    From: "Rako" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Prośba o ocenę zestawu
    Date: Tue, 28 Jul 2009 21:31:50 +0200

    Witam,

    Jestem na etapie składania zestawu do GFI (Gry-Filmy-Internet). Nie ukrywam,
    ze fajnie by bylo pograc na wysokich detalach w takie gry jak GTA IV (i tu
    można skończyć, jeśli GTA pójdzie to wszystko pójdzie), C&C 3 i 4 (jak
    wyjdzie), a takze Crysis. Do tego fajnie by było nie wydać fortuny na kompa.
    ;)
    Kolejne priorytety to cisza, a dokładniej brak irytujących pisków, gwizdów,
    warkotów. Umiarkowany świst powietrza wentylatorów mi nie przeszkadza, a na
    noce komputer wyłaczam. Odnośnie gier to w grę wchodzi rozdzielczość
    1920x1080, ewentualnie (mało prawdopodobne) 1900x1200. Monitora jeszcze nie
    kupiłem - też się z Wami skonsultuję, jak tylko będę miał jakieś typy :)

    Zaczynając od łatwiejszej części:
    -Sony NEC Optiarc AD-7203S lub Pioneer DVR 216DBK lub cokolwiek
    -Corsair TX650W (starczy w przyszłości w razie dokupienia drugiej grafiki?)
    -Cooler Master HAF 922
    -Scythe Mugen Mugen 2 CPU Cooler lub Cooler Master Hyper 212 CPU Koler
    -hdd 500GB SATA (nie będę kupował, wyłuskam z kieszeni USB)

    A teraz clue programu:
    -Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
    -ASUS P5Q PRO

    -Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz Processor
    -Asus P6T SE Intel X58

    -Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
    -DFI LANPARTY DK X48-T2RS

    500zl rozpiętości.

    Do tego 4GB lub 8GB RAM, dla i7 6GB.
    350zl rozpiętości

    Czy jest sens ładować się w DDR3 z Core 2 Quad? Jest szansa, ze jesli za 2-4
    lata wymienie na i5/7, to wykorzystam pamięć, czy nie liczyć na to?

    Natomiast grafika najchętniej ATI, dlatego chcę płytę z CrossFire.
    -XFX Radeon HD 4850 1 GB (ostateczność)
    -Sapphire VAPOR-X HD 4870 1 GB
    -Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB (chyba głupi pomysł?)
    -Sapphire VAPOR-X HD 4890 1 GB

    400zl rozpiętości (200zl bez 4850)

    I teraz wyjaśnienie dlaczego tak dziwnie to wygląda. Otóż mówiąc bez ogródek
    nie stać mnie na wszystko na maksa, stąd prośba o pomoc w wyborze elementu
    do poświęcenia. Na czym namniej strace w grywalności, a najwięcej zyskam w
    budżecie. Myślałem też o kupnie teraz słabszej grafiki, a na początku
    przyszłego roku wymiana na jakiegoś smoka na DX11. Tylko równie dobrze moge
    sprzętu nie kupować teraz i czekać do przyszłego roku, w koncu gry to główne
    zastosowanie. Konsoli nie chcę - nie ta jakośc obrazu co PC.

    Chętnie zobacze inne typy jeśli chodzi o podzespoły. Pytanie też takie, czy
    procesor ma szanse mi posłużyć przez ok 3 lata? Wtedy biorę Q9550 (którego
    już na nic nie wymienię), wymieniam co roku grafikę i mam dobrego kompa.
    Rozmawiał ktoś niedawno ze szklaną kulą? ;)

    pozdrawiam
    Rako