, jest garstka.

    --
    tbr